Ga naar inhoud

Nero brandprobleem (Alcohol 120% en DVD Decrypter werken wel)


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk ben nu echt ten einde raad!\r\n\r\nHeb vandaag een schone installatie gedaan van Windows XP Pro, nadat ik een SATA schijf toegevoegd heb aan mijn systeem. Het OS draait niet op die SATA schijf, maar is gewoon extra. Omdat ook dan de 3rd party SATA drivers benodigd zijn, heb ik dus een clean install van XP gedaan. De SATA schijf is een vervangend exemplaar. De andere SATA schijf is vroegtijdig overleden. Alles was 100% werkend voor de nieuwe installatie van XP.\r\n\r\nVanavond wilde ik een DVD gaan branden en dit werkte opeens niet meer. Om problemen met de brander uit te sluiten heb ik de 2 andere brandprogramma\'s op mijn PC geprobeerd en tot mijn grote verbazing werken Alcohol 120% en DVD Decrypter dus wel.\r\nIk heb Nero opnieuw geïnstalleerd (zowel versie 6 als versie 7) maar niets hielp.\r\nMijn Plextor PX-755A blijft in Nero hangen als er net begonnen is met het schrijven van de lead-in en dan loopt de PC vast. De firmware van de brander is up-to-date. Kort samengevat is er dus niets mis met mijn brander, anders werkten de andere programma\'s ook niet.\r\n\r\nMaar ik weet absoluut niet hoe ik Nero nu weer werkend krijg.\r\nVolgens Nero Info is de Nero ASPI goed en de Windows ASPI niet geïnstalleerd.\r\nNu heb ik gelezen dat de Windows ASPI niet benodigd is als bijvoorbeeld Nero geïnstalleerd is.\r\n\r\nWie kan mij helpen...?\r\n\r\nEd
Link naar reactie
Waarschijnlijk nog een schijf die niet goed is. Heb de Maxtor IDE verwijderd. Niets aan de configuratie in de kast gedaan en werkt nu vlekkeloos... De sources die ik heb getracht te branden, stonden op die schijf die nu verwijderd is. Ik heb de bestanden overgezet naar de nieuwe SATA schijf en nu brand Nero zonder probleem. Was maar 120GB dus kan gemist worden, binnenkort wel een nieuwe SATA hiervoor in de plaats zetten.\r\nBedankt voor de hulp... ;)
Link naar reactie
[QUOTE=reintje;281474]Bedankt voor het melden. Zet mij ook aan het denken, want heb 2 HD\'s. Als ik bestanden op de ene wil unrarren en vandaaruit branden is het een crime. Duurt 3 x zo lang als op mijn andere schijf, terwijl het in beginsel een schijf van dezelfde kwaliteit is...... Deze schijf zal dus ook wel op sterven na dood zijn....[/QUOTE]\r\n\r\nHet is een Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB ATA/133 en 4 jaar oud (productiedatum: 13 november 2002). Ik heb diverse DVD\'s nog op de nieuwe SATA-2 schijf kunnen plaatsen en alsnog kunnen branden met jawel... Nero!\r\n\r\nDe nieuwe SATA-2 schijf was al ter vervanging van een overleden WD 250GB SATA-1 schijf (8 maanden oud, garantie nog aanwezig en gaf bij inpluggen op de Technische Dienst van Paradigit gelijk al een SMART error), dus ben nu in totaal alsnog 1 schijf kwijt. Die komt volgend jaar wel weer en dan wordt dan gelijk een 2e SATA-2 schijf. Nee, niet in RAID maar gewoon JBOD (just a bunch of disks).\r\n\r\nDit is overigens de 3e Maxtor schijf die in 6 jaar tijd kapot gaat, voor mij geen Maxtor meer...\r\nNu moet ik wel zeggen dat de schijven vrij intensief gebruikt worden, gemiddeld 150GB per week download met alle bijbehorende schijfbewerkingen waaronder opnieuw coderen van DVD\'s...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...