Ga naar inhoud

branden gaat traag


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hulp gevraagd!\r\n\r\nweet iemand hoe het komt dat mijn brander niet sneller gaat als 1x?\r\nik heb een nieuwe brander geinstalleerd van samsung, een nieuwe xp istallatie gedaan, ide kabel vervangen, firmware geupdate, verschillende brandprogramma\'s geprobeerd, verschillende schijfjes geprobeerd, deze werken goed op een andere pc, de samsung heb ik gekocht nadat mijn LG niet sneller ging als 1.3x, maar dat was blijkbaar het probleem niet! Bij apparaat beheer staat hij op DMA-mode, heeft iemand nog een andere oplossing? Zou het de hardware kunnen zijn? Zo ja waar moet ik dan aan denken?\r\n\r\nalvast bedankt!\r\n\r\ngroeten,\r\n\r\nerik
Link naar reactie
Heb je toevallig een viachipset? En via o.a. everest kun je de gegevens uitlezen over wat voor een hardware erin je pc zit. Post even wat voor een processor je hebt , hoeveel geheugen en het type moederbord en hoe groot zijn je hardeschijven. Zoals Willem 1940 al zegt het virtueel geheugen kan je ook aanpassen, dit moet 2 x bovenop je normale geheugen zijn (dus als je bv. 512 mb geh. hebt wordt het dus 512mb plus 1024 virt. dus in totaal 1536mb. Via ctr-alt-del kun je zien wat het verbruik is qua processor en memory.
Link naar reactie
ik heb een Pentium 4 2ghz 1gb werkgeheugen 1 harde schijf van 60gb en een externe schijf van 200gb waar ik normaal gesproken van brand, deze is nog geen jaar oud.\r\nhoe kan ik mijn virtuele geheugen opkrikken?\r\n(ik heb de branders nog even op een andere pc geprobeerd, dat gaat nog langzamer)\r\nhet rare is dat de brander van lg het altijd goed deed, ik weet alleen niet meer wanneer de problemen begonnen zijn, anders kon ik het nog ergens naar terugkoppelen....\r\nEverest, is dat een programma wat ik kan downloaden?\r\n\r\nbedankt!
Link naar reactie
Het programma everest moet je als je wil even installeren en dan als je wil even de merknamen en type van a je dvdrom en branders noteren en ook van je moederbord en hardeschijven. Als je pc opstart zal die aangeven de volgorde master en slave van je hardeschijven en dvdrom en branders. Als je wil post dit even(plus de temperaturen zie sensors), misschien zien wij iets vreemds.
Link naar reactie
\"VIA\"-chipset is een merk van een stuk moederbord-hardware; ook dat kun je zien/lezen met EverestHome (of een vergelijkbaar prog. PC Wizard 2006 is ook heel aardig maar verwisselt - in mijn computer - de temperaturen van CPU en moederbord; ik heb altijd graag meer dan 1 kijkprog aan boord omdat ze niet allemaal in iedere computer precies hetzelfde eender zien).
Link naar reactie
ik hoop dat dit genoeg is, de computer was nergens mee bezig op het dat moment behalve internet.\r\nals er meer bij moet hoor ik het graag! tof dat jullie zo behulpzaam zijn!\r\n\r\nMoederbordnaam Gigabyte GA-8SIML\r\nVeld Waarde\r\nMoederbordeigenschappen \r\nMoederbord ID 62-1029-001199-00101111-040201-SiS650$NECC000_8SIMLNF V2.0H\r\nMoederbordnaam Gigabyte GA-8SIML\r\n \r\nFront Side Bus Eigenschappen \r\nBus Type Intel NetBurst\r\nBus Breedte 64 bit\r\nWerkelijke kloksnelheid 100 Mhz (QDR)\r\nEffectieve kloksnelheid 400 Mhz\r\nBandbreedte 3200 MB/s\r\n \r\nChipsetbus-Eigenschappen \r\nBus Type SiS MuTIOL\r\nBus Breedte 16 bit\r\n \r\nMoederbord Technische Informatie \r\nCPU Sockets/Slots 1\r\nExpansie Slots 3 PCI, 1 AGP, 1 CNR\r\nRAM Slots 2 DIMM\r\nGeïntegreerde apparaten Audio, Video, LAN\r\nGroottefactor(Form Factor) Micro ATX\r\nMoederbordafmeting 230 mm x 240 mm\r\nMoederbord Chipset SiS650\r\nExtra functies EasyTune III\r\n \r\nMoederbordfabrikant \r\nFirmanaam Gigabyte Technology Co., Ltd.\r\nProductinformatie [url]http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_NewProduct_List.htm[/url]\r\nBIOS Download [url]http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Support/BIOS/BIOS_List.htm[/url]\r\n`\r\nApparaatbeschrijving\r\nHL-DT-ST DVDRAM GSA-4163B\r\nApparaatbeschrijving\r\nTSSTcorp CD/DVDW SH-S182M\r\n\r\nVeld Waarde\r\nSensoreigenschappen \r\nSensortype Winbond W83697HF (ISA 290h)\r\nMoederbordnaam Gigabyte 8SIML\r\n \r\nTemperaturen \r\nMoederbord 31 °C (88 °F)\r\nCPU 15 °C (59 °F)\r\nSeagate ST360020A 29 °C (84 °F)\r\n \r\nKoelingsventilatoren \r\nCPU 2058 RPM\r\n \r\nSpanningswaarde \r\nCPU Core 1.49 V\r\n+3.3 V 3.34 V\r\n+5 V 5.05 V\r\n+12 V 11.92 V\r\n-12 V -11.62 V\r\n+5 V Standby 5.02 V\r\nVBAT Batterij 3.17 V\r\n\r\nBIOS Type AMI\r\n\r\nDatum Systeem BIOS 08/22/02\r\n\r\nFirmanaam American Megatrends Inc.
