Ga naar inhoud

op dvd branden d.m.v. harddisk-recorder


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende \"probleem\" (er zijn ergere dingen op de wereld).\r\n\r\nMijn zelfgemaakte vakantie-film (gemaakt met digitale recorder) is werkelijk prachtig van kwaliteit op de harddisk-recorder. Als ik deze brand op een DVD-R is het een beetje wazig.\r\n\r\nUiteraard kan ik het bestand op mijn PC laden maar zo ver ben ik nog niet dus dacht het simpel op te lossen maar zoals gezegd valt de kwaliteit tegen.\r\n\r\nWie weet wat ik fout doe?
Link naar reactie
[QUOTE=gijsed;283805]Mijn zelfgemaakte vakantie-film (gemaakt met digitale recorder) is werkelijk prachtig van kwaliteit op de harddisk-recorder. Als ik deze brand op een DVD-R is het een beetje wazig.[/QUOTE]Wat vooral bepalend is:\r\n- hoe groot zijn de films op de harddisk-recorder (als de films groter dan 4,7 gig zijn, worden deze dan automatisch geshrinked of omgezet naar\'n ander bestand)?\r\n- hoe worden de bestanden gebrand, als dvd, vcd,avi,....?[QUOTE=gijsed;283805]Uiteraard kan ik het bestand op mijn PC laden maar zo ver ben ik nog niet dus dacht het simpel op te lossen maar zoals gezegd valt de kwaliteit tegen.[/QUOTE]Dat is volgens mij simpeler (via usb2/firwire ) dan meteen op dvd branden.\r\n\r\nSluit de camera op de pc aan(als het goed is word ie automatisch herkend, zoniet, de meegeleverde drivers installeren).\r\nAls je verbinding tussen de camera en de pc hebt, dan zal de pc de camera, waarschijnlijk als een Xterne hdd herkennen.\r\nVervolgens kun je de bestanden naar de pc copieren.\r\nAls je het filmpje op de pc hebt gecopieerd, dan kun je het filmpje eventueel converteren, editen (knippen/plakken),shrinken, splitsen naar 2 dvd\'s of op\'n duallayer branden (google levert genoeg freeware).\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
Van Kamera rechtstreeks naar een dvd recorder kopieren geeft de beste kwaliteit (beter dan wanneer je het met de pc gaat doen)\nIn de hoogste kwaliteit kan er maar een uur op een dvd.\nOf je een + of een - dvd gebruikt maakt voor de kwaliteit helemaal niks uit.\nWel kan het zijn dat de film op de hd erg groot is ,en dat hij om te kunnen branden op dvd verkleind moet worden wat dus nadelig is voor de kwaliteit.\nAls je de film ook nog op de kamera hebt kun je hem met je recorder toch ook metteen op dvd zetten . Wel de hoogste kwaliteit dan kiezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...