Ga naar inhoud

Bewerking van deel van beeld


Aanbevolen berichten

[quote=willem1940]Ik denk dat het in ieder teken- of foto-programma eenvoudig kan met selecteren en knippen.[/quote]\r\n\r\nWillem, je moet heel goed lezen wat er gevraagd wordt, het gaat om een film, en daar kun je niets met een fotoprogramma aan doen.\r\n\r\n@ peedee, het programma [b]Studio 9 van Pinnacle [/b]is geschikt voor deze handeling, je moet wel ieder beeldje waar het kenteken op staat bewerken, en gelof mij dit is een hele klus, wat die zelfgemaakte films betreft, dat kun je gewoon oplossen door een krant op het gezicht te plakken ;-) \r\n\r\nGr. jansen48
Link naar reactie
[quote=willem1940]Ik dacht inderdaad dat het om foto\'tjes ging, ja; dat viel niet te lezen trouwens, maar ik had aan de mogelijkheid van film kunnen denken en daar eventueel naar vragen.[/quote]\r\n\r\nHet zij je vergeven, maar slecht te lezen was het niet, als er dit staat: [color=red][b]m\'n zelfgemaakte afleveringen van \"Blik op de Weg\" [/b] [/color]dan kun je er zeker van zijn dat het om een film gaat, tenzij je het programma nog nooit gezien hebt.
Link naar reactie
[quote=jansen48][quote=willem1940]Ik dacht inderdaad dat het om foto\'tjes ging, ja; dat viel niet te lezen trouwens, maar ik had aan de mogelijkheid van film kunnen denken en daar eventueel naar vragen.[/quote]\r\n\r\nHet zij je vergeven, maar slecht te lezen was het niet, als er dit staat: [color=red][b]m\'n zelfgemaakte afleveringen van \"Blik op de Weg\" [/b] [/color]dan kun je er zeker van zijn dat het om een film gaat, mits je het programma nog nooit gezien hebt.[/quote]\r\n\r\nBeter verouderde woorden als \"mits\" enzo niet gebruiken want je zet dat zo fout dat het het tegenovergestelde gaat betekenen van wat je waarschijnlijk bedoelt te zeggen; \"tenzij\" was hier een bruikbaar woord geweest.\r\n\r\nNee, ik kijk zelden of nooit TV; heb wel 2x een stukje van die naam gedeeltelijk gezien maar ik weet niet wat een amateur daarvan (na)maakt.\r\n\r\nIets is duidelijk gesteld J/N en goed of fout J/N, zoals ook \"een beetje zwanger\" niet kan.
Link naar reactie
[quote=Rawit][quote]\r\nBeter verouderde woorden als \"mits\" enzo niet gebruiken\r\n[/quote]\r\nof je nou mits..., tenzij..., behalve..etc. gebruikt in deze zin.... (t\' is allemaal Algem.Besch.Ned.) , ik vind \'t gewoon duidelijk hoor, je leest / weet wat er bedoeld wordt...!!!\r\n\r\nGrtz[/quote]\r\n\r\n (Y) (Y)
Link naar reactie
[quote=Rawit][quote]\r\nBeter verouderde woorden als \"mits\" enzo niet gebruiken\r\n[/quote]\r\nof je nou mits..., tenzij..., behalve..etc. gebruikt in deze zin.... (t\' is allemaal Algem.Besch.Ned.) , ik vind \'t gewoon duidelijk hoor, je leest / weet wat er bedoeld wordt...!!!\r\n\r\nGrtz[/quote]\r\n\r\nNee, je beweert onzin en probeert daar ook nog eens trots op te zijn.\r\n\r\nMaar het zal me verder een zorg zijn dat iemand zijn eigen taal niet wil kennen, want per definitie off topic voor Dit Forum.
Link naar reactie
??\r\nHoezo onzin...., jij weet toch ook gelijk wat er bedoeld werd met \"mits\'.., en of \'t nou \"tenzij\" is...., jij je zin dan...!\r\nDe essentie is dat men weet wat er bedoeld wordt of je nou komputer of computer schrijft.\r\nEr zijn in andere topics nog grotere taalfouten..., maar dat maakt niet uit... mits..(tenzij /behalve) als je niet snapt wat ermee bedoeld wordt..., dan vraag je ernaar.\r\nSimpel toch....?? En om er nou trots op te zijn...., hoe kom je daar nou weer bij...??? Er is met geen woord over gerept... behalve jij...!! (in deze context past \"mits\" natuurlijk niet..., maar dat snap je toch ook wel...!!).\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
