Ga naar inhoud

Pinnacle Project Overzetten


Aanbevolen berichten

Beste lezers,\r\nIk heb een vraagje over een probleem en hoe ik dit aan kan pakken.\r\nOp dit moment heb ik dus een Project met Pinnacle (versie 9.4) gemaakt, en die wil ik overzetten naar een andere pc.\r\nIk wil dus dat alles er precies hetzelfde uitziet.\r\nKan dat, en welke bestanden moet ik dan overzetten.\r\nIk heb mijn video files al gekopieerd naar de andere pc, en Pinnacle staat er al op.\r\nAlvast bedankt !\r\nGroet, Chaos
Link naar reactie
Je zult dan alle videobestanden en geluidsbestanden die je in de film gebruikt hebt moeten kopieren naar de andere computer.\r\nVervolgens kopieer je ook het .stu-bestand waarin al je bewerksels zijn opgeslagen.\r\n\r\nDan kunnen er twee situaties voordoen:\r\n1) Als je de filmbestanden, geluidsbestanden en stu-bestand in exact dezelfde locaties heb neergezet op de andere computer, dan zal alles er zonder meer precies hetzelfde uitzien.\r\n\r\n2) Als die locaties niet hetzelfde zijn, zal studio gaan vragen waar bepaalde bestanden gebleven zijn. Je zult die bestanden handmatig moeten opzoeken.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Pinnacle projekt overzetten\r\n\r\n. \r\nVeronderstel dat in Pinnacle een projekt wordt gemaakt met de naam Amsterdam.\r\nDan ontstaan krijg je 3 bestanden\r\n\r\n1. Een avi bestand met de extensie .avi ; dit bestand heet dus: Amsterdam.avi\r\n2. Een scène bestand met de extensie .scn; naam: Amsterdam.scn\r\n3. Een projektbestand met de extensie .stu; naam: amstedam.stu\r\n\r\nAls u het projekt ( naar een andere computer ) wilt verplaatsen hebt U deze 3 bestanden dus nodig.\r\nProbleem is dat ze in verschillende mappen zitten en het handigst is ze op te zoeken door op de harde schijf te zoeken naar bestanden met de bovenvermelde extensies, er het bestand met de juiste naam uit te halen en dit in een nieuwe map te plaatsen; geef deze map een eigen naam, bijv. Amsterdam \r\nAls je de 3 bestanden in de map hebt kun je hem verplaatsen of kopieren naar de andere computer.\r\n\r\n\r\nIn de andere computer weet je dus dat de bestanden in de bewuste map zitten en daarnaar gaan we zoeken in Pinnacle.\r\nOpen Pinnacle en ga naar de tab Bewerken. In het sceneboek zie je op de linkerpagina bovenaan een tekstbalkje staan met een klein pijltje naar beneden en ernaast twee icoontjes van mappen.\r\nKlik eerst op het pijltje en wellicht verschijnt direct de map ‘ Amsterdam’. Zoniet, dan moet je deze zoeken via de map-ikonen rechts van de tekst.\r\nKlik de map open als je hem hebt gevonden; nu zie je ook het .avi bestand; sleep dit naar het boek. Als het goed is openen nu de scenes op het boek.\r\nDe bijbehorende montage ( het project of .stu bestand) open je door te klikken: Bestand -> projekt openen, daarna de bovenvermelde map te openen en vervolgens het bestand Amsterdam.stu aan te klikken.\r\n\r\nHet is mogelijk dat er nu of inderweg nog een melding komt dat het project niet is te vinden; daaraan is ook gekoppeld de vraag er naar te zoeken. Beantwoord deze met ‘ja’ en zoek het bestand op de hierboven omschreven wijze. \r\n\r\nAls alles goed is gegaan is het oorspronkelijke project nu overgebracht en kun je verder monteren.\r\n\r\nSucces, ik hoor graag of het is gelukt\r\n\r\nJoop Vrielink
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...