Ga naar inhoud

camcorder met hd?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nAl ervaringsdeskundigen hier met een dig. videocamera met harde schijf?\r\n(en dan met name ook het bewerken van filmpjes op de pc)\r\n\r\nHad zelf 1 van deze 2 op het oog:\r\n[url]http://tinyurl.com/ydrh9l[/url]\r\nDe specs lijken mij vrij goed, voor minder dan 400 euro.\r\n\r\nJullie mening hierover en/of tips zijn zeer welkom.\r\n\r\nAnton
Link naar reactie
20 GB is niet heel veel, als je bedenkt dat 1 uur video van een MiniDV-cassette overgezet op de pc al meer dan 13 GB in beslag neemt. Ik heb het dan over ongecomprimeerde avi: de hoogste digitale kwaliteit haalbaar. Op die manier kun je dus iets van anderhalf uur opnemen met die camera. Vervolgens moet je \'m aan een pc hangen, om de video over te zetten.\r\n\r\nAls je een paar weken op vakantie gaat, is dat niet echt handig. Je bent dan verplicht om een laptop mee te nemen. In geval van een camera met miniDV-bandjes heb je alleen een stapeltje van die dingen nodig, welke helemaal niet duur zijn.\r\n\r\nAls je toch uit deze twee wilt kiezen, dan zou ik zelf voor de JVC GZ-MG21 gaan. Het enige noemenswaardige verschil is dat de MG24 een breedbeeld-lcd scherm heeft. Aangezien het breedbeeldformaat softwarematig bereikt wordt, schiet je daar niet zo veel mee op.\r\nAls je alleen in breedbeeld wilt gaan filmen, is het voor die paar euro extra natuurlijk wel het overwegen waard. Als je gewoon in standaard-formaat 4:3 wilt gaan filmen, zou ik de eerste kiezen.
Link naar reactie
Je maakt een vergissing met het vergelijk van een hd camera en een dv camera de hd camera neemt op in mpeg dus in de beste kwaliteit kun je 5 uur filmen en de slechtere kwaliteit 15/a/20 uur je kunt kiezen in 4 kwaliteiten van opname. Er zitten dus wel voordelen aan, je bandje hoef je niet te wisselen en het binnen halen op de pc gaat sneller .Nadelen het gebruik van programma`s voor bewerking is beperkter bv Adobe premiere ondersteunt alleen firewire .Ik heb zelf een dv camera met firewire aan sluiting daar heb ik goede ervaring mee en ben onder hand aan mijn derde camera want na 5 jaar vervang ik de camera .\r\nSucces.
Link naar reactie
Bedankt voor je toelichting, tt.over.\r\n\r\nAls zo\'n camera in Mpeg gaat opnemen, ben je dus bij voorbaat al verzekerd van een slechtere kwaliteit dan een dv-camera. \r\nDaarbij, 5 uur is al een stuk meer, maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven als je lang op vakantie gaat. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je ongeveer 2,5 uur ruwe film nodig hebt per week vakantie, in geval je een rondreis maakt.\r\nTot slot: je computer heeft veel minder moeite met het bewerken van een ongecomprimeerd avi-bestand, dan een gecomprimeerde mpeg. Bij een mpeg-bestand kost het veel rekenkracht om steeds de decompressie-stap toe te passen. Bij een ongecomprimeerde avi wordt die stap overgeslagen, waardoor je met een celeron-processor nog video kunt bewerken.\r\n\r\nUiteindelijk is het uiteraard aan jezelf. Het gemak van een harddisk, tegen kwaliteit en beschikbaarheid van bewerkingsprogramma\'s.