Ik heb wat aangehaald hè? Het respect voor mijn moerstaal jaagt me telkenmale op de barricaden.\r\nDat woorden op zich als ABN gezien worden betekent niet dat ze zómaar in elke zinsopbouw passen..\r\nAl te vaak zie/hoor ik: \"ik besef ME\"; of \"ik ben me bewust dat..\" ipv \"ik besef\" of \"ik realiseer me.\" \r\nof \"ik ben me er(gens) van bewust\".....Het te makkelijk accepteren van \'sms\'..\'chat\'- en andere \'turbo\'- \'taal\' \r\nleidt tot een taal-verarming van heb-ik- jou daar..Voor wie dit aangaat: geloof maar dat je er, te eniger tijd, \r\nmee geconfronteerd wordt ! Ik denk dat mijn taak (dat stukje didactiek) er wel op zit, en sluit me maar aan \r\nbij avv wat betreft \'hopeloos/ reddeloos\'...
Link naar reactie
??....... \" Hopeloos / reddeloos \"??\r\n[quote]\r\nDat woorden op zich als ABN gezien worden betekent niet dat ze zóaar in elke zinsopbouw passen.. \r\nAl te vaak zie/hoor ik: \"ik besef ME\"; of \"ik ben me bewust dat..\" ipv \"ik besef\" of \"ik realiseer me.\" \r\nof \"ik ben me er(gens) van bewust\".....Het te makkelijk accepteren van \'sms\'..\'chat\'- en andere \'turbo\'- \'taal\' \r\nleidt tot een taal-verarming van heb-ik- jou daar..Voor wie dit aangaat: geloof maar dat je er, te eniger tijd, \r\nmee geconfronteerd wordt \r\n[/quote]\r\nZòaar.., telkenmale..., te eniger tijd...?? bedoel je mischien zomaar.., telkens en te zijner tijd....?? :lol: \r\n\r\nDit is geen NL-taal forum...! Trouwens het ging alleen om het woordje \"mits\" dat in een bepaalde context hetzelfde kan betekenen als \"tenzij \"of \"behalve als /-wanneer\"....., vind je dit sms- chat- of turbotaal...?\r\nEn nu hou ik echt over op...., er is al teveel over geschreven...!!! :-# (B) (B) \r\n\r\nBtw @ peedee... : ik dacht ook niet dat daar een progje voor is vanwege de bewegingen op de film.\r\nWat je wel kan doen is (bijv. door het eerst es met een stukje film te testen) om het niet op ieder beeldje te doen maar om de 4 of 5 of iets meer beeldjes. Dan even op ware snelheid uitproberen hoe \'t eruit ziet omdat het menselijk oog niet alle voorbijkomende beeldjes kan zien.\r\nScheelt je heel wat werk...!!\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
[quote=Rawit]??....... \" Hopeloos / reddeloos \"??\r\n[quote]\r\nDat woorden op zich als ABN gezien worden betekent niet dat ze zóaar in elke zinsopbouw passen.. \r\nAl te vaak zie/hoor ik: \"ik besef ME\"; of \"ik ben me bewust dat..\" ipv \"ik besef\" of \"ik realiseer me.\" \r\nof \"ik ben me er(gens) van bewust\".....Het te makkelijk accepteren van \'sms\'..\'chat\'- en andere \'turbo\'- \'taal\' \r\nleidt tot een taal-verarming van heb-ik- jou daar..Voor wie dit aangaat: geloof maar dat je er, te eniger tijd, \r\nmee geconfronteerd wordt \r\n[/quote]\r\nZòaar.., telkenmale..., te eniger tijd...?? bedoel je mischien zomaar.., telkens en te zijner tijd....?? :lol: \r\n\r\nDit is geen NL-taal forum...! Trouwens het ging alleen om het woordje \"mits\" dat in een bepaalde context hetzelfde kan betekenen als \"tenzij \"of \"behalve als /-wanneer\"....., vind je dit sms- chat- of turbotaal...?\r\nEn nu hou ik echt over op...., er is al teveel over geschreven...!!! :-# (B) (B) \r\n\r\nBtw @ peedee... : ik dacht ook niet dat daar een progje voor is vanwege de bewegingen op de film.\r\nWat je wel kan doen is (bijv. door het eerst es met een stukje film te testen) om het niet op ieder beeldje te doen maar [b]om de 4 of 5 [/b] of iets meer beeldjes. Dan even op ware snelheid uitproberen hoe \'t eruit ziet omdat het menselijk oog niet alle voorbijkomende beeldjes kan zien.\r\nScheelt je heel wat werk...!!\r\n\r\nGrtz[/quote]\r\n\r\n@ Rawit, dit heb ik eens geprobeerd, en ik moet zeggen dit is een heel goede tip, om de 4 beeldjes iets afdekken, en dan zie je bij het vertonen van de film er niets van, en het scheelt ook nog wat werk, bedankt voor deze tip.\r\n\r\nGr. jansen48\r\n\r\nPs. dat ik \"mits\" geschreven heb, was niet met opzet, in mijn streek zeg je dit zo, ook bedoel je dan \"tenzij\"\r\nHet spijt mij dat dit nu zo heeft uitgepakt, maar als ik iedereen die iets dergelijks schrijf, er op moet wijzen! Dan was ik de hele dag bezig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...