Ga naar inhoud

Hoeveel stroom verbruikt computer


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Da\'s een eindeloze discussie. Het is inderdaad waar dat, elke keer als je je PC opstart, je in principe je onderdelen onder een bepaalde belasting zet. Je harde schijven moeten gaan draaien, de onderdelen worden warmer en dat zorgt voor uitzetten/krimpen van de onderdelen, dat soort dingen. Dat zou, theoretisch gezien, voor extra slijtage kunnen zorgen.\r\nAan de andere kant, als je het systeem constant laat draaien, kost dat meer energie, en kan het zijn dat je harde schijven en je scherm sneller verslijten. Je schijf zal namelijk langer en meer blijven draaien (zelfs als je hem automatisch uit laat schakelen) en je scherm staat toch aan, wat ook weer voor meer slijtage kan zorgen.\r\n\r\nKortom, een definitieve oplossing is er nog niet, maar de discussie loopt al jaren. Ik start mijn PC \'s ochtends op (in de weekenden en als ik niet hoef te werken) of als ik thuis kom als ik wel moet werken. Ik sluit de boel dan pas \'s avonds weer af, tenzij ik net een download heb lopen of iets dergelijks. Ik gebruik dan wel programma\'s die de PC uit kan schakelen zodra de download klaar is, maar da\'s dus voor iedereen een eigen keuze.\r\n\r\nWat stroomverbruik betreft, dat hangt er een beetje vanaf. Meestal zal je PC niet veel te doen hebben, en dan verbruikt \'ie ook niet veel. Vooral als je de harde schijven en de monitor uit laat schakelen als de PC niets te doen heeft. In het ergste geval, als de PC constant belast wordt, kan het verbruik nooit boven het maximum van je voeding uit komen, en dat zit meestal in de buurt van 300 à 350 Watt. Maar in de praktijk haal je dat bijna nooit, da\'s echt piekvermogen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...