Ga naar inhoud

Hoe kom je aan je (nick) naam?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Als ik hier zo lees valt het me op dat sommige leden wel erg leuke namen hebben,\nterwijl anderen weer meer onduidelijke bijnamen hebben gekozen.\nIk ben wel benieuwd waar sommige namen vandaan komen, \nhoe kwam je erop toen je je account ging aanmaken?\n \nVoor mijzelf verdient dat ook wel een toelichting omdat ik zowel Numan als Haddock heb gebruikt hier, \nde naam Numan gebruik ik inmiddels al 3 jaar sinds ik pas een PC had met internet \nen ik voor het eerst een account ging maken. \nIk keek toen eens rond in mijn platenkast en kwam uit bij Gary Numan, \neen new wave zanger uit de jaren 80 die toen een klein hitje had met zijn band; \nTubeway Army met \"Are Friends Electric?\nDe oudere jongeren onder ons kennen het misschien nog wel, erg goed nummer en\nik vond Numan wel een mooie naam...\n \nLater noemde ik mezelf Haddock hier omdat ik de strip Kuifje nog steeds\nleuk vind en Kapitein Haddock een bijzonder karakter is en omdat ik de AVA\'s geinig vond.\nMaar ik ging me steeds meer als Haddock gedragen met mijn vloeken en tieren \n(duizend bommen!) en hoewel het als een grapje begon kwam ik erachter \ndat het toch niet zo leuk meer was voor mijn mede forummers. \nWoorden komen nu eenmaal geschreven veel harder over,\ndaarom ben ik maar weer de vriendelijke vertrouwde Numan geworden, \neigenlijk heet ik Willem maar daar is er al één van hier, \nNuman staat wel altijd open voor discussies maar nu op een meer beschaafdere manier... (Sorry nog Thijs... ;))\n \nWat is jullie verhaal bij jullie (bij) namen; \nAVV, TarUnited, Reintje, Stringai, Quzex, Black Tiger, Tsjoeke; (leuke naam ;)) etc...
Link naar reactie
  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Toen ik voor het eerst met internet in aanraking kwam was dat hoofzakelijk voor ICQ en Email.\nIk moest wat verzinnen en heb toen een combinatie gemaakt van mijn voornaam (Ed) en mijn favoriete kat (Moortje)\nVandaar nu de naam Edmoor.\n\nWanneer je dat op z\'n engels uitspreekt klinkt het als Add More.\nM.A.W. voeg meer toe.. Wat dan de bedoeling was voor m\'n ICQ en Email.\n\nSja, je moet wat verzinnen :)\n\nLeuk onderwerp trouwens Numan!
Link naar reactie
Voor mijn naam moet ik ver, heel ver terug denken. Ik was denk ik een jaar of 12, 13, toen ik bij mijn oom en tante op verjaardagsvisite was. De vriend van mijn nicht had een computerspel opstaan, ik geloof Grand Prix 2 ofzo (kan het jaartal niet zo snel vinden, dus weet niet of dit klopt). Maar goed, ik mocht ook een raceje doen, en hij vroeg welke naam ik wilde gebruiken. Tja, ik computerde toen nog niet zo veel, dus ik had geen echte nic. \n\nToen vertelde hij het verhaal van een skispringer, als ik me niet vergis, die the Eagle heette. Aangezien ik Erwin heet, vond hij Erwin the Eagle wel een mooie naam. Onder die naam ben ik de race gestart.\n\nMaanden/jaren was ik niet actief op computergebied, dus die naam gebruikte ik nooit meer. Totdat ik wat actiever werd en een nic nodig had. De naam Erwin the Eagle kon ik me nog herinneren, al vond ik die in sommige gevallen net iets te lang. Dus heb het maar ingekort naar Eagle Erwin.\n\nDat is zo\'n beetje mijn verhaal. Wat ik hierin dus nog mis is het exacte jaar waarin ik dat spel speelde, en wie die skispringer ook al weer was...\n\nDe avatar die ik gebruik heb ik gemaakt door wat te knoeien met Microsoft PhotoEditor. Daar is een of ander effect dat ik heb losgelaten op een foto van een adelaar. Vond het resultaat wel mooi, en omdat ik hem zelf bewerkt heb, heb ik geen last van auteursrechten. Kan hem dus overal gebruiken :D
Link naar reactie
[QUOTE=Numan;262793]^^ Ik dacht omdat je een Star Wars fan was gezien je vorige Ava... :rolleyes:[/QUOTE]\r\nDe eerste keer dat ik een avatar toevoegde kon (of wist ik niet hoe) je geen eigen afbeelding gebruiken. En bij de standaart plaatjes was dat Starwars beest het eerste wat ik wel toepasselijk vond. Ook met de muppets heeft de naam niks te maken. De naam is al heel lang in gebruik bij mijn video hobby.
