Ga naar inhoud

DVD brander herkent geen schijf


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een zelfde probleem: Eerst werkte alles gewoon, maar nu herkent mijn brander (NEC ND-1300a) geen lege DVD-R meer. Het gekke is dat toegang tot de schijf via \"deze computer\" wel gewoon lukt. Maar zowel Nero als DVD Shrink zeggen \"no disk\". Ik kan daarom dus niet branden. Na nog eens geprobeerd te hebben werd van de 10 schijven die ik hier heb liggen 1 herkend.\r\n\r\nWaar zou dit aan liggen? De schijven hebben in het verleden wel goed kunnen samenwerken met de brander...
Link naar reactie
[QUOTE=knov;282766]Ik heb in een oude computer (windows 2000) een pioneer-RW DVR 105 ingebouwd.\r\nDe computer herkent de brander, volgens apparaterbeheer is alles in orde.\r\nZodra ik een schijf plaats (cd of DVD, leeg of vol) krijg ik de vraag: plaats een schijf.\r\nWat kan de oorzaak zijn?\r\n\r\nKnov[/QUOTE]\r\nMisschien zit er een stofje of iets dergelijks op het lasertje?\r\nWat je ook kunt proberen is nieuwe firmware in te laden in de brander, ga daarvoor naar de website van de fabrikant van de speler.
Link naar reactie
Bedankt voor de tips en de beste wensen voor 2007\r\n\r\nDe brander komt uit mijn andere computer en heeft daar altijd goed gewerkt, ik heb hem vervangen omdat hij alleen - schijven aan kan en een beperkt aantal mediacodes.\r\nDe beschreven schijven die ik probeer te lezen zijn met de brander zelf gemaakt op de andere computer.\r\nKan ik een schoonmaak CD gebruiken (met zo\'n bostertje)?\r\nIn de andere computer stond hij als master, omdat in de computer waar hij nu is ingebouwd al een cd brander zat heb ik daar als slave ingesteld.\r\nIk ga proberen om dit om te draaien.\r\nIk heb de laatste firmware al een tijdje geleden van de medion site gehaald toen hij nog in de andere computer zat.\r\nOp deze computer staat alleen easy cd creator.\r\nOp de andere gebruik ik Nero dit ging goed, zou het wat uit maken als ik Nero ook installer in plaats van easy cd creator.\r\n\r\nKnov
Link naar reactie
[QUOTE=Black Eagle;283228]Wat je o.a. kunt proberen is a ander merk schijfjes proberen b nieuwe firmware (eigen risico) c pas master en slave aan, hierkan het probleem inzitten. (denk zelf dat het in c zit)[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb de master en slave van de dvd brander en de cd brander verwisseld.\r\nDe cd brander werkt nog steeds, de DVD brander herkent nog steeds niets.\r\nSchoonmaak CD wordt ook niet herkend.\r\nApparatenbeheer geeft geen probleem aan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...