Ga naar inhoud

VHS naar PC


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Voor het vastleggen van VHS kocht ik een videokaart met software voor dat doel van Cyberlink.Omdat het programma geen Nederlandse vertaling heeft en omdat ik goede ervaringen had met Magix Cleaning Lab. kocht ik de e-version van Magix Film en Video op CD en DVD-5. Het vastleggen met dit programma werd een drama. Gelijk al bij de eerste poging om een video vast te leggen liep de computer vast. Vele mailtjes met de support hebben niets geholpen. Ik probeerde Windows Moviemaker maar de neemt wel het beeld op maar geen geluid.De analoge videorecorder is aangesloten via een composiet op de videokaart. Het komt er op neer day alleen de software van Cyberlink correct werkt.\r\nHeeft iemand nog tips voor mij?\r\nBij voorbaat dank.\r\nMatisse
Link naar reactie
Een film die al op een dvd staat ,importeer je op een andere manier ,deze is al digitaal en daar zit het geluid al in.\r\nAls je analoge beelden gaat opnemen ,moet je zowel het beeld ,met de videokaart ,als het geluid met de geluids kaart opnemen ,en ook alles nog eens goed instellen in het prg waar je mee opneemt. Omdat ik dat nooit doe weet ik niet precies wat je waar in moet stellen . Ik gebruik zelf als ik analoge video wil op nemen een externe analoog / digitaal converter. Hiermee zit wel alle signaal bij elkaar . Of ik gebruik mijn dvd recorder .
Link naar reactie
Wat Animal zegt, dat klopt wel, maar op de bewusre videokaart zitten 5 aansluitingen , 1 rode, 1 witte, (geluid), 1 gele (composiet) 1 blanke (S-video) en een aansluiting voor een kabel (TV). Ik gebruik de witte, rode en gele aansluitingen en met de software van Cyberlink werkt alles wèl. Overigens heb ik veel VHS-banden die ik wil digitaliseren en dan heb ik dus niets aan een DVD-recorder. Dat komt later nog wel een keertje. Ik begrijp alleen niet waarom het éne programma het wèl doet en het andere niet.
Link naar reactie
[quote=Animal;267664]Enkele weken geleden werden er bij V&D zelfs dvd recorders verkocht voor slechts 79 euro ,en geen onbekend merk ,maar gewoon philips . Het is dat ik er al twee had ,anders had ik er zeker nog een gehaald.[/quote]\nHet was een Aristona maar dat is bijna hetzelfde, 2 weken daarvoor had ik die al gekocht bij Wehkamp voor 115 euro, \nvond ik nog niet duur maar dat zul je nou altijd zien, loop je tegen een koopje zie je het daarna nóg goedkoper... :(\n\n[quote=matisse;267692]Overigens heb ik veel VHS-banden die ik wil digitaliseren en dan heb ik dus niets aan een DVD-recorder.[/quote]\nWaarom niet? Een DVD recorder is niet bedoeld om maar één VHS video te kopieren, je kunt er gerust meer mee doen hoor.. ;)
Link naar reactie
[QUOTE=matisse;267692]Overigens heb ik veel VHS-banden die ik wil digitaliseren en dan heb ik dus niets aan een DVD-recorder. [/QUOTE]\r\n\r\nDat begrijp ik ook niet helemaal, zowel videobanden, opnames van videocamera als tv uitzendingen brand ik met de dvdrecorder.\r\nEn als ik er veranderingen aan wil brengen (muziek, knippen, plakken....enz) dan schuif ik, even simpel gezegd, de dvd in de pc en bewerk het. (in mijn geval gebruik ik VideodeLuxe)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...