Link naar reactie
[QUOTE=Eagle_Erwin;262798]Toen vertelde hij het verhaal van een skispringer, als ik me niet vergis, die the Eagle heette. Aangezien ik Erwin heet, vond hij Erwin the Eagle wel een mooie naam. \r\n\r\nDat is zo\'n beetje mijn verhaal. Wat ik hierin dus nog mis is het exacte jaar waarin ik dat spel speelde, en wie die skispringer ook al weer was...\r\n[/QUOTE]\r\nDe skispringer is Eddie \"the Eagle\" Edwards. Zie bijvoorbeeld:\r\n[url]http://archives.cbc.ca/IDC-1-41-1322-8081/sports/calgary_olympic_games/clip8[/url]\r\n[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Eddie_\'the_Eagle\'_Edwards[/url]
Link naar reactie
[quote=Edmoor;262796]Toen ik voor het eerst met internet in aanraking kwam was dat hoofzakelijk voor ICQ en Email.\nIk moest wat verzinnen en heb toen een combinatie gemaakt van mijn voornaam (Ed) en mijn favoriete kat (Moortje)\nVandaar nu de naam Edmoor.\n \nWanneer je dat op z\'n engels uitspreekt klinkt het als Add More.\nM.A.W. voeg meer toe.. Wat dan de bedoeling was voor m\'n ICQ en Email.\n \nSja, je moet wat verzinnen :)\n \nLeuk onderwerp trouwens Numan![/quote]\n \nBedankt Add More, leuk om te weten hoe je op dat idee kwam!
Link naar reactie
[quote=Eagle_Erwin;262798]Voor mijn naam moet ik ver, heel ver terug denken. Ik was denk ik een jaar of 12, 13, toen ik bij mijn oom en tante op verjaardagsvisite was. De vriend van mijn nicht had een computerspel opstaan, ik geloof Grand Prix 2 ofzo (kan het jaartal niet zo snel vinden, dus weet niet of dit klopt). Maar goed, ik mocht ook een raceje doen, en hij vroeg welke naam ik wilde gebruiken. Tja, ik computerde toen nog niet zo veel, dus ik had geen echte nic. \n \nToen vertelde hij het verhaal van een skispringer, als ik me niet vergis, die the Eagle heette. Aangezien ik Erwin heet, vond hij Erwin the Eagle wel een mooie naam. Onder die naam ben ik de race gestart.\n \nMaanden/jaren was ik niet actief op computergebied, dus die naam gebruikte ik nooit meer. Totdat ik wat actiever werd en een nic nodig had. De naam Erwin the Eagle kon ik me nog herinneren, al vond ik die in sommige gevallen net iets te lang. Dus heb het maar ingekort naar Eagle Erwin.\n \nDat is zo\'n beetje mijn verhaal. Wat ik hierin dus nog mis is het exacte jaar waarin ik dat spel speelde, en wie die skispringer ook al weer was...\n \nDe avatar die ik gebruik heb ik gemaakt door wat te knoeien met Microsoft PhotoEditor. Daar is een of ander effect dat ik heb losgelaten op een foto van een adelaar. Vond het resultaat wel mooi, en omdat ik hem zelf bewerkt heb, heb ik geen last van auteursrechten. Kan hem dus overal gebruiken :D[/quote]\n \nOok leuk om te lezen... :)
Link naar reactie
die van mij zal ook wel duidelijk zijn.... [img]http://smilie.pimspage.nl/hm.gif[/img]\n\nHet begon zo\'n 5 jaar geleden, toen ik een naam moest verzinnen voor mijn site; toen nog op een gratis host. De gebruikersnaam \'pim\' was daar al bezet. Toen kwam ik op het idee om mijn website \"Pim\'s page\" te noemen, en díe naam bestond toen daar nog niet. Wat later kwam ik op het CID-forum terecht, en ook daar moest ik weer een naam verzinnen; en dat werd toen ook maar \"pimspage\"...\nDus eigenlijk niets bijzonders... \n[img]http://smilie.pimspage.nl/knipoog.gif[/img]
Link naar reactie
Deze naam is zo\'n 9 jaar geleden ontstaan.\n\nin 1997 hebben 2 vrienden vanmij en ikzelf besloten om een\navonturen film te gaan maken dmv een videocamara en een vhs stereo video.\nMijn echte naam is Jan, heb je David en Daniel.\nNa wat pogingen om een naam te vinden kwam Javil eruit.\n\nJAndaVIddanieL, zie je het?\n\n2 jaar later hebben we samen nog een speelfilm gemaakt.\nMaar dan wat meer professioneel.\nMet videobewerkingsoftware en geluideffecten, meerdere camera\'s, \nkleding, vermoming ect.\nEn in die is uiteindelijk in 2003 afgemaakt. De duur van de film is ongeveer\n65 minuten en is compleet op dvd gezet met menu en extra. (bloopers enz).\n\nSindsdien gebruik ik mijn nickname voor alles, ik ben 3d ontwerper, en klein \nproducent voor mijn eigen gemaakte foto\'s en ontwerpen, wat ik zoals maak in\n3d applicaties en 2d zoals flash ect. ect.\nHet is allemaal non commercieel en verdien er geen geld mee.\nHet is puur hobby (nog!).\n\nJavil® Films/Animations 1997-2006\n\nJavil
Link naar reactie
Mijn naam is dus gewoon mijn naam zoals velen weten,\r\n\r\nOp het oude faqman forum was ik bekend onder thijsk87 als ik me niet vergist, later werden dat thijs_k87 en thijsk_87 na een tweetal bans (aan het einde van het forum). Toen het nieuwe CID forum online was heb ik mijn kans gegerepen en de gebruikersnaam Thijs gerigistreerd, mn avatar is een foto van mezelf, maar dan zodanig gesoept dat ik niet echt herkenbaar meer ben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...