Ga naar inhoud

CD met label in autoradio-CD-speler?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met het afspelen van audioCD\'s met een opgeplakt label in autoradio\'s? Mijn ervaring is namelijk dat autoradio\'s heel erg warm (= heet) worden en ik durf er eigenlijk geen CD\'s met een opgeplakt label in te spelen.\r\nEn hoe gedragen lightscribe-CD\'s zich bij hoge temperaturen? Heeft dat nog invloed op het plaatje?
Link naar reactie
[quote]\r\nen ik durf er eigenlijk geen CD\'s met een opgeplakt label in te spelen. \r\n[/quote]\r\nMijn ervaring is dat ze na korte tijd..., vooral dankzij die warmteontwikkeling.., beginnen te krimpen zodat je als het ware rimpels krijgt en de label loslaat. \r\nNadat er 1 vast kwam te zitten (kreeg em er bijna niet meer uit) omdat de label opkrulde (CD-speler met zo\'n smalle gleuf...) ben ik ermee gestopt.\r\nOok andere reeds gelabelde cd\'s begonnen ook te rimpelen nadat ze in de auto-cdspeler bespeeld waren..., niet meteen maar wel na een tijdje...! Dacht eerst aan kwaliteit van labels maar ook (duur) merk-labelpapier begonnen na een tijdje los te raken. \r\nLightscribes heb ik nog niet geprobeerd....!!\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
Ik wil zo\'n ding niet in een voertuig, Radio-1 is goed en nuttig.\r\n\r\nMaar gesteld dat ik in een (volgend) rij-ding zoiets zou aantreffen dan verzon ik er een koeling op.\r\n\r\nACHTERLIJK dat fabrikanten dat (nog) niet zelf doen; de eerste die er mee komt geeft de concurrentie voorlopig het nakijken.
Link naar reactie
:lol: ok Willem40! Ik snap je helemaal hoor. Maar bij mij is het niet altijd herrie. Ook Govert Schilling die college geeft over het Evoluerend Heelal. En Rawit, bedankt voor je info. Ik vermoedde al zoiets. Daar begin ik dus ook niet aan. Ik dacht bij Lightscribe dat door de warmte mogelijk de hele CD zwart zou worden. \r\nEen derde mogelijkheid: zo\'n speciale printer (bv Canon Pixma 5200) die op een witte CD-achterkant kan printen... hoe zal die print zich houden na afspelen in zo\'n loeiend hete autoradiospeler? Iemand al ervaring?
Link naar reactie
De fabrikanten zijn helemaal niet achterlijk.\r\nWaarom zouw je koeling in een auto radio maken terwijl dat helemaal nergens voor nodig is.\r\nNormale cd\'s hebben nergens last van ,en er wordt ook overal afgeraden om ook maar iets op zelf gebrande cd\'s te plakken. De stickers kunnen los komen ,ook in de pc ,,en er kan onbelans ontstaan waardoor de cd\'s in de pc uiteen spatten.\r\nOok kan alles wat je op een cd plakt de reflectie laag aantasten waardoor de informatie niet meer te lezen is.
Link naar reactie
Tsja, af en toe ben ik het een beetje kwijt... een paar jaar geleden plakte ik labels op m\'n zelfgebrande CD\'s 1) om ze er mooi uit te laten zien en 2) om de achterkant (eigenlijk de kwetsbaarste kant) tegen beschadigingen te beschermen. Maar nu ben ik weer bang dat de labels die laag juist gaan aantasten. \r\nHet is een beetje de nieuwe trend in het computeren: de helft van de tijd gaat op aan het voorkomen van rampen (of het herstellen na een ramp).
Link naar reactie
  • 10 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...