Link naar reactie
Kijk nog eens wat verder onder GEHEUGEN, vooral RAM en ook bij CPU(Processor).\n\nHet moederbord heeft tamelijk wat mogelijkheden, goed bekijken wat er werkelijk is ingestoken.\n[url]http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Spec.aspx?ProductID=1335[/url]\n\nDe schijf is van de tussen-generatie, 5400 toeren en 60GB groot.\n\nZijn er meerdere partities/schijfletters in gebruik? Oppassen dat op iedere schijfpartitie flink wat vrije ruimte moet overblijven en vooral in het gedeelte waar Windows zelf zich bevindt.\n\nProbeer eens wat je temperaturen doen terwijl je een CD brandt of een spel doet en/of je er muziek (bij) aan hebt staan.\n\nRaakt je CPU of je moederbord warmer dan 50, of de schijf warmer dan 40, tijdens dat werk, dan stoppen en hier vertellen (betekent meestal dat de compu een vakkundige schoonmaakbeurt nodig heeft).
Link naar reactie
dit is wat ik gevonden heb tijdens het branden en het afspelen van een muziekje:\r\nde temp. bleef naar mening normaal, maar muziek was niet af te spelen zonder haperen(mp3) everest liep vast en de cursor ging met schokken.\r\nde pc maak ik regelmatig schoon op mijn manier (alleen stof eruit).\r\n\r\nzou het kunnen dat de pc zijn beste tijd heeft gehad? toen ik vanmiddag de pc open had, zag ik dat sommige onderdelen geoxideerd waren, maar dat verklaart nog niet waarom de branders op een andere pc ( 3 jr) nog trager gingen. \r\n\r\nde beste wensen nog!\r\n\r\nVeld Waarde\r\nSensoreigenschappen \r\nSensortype Winbond W83697HF (ISA 290h)\r\nMoederbordnaam Gigabyte 8SIML\r\n \r\nTemperaturen \r\nMoederbord 31 °C (88 °F)\r\nCPU 14 °C (57 °F)\r\nSeagate ST360020A 28 °C (82 °F)\r\n \r\nKoelingsventilatoren \r\nCPU 2058 RPM\r\n \r\nSpanningswaarde \r\nCPU Core 1.49 V\r\n+3.3 V 3.33 V\r\n+5 V 5.03 V\r\n+12 V 11.98 V\r\n-12 V -11.62 V\r\n+5 V Standby 5.02 V\r\nVBAT Batterij 3.22 V\r\n\r\nIk zal dit er ook bij zetten, misschien dat het nog van pas komt...\r\n\r\nVeld Waarde\r\nCPU-Eigenschappen \r\nCPU Type Intel Pentium 4A\r\nCPU Aanduiding Northwood, A80532\r\nCPU stepping B0\r\nEngineering Sample Nee\r\nCPUID CPU Naam Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.00GHz\r\nCPUID Revisie 00000F24h\r\n \r\nCPU snelheid \r\nCPU Klok 1991.86 MHz (origineel: 2000 MHz)\r\nCPU Multiplier 20.0x\r\nCPU FSB 99.59 MHz (origineel: 100 MHz)\r\n \r\nCPU Cache \r\nL1 Trace Cache 12K Instructions\r\nL1 Data-cache 8 KB\r\nL2 Cache 512 KB (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed)\r\n \r\nMoederbordeigenschappen \r\nMoederbord ID 62-1029-001199-00101111-040201-SiS650$NECC000_8SIMLNF V2.0H\r\nMoederbordnaam Gigabyte GA-8SIML (3 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 DIMM, Audio, Video, LAN)\r\n \r\nChipseteigenschappen \r\nMoederbord Chipset SiS 651\r\nGeheugeninstellingen 2.5-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS)\r\n \r\nBIOS Eigenschappen \r\nDatum Systeem BIOS 08/22/02\r\nDatum Video BIOS 04/24/02\r\nDMI BIOS Versie 2.0H\r\n \r\nGrafische Processor Eigenschappen \r\nDirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)\r\nVideo kaart nVIDIA GeForce4 MX 440 (Leadtek WinFast A170 DDR)\r\nGPU Codename NV17 (AGP 4x 10DE / 0171, Rev A3)\r\nGPU Kloksnelheid 270 Mhz\r\nGeheugenklok 202 Mhz\r\n \r\nSensoreigenschappen \r\nTsystem 31 °C (88 °F)\r\nTcpu 14 °C (57 °F)\r\nFcpu 2058 RPM\r\nVcore 1.47 V\r\nVio 3.34 V
Link naar reactie
Temperaturen lijken normaal, ja.\n\nKlik eens in de linker kolom van Everest op Moederbord, je krijgt dan andere dingen te zien waaronder \"Geheugen\"; klik op Geheugen en post wat je ziet hier.\n\nDaarna weer naar de linker kolom, klik op \"opslag\".\nWeer nieuwe plaatjes, kies \"Logische partities\".\nPost alles wat je daar ziet.
