Ga naar inhoud

Semi-prof. videobewerken


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nSinds een tijdje heb ik me helemaal gestort op het video editing. Vooral gewoon zelfgemaakte homevideo\'s van VHS naar MPEG zetten en dan bewerken met Pinnacle studio 9.\r\nNu heb ik de programma mogelijkheden wel gehad, en wil ik meer dingen gan gebruiken. Nu loop ik dus met studio 9 tegen de lamp en moet ik een prof. programma gaan gebruiken als Adobe Premiere ofzo. \r\n\r\nSpecefiek zoek ik een progje waarmee ik \"video in video\" kan maken. Denk aan een Journaal waar de linker helft studio en de rechter helft op locatie is. En iets waarbij ik meerdere videosporen over elkaar kan leggen. Weer b.v. CNN, waar ze een nieuwsuitzending hebben met onderin zo\'n bewegende infobalk, beide mpeg formaat.\r\n\r\nWie o wie kan mij hierin een beetje wegwijzen qua programma. Gebruikvriendelijkheid etc. Als ik een juiste programma keuze gemaakt heb, dan koop ik wel de boeken en ga ik het me zelf leren.\r\n\r\nDus welk programma is hier volgens jullie het meest voor geschikt??\r\n\r\nGreetz,\r\nMarcel
Link naar reactie
Ik denk dat je dan toch al heel gauw bij Adobe Premiere Pro terecht gaat kopen. Deze biedt support voor meerdere audio en video sporen, en kan samen werken met Photoshop en andere software van Adobe.\r\n\r\nGebruiksvriendelijk is het echter helemaal NIET. Ik heb het een keer geprobeerd, maar ben snel genoeg weer Studio 9 gaan installeren. Ik begreep er werkelijk niks van. Premiere biedt enorm veel mogelijkheden, maar je moet ze eerst zien te vinden, en daarna moet je er ook nog eens mee leren werken.\r\n\r\nDus misschien toch maar bij Studio blijven. Trouwens, Studio 10 Plus ondersteunt beeld-in-beeld en heeft een video-overlay spoor. Studio 9 Plus kan ook overweg met PIP. Dit zijn wel de Plus-versies, en niet de basisversies!
Link naar reactie
Met studio 10 plus ben ik al een eind gekomen met het Picture in picture....geweldig.\r\nNu zoek ik dus nog een progje waarmee ik stukken uit een video bestand kan knippen. Dus niet korter maken maar b.v. (moeilijk om in tekst uit te drukken) van een film van 800x600 een stukje uitknippen van b.v. 800x150.......en dat dan later weer in een andere film plakken.......dacht aan virtualdub, maar schijnbaar dus niet......iemand anders nog een idee?????
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...