Ga naar inhoud

film op DVD branden


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn vakantiefilm vanaf mijn digitale camera via Windows movie maker op mijn computer bewerkt (menu\'s, e.d.) en opgeslagen. \r\nIk wil nu die film op een DVD branden, maar:\r\n- de op mijn computer geïnstalleerde Windows movie maker kan alleen op een cd branden. \r\n- de totale lengte van de film is 4,8 GB terwijl op de DVD maar 4,7 GB kan worden gebrand.\r\nIk heb geprobeerd via Nero te branden, maar die geeft aan dat het bestand te groot is en dat ik het moet verkleinen, maar ik wil de bewerkte film zo houden en branden.\r\nKan iemand mij vertellen hoe ik die film toch op DVD kan branden.\r\nmarcel.:(
Link naar reactie
Wat voor formaat is de film !!!\r\nNormaal neem je de film op de pc op als dv-avi (een uur film is dan ongeveer 13 gig)\r\nDeze film bewerk je ,,knippen ,overgangen ,titels er bij,muziek er bij,\r\nDaarna zet je de film pas om naar mpg met de eigenschappen die voor dvd nodig zijn ,of er zijn ook montage prg\'s die metteen ook kunnen branden.\r\nAfhankelijk van de ingestelde kwaliteit kan er dan tussen de een en drie uur film op een dvd.\r\nAls je echt serieus films wilt bewerken ,ga dan op zoek naar een echt videomontage prg ,van bijvoorbeeld ,,Pinnacle of Ullead of Magix of Adobe.
Link naar reactie
[QUOTE=marcel;264779]De film is in .wmv op de computer gezet.\r\nVia Nero is hij niet te branden, want die wil extensie .avi of .mpeg.\r\nIk zoek dan ook een gratis converteerprogramma.\r\nBedankt voor de eerste reactie.\r\nmarcel[/QUOTE]\r\n\r\nLaat Windows Movie Maker de film wegschrijven als ongecomprimeerde avi. Vervolgens kun je \'m wel importeren in Nero.
Link naar reactie
Hoe moet ik die film met Windows Movie Maker wegschrijven met avi-extensie?\r\nIk heb inmiddels ConvertMovie gedownload en die zet wel om in avi. maar.....op een of andere manier zet hij niet de volledig film over.\r\nOverigens wil ik Iedereen bedanken voor de reacties, want ik ben al wel veel wijzer geworden. Ik ben een beginnelin op pc-gebied, vandaar.\r\nmarcel
Link naar reactie
Ik heb de film overgezt naar avi-bestand, maar branden via Nero lukt niet, want nu zegt Nero dat het bestand groter is dan 2GB (namelijk 3,7 GB) en daardoor niet kan worden opgeslagen in een ISO-bestandsysteem. Ik zou nu een UDF-bestandssysteem moeten gebruiken en kan dit doen door een ander type compilatie te kiezen.\r\nVoor mij is dat allemaal adacadabra! Hoe nu verder??? \r\nmarcel
Link naar reactie
Ik heb mijn vakantiefilm via Windows movie maker op mijn computer gezet als avi-bestand.\r\nDe film duurt 1 uur en 27 minuten.\r\nHoe kan ik die film op een DVD branden met Nero,\r\nNero geeft steeds aan dat ik een UDF-bestandssysteem moet gebruiken omdat het bestand te groot is. Ik kan dat dan wel doen door een ander type compilatie te gebruiken.\r\nWat doe ik verkeerd en hoe kan ik de film wel branden? Hij moet toch op een DVD passen.\r\nAlvast bedankt.\r\nMarcel
Link naar reactie
Je probeert de AVI-film als data op dvd te branden. Op die manier zul je \'m nooit op de dvd-speler bij de tv in de woonkamer kunnen afspelen.\r\n\r\nVoor databestanden groter dan 2GB moet je inderdaad gebruik maken van het UDF-bestandssysteem.\r\n\r\nStart een Nero Vision Express, en gebruik die om de dvd te compileren. Je zult zien dat het dan wel lukt. Eventueel kun je zelfs menu en dergelijke toevoegen.
