Ga naar inhoud

jukebox opzetten (CI nr.26)


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nof ik de vraag hier goed plaats weet ik niet.\r\n\r\nIn de nieuwste Computer Idee (nr26) staat hoe je een soort van jukebox kan opzetten, zodat bijv. vrienden naar je \'uitzending\' kunnen luisteren (blz. 72-75)\r\n\r\nOok staat erbij welke poorten gebruikt moeten worden om het allemaal uit te kunnen voeren.\r\nNu heeft mijn broertje dit dus gedaan, maar ik zelf wil ook graag een soort van radiostation maken, maar ik kan niet dezelfde poorten gebruiken.\r\n\r\nIs het mogelijk dat ik het met andere poorten doe? ik weet niet of dit mogelijk is, wie zou mij hierbij kunnen helpen?\r\n\r\nalvast bedankt :)
Link naar reactie
Dan moet je even de instellingen van de gebruikte programma\'s doorlopen om te zien of je de poortnummers kunt wijzigen. Als daar geen optie voor is, zal het lastig worden.\r\n\r\nEDIT:\r\nIk heb \'t artikel er nog maar eens bij gepakt.\r\n\r\nDie poort 8000 kun je makkelijk wijzigen in iets anders, bijvoorbeeld 8001. De url wordt dan iets als [url]http://123.456.789.000:8001[/url]\r\n\r\nDe afstandbedienig van eJukebox is een ander verhaal. Als je zelf radiostation wilt spelen, dan is die afstandbediening overbodig: je wilt niet dan andere mensen een ander nummer op gaan zetten. De configuratie van die afstandbediening kun je dan gerust overslaan, en poort 80 speelt dan ook geen rol meer.\r\n\r\nHet zal overigens waarschijnlijk niet mogelijk zijn om voor die afstandbediening een andere poort in te stellen dan poort 80. De afstandbediening is namelijk niks anders dan een webserver, en die gebruikt altijd poort 80. Aangezien je router maar een poort 80 heeft, kan die maar doorgestuurd worden naar een computer in het netwerk. In dit geval die van je broertje.\r\n\r\nMaar ook zonder afstandbediening gaat een radiostation over een andere poort prima lukken.
Link naar reactie
heeft de poort 3389 voor extern bureablad daar niks mee te maken? hoef ik daar niks te veranderen of iets dergelijks?\r\n\r\nedit: ik heb vanalles geprobeerd, maar niks werkt, ik heb nou poort 8000 gebruikt en dingen aangepast, maar eerst kan hij geen verbinding maken, en nu geeft ie steeds aan dat ik een verkeerd password heb...\r\n\r\nik snap er even niks meer van :S
Link naar reactie
Ik geloof niet dat je extern bureaublad nodig hebt om een streaming radiostation te beginnen.\r\n\r\nMet je problemen kan ik je verder helaas niet helpen. De theorie begrijp ik wel, maar in de praktijk heb ik het zelf nog niet uitgeprobeerd. Loop de stappen in CID nog eens na, en kijk of je niks hebt overgeslagen. Of: vraag je broer, hij heeft \'t immers werkend gekregen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...