Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2007 Delen Geplaatst: 6 januari 2007 ik kan met een dvd+rw die herschrijfbare schijf wissen maar dan kan ik uit 2 dingen kiezen, volledig of snel wissen,\r\nwat is het nadeel van snel wissen ? \r\nen hoe kan ik dan nog gegevens eraf halen als een schijf niet volledig is gewist?\r\nkoos Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2007 Volledig wissen duurt net zo lang als een hele schijf branden ,en hij is dan ook echt leeg.\nSnel wissen gaat dus erg snel ,en alleen de inhouds opgave wordt als het ware gewist ,,de schijf wordt vrij gegeven.\nHoe je de gegevens weer terug kunt halen weet ik niet ,er is kans dat he met je brand prg kunt zien wat er nog opstaat ,want wil je op een snel gewiste schijf weer gaan branden ,dan komt nero vaak met de mededeling dat de schijf niet geheel leeg is ,en dat als je door gaat alle oude informatie weg is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2007 Ik denk dat IsoBuster ook nog wel het e.e.a. zou kunnen recoveren.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2007 thanks!\r\nhet heeft dus niets te maken met de kwaliteit van de volgende film die je er bijvoorbeeld op zet?\r\nkoos Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2007 Er is in principe geen verschil dan zoals al is gezegd dat bij snel wissen alleen de FAT (= de inhoudsopgave van de cd) wordt gewist en dat gaat in ongeveer 1 minuutje. Bij volledig wissen wordt de gehele schijf leeg gemaakt en de snelheid waarmee dat gebeurt is afhankelijk van je systeem en bander.\r\nIk heb geen ervaring met het eventueel terughalen van gegevens van een cd die \'snel\' gewist is. Maar bij een niet meer te lezen gewone cd heb ik met isobuster ook geprobeerd gegevens terug te halen, doch is uiteindelijk niet gelukt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2007 [quote=Henk Klapper;288577]Er is in principe geen verschil dan zoals al is gezegd dat bij snel wissen alleen de FAT (= de inhoudsopgave van de cd) wordt gewist en dat gaat in ongeveer 1 minuutje. Bij volledig wissen wordt de gehele schijf leeg gemaakt en de snelheid waarmee dat gebeurt is afhankelijk van je systeem en bander.\nIk heb geen ervaring met het eventueel terughalen van gegevens van een cd die \'snel\' gewist is. Maar bij een niet meer te lezen gewone cd heb ik met isobuster ook geprobeerd gegevens terug te halen, doch is uiteindelijk niet gelukt.[/quote]\n\nMet als enig verschil dat een CD/DVD geen FAT gebruikt, maar het idee is hetzelfde...\n\nIk moet trouwens wel zeggen dat ik de kwaliteit van muziek die ik op een CD-RW had gezet, wel minder vond als de CD van tevoren snel gewist was. Er zaten toch hier en daar wat hoorbare foutjes in. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen