Ga naar inhoud

problemen met opnemen van videoband


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nIk werk met pinnacle 10 plus. tijdens het opnemen vna VHS band naar pc gaat het in het begin goed. Daarna gaat het beeld wat ik in het album zie met stoten vooruit en verlies ik beelden. Als ik later wil bewerken loopt het beeld en geluid niet gelijk.\r\nWie kan mij helpen?\r\n\r\nPS studio 10 plus is een upgrade van studio 9 die ook nog op de PC staat. Voorheen geen enkel probleem met opnemen van VHS.\r\n\r\nm.vr.gr.\r\nleid116
Link naar reactie
[quote=leijd116]Hoi,\r\n\r\nProcessor pentium 4 3.2GHz\r\nHarde schijf 80GB alleen voor videomontage\r\nGeheugen 1024MB\r\nWindow XP home SP2\r\n\r\nWil je nog meer weten hoor ik het wel\r\nm.vr.gr.\r\nleijd116[/quote]\r\n\r\nGeen slecht systeem om een film te bewerken, heb je Pinnacle al eens laten testen of de HDD wel geschikt is, nu weet ik niet of dit kan met studio 10, ik werk met studio 9.
Link naar reactie
Probeer eens een andere schijf te selecteren, maak daar dan een aparte map aan, en zet daar de film in, als je genoeg plaats heb op de C schijf, dan zou ik het daar eens proberen.\r\nKun je eens vertellen hoe je de video naar de HDD (via Pinnacle)schrijf?\r\n\r\n[b]@ khydra,[/b] dit zou ook mogelijk een optie kunnen zijn, maar ik denk dat leijd116 dit wel vermeld zou hebben.\r\n\r\nGr. jansen48
Link naar reactie
[quote=leijd116]Ik neem op in MPEG formaat in de beste kwaliteit naar de HDD.\r\nAls ik een AVI bestand maak gebeurd hetzelfde. Het is inderdaad een oude VHS band ongeveer 10jaaroud. Zou het uitmaken als ik de VHS band kopieer naar een nieuwe VHS band?\r\n\r\nm.vr.gr.\r\nleijd116[/quote]\r\n\r\nIk denk dat dit het probleem is (10 jaar) je kunt het natuurlijk proberen met een kopie, maar beter wordt het beeld er niet van.\r\nWat ik bedoelde met hoe je de band overzet naar de pc, doe je dit via een SCART-kabel of via usb?
Link naar reactie
Ik weet de oorzaak ook niet. Het is wel een bekent probleem dat en met het geluid problemen ontstaan met gelijk lopen.\r\nAls het capturen met stoten verdergaat en je mist beelden (dropped frame\'s) dan kan de pc en of de hd het niet bijhouden. In welk formaat neem je op ,want als het door de pc ook nog eens omgezet moet worden naar mpeg ,dan kost dat ook weer meer vermogen en is er weer meer kans dat hij het niet bij kan houden.\r\nIk zouw proberen om de videoband niet in een keer op te nemen ,maar in korte stukken. ,en die stukken pas na het afzonderlijk bewerken ,samen op een dvd zetten. Het zijn dan wel losse filmpjes maar worden toch achter elkaar afgespeeld waar je weinig van merkt.\r\nOok een ander montage?opneem prg proberen kan nuttig zijn.\r\nIk werk niet met pinnacle ,maar met Ulead MediaStudioPro .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...