Ga naar inhoud

Lightscribe schijfjes


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goede avond allemaal.\r\nIk heb een dvd gemaakt en op de bovenkant met lightscribe een kleuren foto \r\ngebrandt met daarin nog de datum in gele cijfers.\r\nResultaat een vrij donkere afbeelding, grijsachtig en de datum is amper te lezen,\r\nverder wel mooi strak.\r\nHet schijfje had een goudkleur voor het branden van het \"label\".\r\n\r\nNou zie ik in de advertenties van CDR.com dat je meerdere kleuren kunt krijgen.\r\nHeeft iemand hier ervaring met lightscribe en kan me vertellen welke kleur \"ondergrond\"\r\nik moet gebruiken om een kleurenfoto op de cd te krijgen.\r\nIk weet ook niet zeker of de elke LS brander kleuren aankan.\r\nMijn brander is een LG type GSA-H22L\r\nIemand hier verstand van?\r\n\r\nEmiel
Link naar reactie
Een lightscribe brander kan geen kleur branden ,het zal altijd in een grijstint blijven .\r\nWel kun je kiezen in drie kwaliteiten . Neem dus de hoogste kwaliteit ,die duurt wel het langst ,maar is dan ook iets donkerder.\r\nAls er zijn met een gekleurde ondergrond ,dan is hetgeen wat er op gebrand word nog steeds grijs ,dus ik denk dat het er niet veel beter op zal worden.\r\nAls je echt mooie bedrukte dvd\'s of cd\'s wilt maken kun je beter een printer aanschaffen die ook cd\'s en dvd\'s kan bedrukken ,en dan natuurlijk wel speciaal daarvoor geschikte cd\'s en dvd\'s gebruiken . Die printers zijn er ook al vanaf nog minder dan 100 euro.
Link naar reactie
Er wordt wel gewerkt aan Lightscribe cd\'s waar je kleurenfoto\'s in kunt branden.\nDan zitten er verschillende lagen op de cd met verschillende kleuren, waarschijnlijk rood-groen-blauw.\nHet uiteindelijke resultaat is dan net zoals je tv-beeld wordt weergegeven maar dan natuurlijk nog veel scherper.\n \nJe zult nu zelf wat moeten experimenteren om mooie resultaten te verkrijgen zonder kleur.\nIk ben zelf ook al veel aan het testen geweest en kreeg toch erg mooie resultaten.
Link naar reactie
[QUOTE=Marrigje;269251]of toch nog maaar \'ouderwets\' cd-etiketten maken en plakken.....[/QUOTE]\r\n\r\nDaar wilde juist vanaf,vaak gingen de labels ondanks goed aandrukken toch een beetje los\r\nen raakte de speler in onbalans met gevolg een hoop herrie maar geen beeld.\r\n\r\nIk ga wel eens uitproberen met andere kleuren cd\'s en andere opnamestanden.\r\nNogmaals:Het resultaat was niet echt slecht en zou de foto zwart/wit zijn zou ik\r\nhet niet erg vinden,maar hij was over zijn geheel te donker. Misschien dat andere ondergronden betere resultaten geven.\r\nIn ieder geval bedankt voor jullie reacties, allemaal\r\n\r\nGroeten Emiel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...