Link naar reactie
dit is wat ik gevonden heb.\r\n(cd-tje branden gaat overigens wel op een fatsoenslijke snelheid)\r\n\r\nVeld Waarde\r\nFysiek geheugen \r\nTotaal 1023 MB\r\nGebruikt 298 MB\r\nVrij 725 MB\r\nPercentage 29 %\r\n \r\nWisselbestandgrootte \r\nTotaal 2462 MB\r\nGebruikt 239 MB\r\nVrij 2222 MB\r\nPercentage 10 %\r\n \r\nVirtueel Geheugen \r\nTotaal 3485 MB\r\nGebruikt 538 MB\r\nVrij 2947 MB\r\nPercentage 15 %\r\n\r\n\r\nVaste schijven Type vaste schijf Bestandssysteem Geheugencapaciteit Gebruikte Ruimte Vrij geheugen % Vrij # Seriennummer\r\nA: Verwisselbaar Medium \r\nC: (HDD) Lokaal Station NTFS 57231 MB 10358 MB 46872 MB 82 % E4A2-6619\r\nD: (ExternalHDD) Lokaal Station NTFS 194474 MB 92934 MB 101539 MB 52 % 981A-E589\r\nQ: Optische Station \r\nR: Optische Station
Link naar reactie
dit zijn de geheugenprestaties ten tijde van het branden van een dvd, in de benchmark kwam hij ergens in het onderste segment uit, vergelijkbaar met een pentium 3 of lager.\r\n\r\n\r\n\r\nCPU Moederbord Chipset Geheugen Leessnelheid\r\nDeze Computer Gigabyte GA-8SIML SiS650 570 MB/s\r\n\r\nCPU Moederbord Chipset Geheugen Schrijfssnelheid\r\nDeze Computer Gigabyte GA-8SIML SiS650 134 MB/s\r\n\r\nCPU Moederbord Chipset Geheugen CL-RCD-RP-RAS Vertraging\r\nDeze Computer Gigabyte GA-8SIML SiS650 533.9 ns
Link naar reactie
Raar en vervelend: het ziet er allemaal keurig uit, tamelijk modern spul, genoeg RAM, genoeg Virtueel Geheugen, genoeg Vrije Schijfruimte.\nDit behoort gewoon goed te werken, punt uit.\n\nHet enige waaraan ik nog kan denken, maar dit zal waarschijnlijk niets opleveren:\n\n- RECHTER muistoets op icoon \"Deze Computer\n- kies \"Eigenschappen\"\n- kies \"Apparatenbeheer, Apparatenlijst\" \n- bekijk of er geen gekleurde vraag- of uitroeptekens in de lijst staan\n- bekijk of er geen apparaat waarvan je er maar 1 hebt, meer dan 1x in de lijst staat\n\nJammer, meer kan ik niet verzinnen; ik hoop dat iemand anders een inval heeft.\n\nNB: toch nog, dat woord \"vertraging\" in je laatste bericht kan ik niet thuisbrengen.
Link naar reactie
[QUOTE=heipaaltje;283133] weet iemand hoe het komt dat mijn brander niet sneller gaat als 1x[/QUOTE]Sinds wanneer, heb je bvb xp opnieuw geinstalleerd, een Xtra hdd aangesloten,... ?\r\nIndien je van de hdd copieert of on the fly (dvd naar dvd)?[QUOTE=heipaaltje;283133] Bij apparaat beheer staat hij op DMA-mode, heeft iemand nog een andere oplossing? Zou het de hardware kunnen zijn? Zo ja waar moet ik dan aan denken?[/QUOTE]Als de Samsung en de LG niet sneller branden dan 1.3X, dan is de kans groot dat het aan de data overdracht ligt.\r\n\r\n-Hoeveel odd\'s en hdd\'s heb je aangesloten en in welke volgorde ?\r\n-Communiceert de brander via\'n 80 aderige kabel (even breed maar dubbel zoveel draadjes) en staat hij als master ingesteld ?\r\n\r\nAls de brander onder de hd is aangesloten, in apparaatbeheer de primaire of secundaire ide kanaal verwijderen (rechtsklik).\r\nDe pc uitzetten, de voeding uitschakelen, een aantal maal op de startknop drukken (om de restspanning te verwijderen).\r\nDe hdd op de 1ste ide kabel als master en de odd op de 2e ide kabel als master installeren.\r\nAls deze al zo staan, dan de odd, als slave instellen en naar de 1ste ide verplaatsen.\r\n\r\nDe pc herstarten en eventueel de nieuwste odd drivers downloaden en installeren.\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...