Ga naar inhoud

Probleem met analoge film opnemen


Aanbevolen berichten

Probleem met Pinnacle Studio 10.\r\n\r\nOnlangs kocht ik software, Pinnacle Studio 10. Dat heb ik geïnstalleerd en via Pinnacle geüpdate naar versie 10.6. Ik wilde dit gebruiken samen met mijn PCTV PRO 2.76 kaart (software versie V5.9) om analoge films van mijn analoge videocamera te bewerken.\r\n\r\nMijn PC is een Pentium 4 met 512 MB geheugen, processor 2,8 GHz, 2 harddisks van elk 160 GB. Software Windows XP met SP2 en alle updates.\r\n\r\nAls ik mijn analoge videocamera aansluit op de PCTV PRO kaart, kan ik in het bijbehorende PCTV Vision kiezen voor composiet video en dan kan ik de film prima afspelen, met geluid op mijn PC. Dus al deze hardware is in orde.\r\n\r\nWanneer ik in Studio 10(met update naar 10.6) probeer een analoge film binnen te halen herkent het programma het composiet signaal niet van de PCTV PRO kaart en het programma meldt: “Er is geen geldig invoersignaal gevonden. Controleer de kabels”. Maar zoals gezegd, de hardware is in orde en het composiet videosignaal is er wel degelijk. \r\nAlvorens in het programma voor “Opnemen” te kiezen zet ik de camera aan zodat er werkelijk al een signaal aanwezig is. Als bron koos ik “Pinnacle PCTV PCI”.\r\nOp het scherm “Opnemen” in Studio 10 zie ik alleen een groen scherm met bovenin een smalle band met “TV-ruis” en wat ik hoor is het geluid van “sneeuw”.\r\n\r\nIk heb de software Studio 10 alsmede van PCTV PRO verschillende malen opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat.\r\n\r\nAls ik kijk bij apparaatbeheer dan vind ik bij PCI SimpleCommunications-controller een vraagteken staan en bij eigenschappen hiervan:”De stuurprogramma’s voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd” Kan dit er iets mee te maken hebben? De PCTV PRO kaart zit immers in een PCI-slot. Ik heb er geen driver voor kunnen vinden.\r\n\r\nIk heb de fout ook gemeld bij Pinnacle maar daar krijg ik een antwoord.\r\n\r\nWat kan er fout zijn? Wie weet een oplossing?\r\n\r\n Bij voorbaat dank,\r\n J.W.E. van Toll\r\n\r\nJaap van Toll\r\n[email]jaapvantoll@wanadoo.nl[/email]
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;264379]Zit er bij die tv kaart geen software waar je de video mee kunt binnenhalen ?\r\nDaarna kun je deze file importeren in pinnacle en dan gewoon verder bewerken.[/QUOTE]\nBedankt voor je reactie. Ik heb dit al geprobeerd: eerst de film binnenhalen en daarna in Studio 10 bewerken. Dat gaat, maar helaas wordt dan het geluidsspoor niet gelezen. Je krijgt dan dus alleen een stomme film.\r\nNiettemin bedankt.\r\nJaap
Link naar reactie
Dat het geluid niet werkt heeft waarschijnlijk met instellingen te maken.\r\nIk weet niet precies hoe je aansluitingen zijn ,maar het geluid loopt meestal gewoon via je geluidskaart ,en dan soms ook extern doorgelust naar de videocapture kaart.\r\nMaar als ik analoge video capture gebruik ik een externe analoog/digitaal converter van canopus ,dus ik weet niet precies hoe het zou moeten ,maar het hoort wel gewoon te kunnen.
Link naar reactie
Het opnameprobleem is geheel opgelost. Ik selecteerde exact via \"Opnamebron\" volgens de handleiding de PCI TVPRO. Met als resultaat dus dat het signaal niet werd herkend.\r\nMaar: In tegenstelling tot Studio 9 blijkt er ook nog een knop te zijn waar je Contrast, Helderheid en Kleuren mee kunt beïnvloeden.\r\nEn daar zit ook nog een keuzemogelijkheid om te kiezen voor o.a. PC TVPRO. En alleen deze laatste schakelmogelijkheid blijkt effect te hebben. Als je dus precies de handleiding volgt, dan werkt het niet!\r\nToevallig ontdekte ik de genoemde schakelmogelijkheid. Ik was immers nog helemaal niet toe aan het kleuren of helderheid veranderen!\r\nMaar zoals gezegd: Het probleem is nu opgelost. Bedankt voor de reacties.\r\nJaap
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Hallo Jaap,\r\n\r\nMisschien kan je mij ook helpen, nu jouw probleem is opgelost.\r\nWaar kan ik die knop vinden?\r\nIk werk met Pinnacle Studio 10.\r\nMijn opnamebron is Pinnacle 510 USB.\r\nAls ik mijn camera aanzet speelt het keurig af maar\r\nzodra ik op ga nemen krijg ik een stilstaand beeld.\r\nKan je me helpen?\r\n\r\ngroetjes,\r\n\r\nNel
Link naar reactie
Dag Nel,\r\n\r\nToevallig keek ik nog eens in dit forum en zag nu pas je vraag. Het antwoord:\r\nAls je in Studio 10 overgaat op opnemen, dus \"capture\", dan krijg je een ander schermpje waar in de onderste helft links een camera staat. Dat cameraatje is de bewuste knop. Als je daarop klikt krijg je er links een schermpje bij met keuzemogelijkheid voor Composite, S-video of tuner. Daar moet je dan Composite aanklikken. Dat is hethele verhaal. Succes.\r\nJaap
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...