Link naar reactie
Hoi,\r\n\r\nwelke versie van nero heb je?\r\nzelf doe ik het ook op deze manier. Gebruik movie make om alles op de pc te zetten. Ook overgangen en ga nog maar even door.\r\nDaarna laad ik het totale bestand (*.wmv) in bij Nero vision. Deze doet totaal niet moeilijk om de extentie wmv.\r\nDe kwaliteit is gewoon goed. en je hoeft niet eerst \'moeilijk\' te doen om het bestand eerst om te zetten wat soms ook uren kan duren.\r\nIn principe past alles steeds op een normale dvd van 4.7 gig.\r\nmaar je kan er ook een double layer in leggen (als je tenminste een double layer brander hebt.)\r\n\r\nWeet niet zeker of je codecs nodig hebt voor nero, maar je kan kijken of er updates zijn voor het programma.
Link naar reactie
[QUOTE=marcel;265100]Hoe moet ik die film met Windows Movie Maker wegschrijven met avi-extensie?\r\nIk heb inmiddels ConvertMovie gedownload en die zet wel om in avi. maar.....op een of andere manier zet hij niet de volledig film over.\r\nOverigens wil ik Iedereen bedanken voor de reacties, want ik ben al wel veel wijzer geworden. Ik ben een beginnelin op pc-gebied, vandaar.\r\nmarcel[/QUOTE]\r\n\r\nveel gratis programma\'s zijn zo ingestelt dat ze maar 1/3 van het totale bestand omzetten.\r\ndan moet je het eerst kopen wil het totaal lukken.\r\nen als er programma\'s zijn die gratis en voor nop alles omzetten, staat er bijna altijd zo\'n vervelend watermerk midden in het beeld, of loopt deze ergens door het scherm heen.
Link naar reactie
Met de juiste versie van Nero kun je ook films capturen ,beperkt monteren en natuurlijk op dvd branden.\r\nMaar gooi dat moviemaker weg en ga op zoek naar een ECHT videomontage prg .die hebben veel meer mogelijkheden ,en die branden soms ook zelf de dvd met menu\'s nog wel ,of kunnen de film wegschrijven als mpg file volgens de door jouw opgegeven specificatie\'s . Die mpg file kun je dan gemakkelijk weer met bijvoorbeeld nero tot een video-dvd branden.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;265647]Met de juiste versie van Nero kun je ook films capturen ,beperkt monteren en natuurlijk op dvd branden.\r\nMaar gooi dat moviemaker weg en ga op zoek naar een ECHT videomontage prg .die hebben veel meer mogelijkheden ,en die branden soms ook zelf de dvd met menu\'s nog wel ,of kunnen de film wegschrijven als mpg file volgens de door jouw opgegeven specificatie\'s . Die mpg file kun je dan gemakkelijk weer met bijvoorbeeld nero tot een video-dvd branden.[/QUOTE]\r\n\r\nmovie maker de deur uit doen ben ik ergens wel met je eens.\r\nmaar ik moet zeggen, dat het voor beginnende filmbewerkers wel een perfect programma is, om er oefening in te krijgen.
Link naar reactie
Ik denk dat de pinnacle prg\'s zeker zo gebruikersvriendelijk zijn ,en hebben veel meer mogelijkheden. Magix video de luxe is ook een goed prg.(en betaalbaar)\r\nHeb je veel geld en wil je semi professioneel werken ,dan gebruik je Ullead Media Studio Pro ,,of Adobe Premiere ,,maar deze prg\'s zijn erg ingewikkeld voor een beginneling en in het engels ,en ook vele malen duurder dan de eerst genoemde prg\'s.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hallo,\r\n\r\nIk bewerk mijn zelfgemaakte filmpjes in Windows Movie Maker en van mijn foto\'s maak ik een diavoorstelling met Photo Story 3 for Windows. Deze bestanden worden bewaard als .wmv file, maar als ik deze dan via NeroVision Express 3 op een DVD wil plaatsen dan loopt het telkens mis als ik op de knop \"Branden\" klik, dan krijg ik telkens de melding:\r\n\"Kan data niet voor opname gereed maken: Voorbereiden sessie mislukt: Transcoderen van video\'s mislukt.\"\r\n\r\n\"Brandproces mislukt! Er werd een fouten-logbestand aangemaakt dat u goed kan helpen om problemen te diagnosticeren. Wilt u het opslaan?\"\r\n\r\nKan iemand mij helpen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...