Link naar reactie
Eigenlijk weinig aan toe te voegen .\r\nEen kamera met bandjes (mini-dv) heeft inderdaat betere kwaliteit.\r\nOok kan deze kamera de beelden alleen maar via usb naar de pc sturen ,en dat is ook weer een nadeel ,want firewire is nog steeds de beste optie daarvoor en wordt door alle montage prg\'s herkend.\r\nAls je niets wilt monteren is het een leuke kamera ,maar als je serieus wilt gaan filmen is een mini-dv camera een betere keus.\r\nEr zijn ook hd kamera\'s die drie en meer keer zo duur zijn ,,die zullen wel een betere kwaliteit hebben.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Beste,\r\n\r\nZelf heb ik gekozen voor een JVC GZ MG21. Over het toestel ben ik over het algemeen tevreden. Ik vind het vooral handig om geen tape te moeten gebruiken.\r\nIk heb het wel moeilijk met het overbrengen van de beelden op de harde schijf naar mijn computer. Momenteel gebeurt dit via een laptop en zo via het net naar mijn vaste computer. Hiervoor moet toch een eenvoudigere module voor moeten bestaan? Wie heeft hiermee ervaring? Wat zou ik hier voor kunnen doen? \r\n\r\nVriendelijke groeten\r\nEvy
Link naar reactie
Een erg groot voordeel van tape is dat er geen opnamecapaciteit beperking is. Bandjes zijn overal verkrijgbaar en tegenwoordig erg goedkoop.\nEen tweede nog belangrijker voordeel kan zijn ,dat als je de orginele bandjes bewaart je de beste backup kwaliteit van je films behoud.\nBij een goede kamera ook nog eens dv-in ,dus dan kun je je kostbare gemonteerde opname ook weer in de beste kwaliteit terug op band zetten .\nEventueel bijgeleverde software kan ook niet tippen aan de semiproffesionele videobewerkingprg\'s.\n \nAls je je kamera aan een laptop kunt aansluiten ,dan kun je hem toch ook gewoon aan een pc aansluiten ???
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;286564]Een erg groot voordeel van tape is dat er geen opnamecapaciteit beperking is. Bandjes zijn overal verkrijgbaar en tegenwoordig erg goedkoop.\r\nEen tweede nog belangrijker voordeel kan zijn ,dat als je de orginele bandjes bewaart je de beste backup kwaliteit van je films behoud.\r\nBij een goede kamera ook nog eens dv-in ,dus dan kun je je kostbare gemonteerde opname ook weer in de beste kwaliteit terug op band zetten .\r\nEventueel bijgeleverde software kan ook niet tippen aan de semiproffesionele videobewerkingprg\'s.\r\n \r\nAls je je kamera aan een laptop kunt aansluiten ,dan kun je hem toch ook gewoon aan een pc aansluiten ???[/QUOTE]\r\n\r\nHelaas, de computer herkent de filmpjes niet dus ook niet over te zetten op de gewone computer. De laptop herkent de filmpjes dan weer wel maar aangezien daar niet het juiste programma is geinstaleerd kan hij de MOD bestanden niet lezen. De laptop is van mijn broer dus die wil ook niet onnodig dat programma instaleren.
Link naar reactie
[QUOTE=phvvdb;287214]Via een usb aansluiting kun je via windows verkenner gewoon de beelden van de camera kopiëren naar de pc. Heb dit al een paar maal gedaan voor mensen die ook een jvc everio hebben.\r\n\r\nDe beelden worden dan bewerkt met een programma van Cyberlink., was met de camera meegeleverd.[/QUOTE]\r\n\r\nJe heb gelijk, ik heb een jvc Gz MG 57. Dat gaat erg makkelijk op de laptop met dat program dat bij de kamera hoort.\r\nHet makkelijke van deze kamera is dat je nooit meer hoeft terug te spoelen om je film te bekijken, en je kunt nooit over je film opnemen omdat je verkeert spoelt.\r\nje kunt gelijk zien wat je heb opgenomen al is het 2 uur terug op de harddisk. veel makkelijker dan film, maar als je het niet gewent bent ? alles wat nieuw is is wennen. Succes er mee, ik wil nooit iets anders dan hd
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...