Ga naar inhoud

Welk programma...


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik ben nu eindelijk in het bezit van een camcorder met dvd, maar nu wil ik ook eens een goed programma om dit te bewerken.\r\nNu zijn er zoveel soorten programma\'s dat ik niet kan kiezen.\r\nAdobe premiere, Pinnacle, Ulead, Muvee, Moviefactory etc... etc...\r\nDe prijs maakt me niet uit, het gaat me erom dat je veel mogelijkheden op elk gebied hebt.\r\nHeeft iemand ervaring met (meerdere) programma\'s zodat ik kan kiezen?\r\nGroet Grover
Link naar reactie
Ik heb verschillende programma\'s gebruikt.\nOp dit moment gebruik ik Adobe Premiere 2.\nJe moet wel even de tijd nemen voor dat programma, maar er zijn ontzettend veel mogelijkheden.\n \nHeb ook Pinnacle Liquid gebruikt, en dat was ook erg goed.\n \nDe 2 genoemde programma\'s hebben ook de mogelijkheid voor \"scene detection\" bij het capturen/importeren van de film. Zodoende zit je niet met een gigantisch groot bestand te werken maar krijg je alle scenes als aparte bestanden op je pc, en dat werkt veel lekkerder. \n \nEr zijn vast wel trial-versies te vinden, probeer die eerst voordat je overgaat tot de aanschaf van zo\'n duur software pakket.
Link naar reactie
- Windows Movie Maker is gratis en biedt basisopties voor het bewerken van video.\r\n- Pinnacle Studio is een stuk uitgebreider, en erg gebruiksvriendelijk. Is niet gratis.\r\n- Adobe Premiere Pro is enorm uitgebreid, maar niet gebruiksvriendelijk. Kost heel veel geld, maar als je het programma door hebt, kun je professionele video\'s maken.\r\n\r\n\r\nHeb deze programma\'s zelf allemaal geprobeerd. Windows Movie Maker heeft na een tijdje te weinig opties. Pinnacle sprak me erg aan vanwege de gebruiksvriendelijkheid, echter, vaak opslaan is een vereiste, omdat \'ie nogal eens wil vastlopen. Premiere is voor mij te ingewikkeld. \r\nGebruik nu Studio 9 van Pinnacle. Bevalt goed, behalve dat \'ie af en toe vast loopt. Heb nog niet ervaren wat de laatste update uithaalt (pas afgelopen week geinstalleerd). Waarschijnlijk gaat \'t alleen maar beter.
Link naar reactie
Een camcorder met dvd ???\r\nHeeft deze wel een firewire aansluiting ,om de beelden de pc in te krijgen.\r\nDat hebben namelijk de meeste dvd kamera\'s niet.\r\nAnders heb je dus een prg nodig wat dvd kan importeren ,en de meeste kunnen dat niet.\r\nPinnacle 10 in iedergeval wel (met de juiste plug in)\r\nOok Ulead Movie Faktorie 5 kan dvd\'s importeren en bewerken.\r\n\r\nAls je wel een firewire aansluiting hebt dan is Pinnacle studio 10 of Magix video de luxe een goed prg met veel mogelijkheden.\r\nHeb je meer geld ter beschikking en is engels geen bezwaar dan kun je naar Adobe Premiere gaan kijken ,of naar Ulead Media Studio Pro maar deze prg\'s zijn niet echt gebruikersvriendelijk .\r\n\r\nBijna alle videomontage prg\'s die capturen kunnen ook scene\'s detecteren ,en je film dus in stukjes kappen. Zoniet dan is er een gratis prg\'tje te vinden dat heet Scenelizer ,dat doet de film dus alsnog in stukken kappen.
Link naar reactie
[QUOTE=Grover;273302]Camcorder met dvd-rw...\r\nKan je gewoon in de pc proppen en film importeren. Veel makkelijker dan met al die snoertjes.\r\nGa de trial van premiere eens proberen. Bedankt voor de hulp![/QUOTE]\r\n\r\nDat kan inderdaat zo ,,maar een kamera met al die snoertjes (het is er maar 1) heeft wel veel betere kwaliteit. Die zet de film in dv-avi op de band en daarna op de pc ,en zo\'n avi is van hogere kwaliteit en beter te bewerken dan de mpg die een kamera met dvd maakt.\r\nIk heb zelf beide mogelijkheden ,dus ook vergelijkings materiaal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...