Ga naar inhoud

DVD brandprogramma's kunnen niks vinden


Aanbevolen berichten

[color=darkblue][/color]\r\nHallo.\r\nDe 1e keer dat ik een vraag stel,weet dus niet of het wel wil lukken en of die wel in de goede rubriek staat.\r\nIk zit met het volgend probleem:\r\nAls ik films en/of video-clips heb gedownload dan zet ik deze in een speciale map.(geldt ook voor mijn muziek)Als ik de map zo open dan komt alles gewoon tevoorschijn en kan ik elk filmpje e.d. ook normaal bekijken.\r\nNu wil ik deze films en zo op DVD branden en heb daarvoor 2 brandprogramma\'s zoals Nero en Deepburner. Als ik via deze programma\'s een DVD wil branden moet dat gebeuren via de \'map\' waar de films en clips instaan. Maar als ik deze mappen aanklik zijn deze,volgens beiden programma\'s, leeg. Ik snap dus niet hoe dat kan.Heb ook al eens geprobeerd om de betreffende filmpjes naar een andere map te verplaatsen maar ook in die mappen is niks te vinden. Welke map ik ook open....alles leeg. Terwijl als ik ze \'normaal\' open wel alles te zien is. Hoe kan ik dus in hemelsnaam een gedownloade film of clip op DVD zetten als het programma niks gevonden kan krijgen? Ik heb met muziek geen problemen want dan wordt de map wel als vol beschouwd. Wat kan ik doen om dit te verhelpen? Wil toch graag zo nu en dan een DVD kunnen branden.[/b]
Link naar reactie
Wat voor typen bestanden (extensie) heb je in die map staan. Het is goed mogelijk dat de brandprogramma\'s geen ondersteuning bieden voor het op dvd branden van die typen bestanden: ze zijn niet in staat die bestanden naar dvd-formaat te converteren.\r\n\r\nAndere mogelijkheid is dat je de verkeerde optie in je brandprogramma hebt gekozen. Als je een dvd voor je computer wilt branden, dan kun je kiezen voor de optie data-dvd. De bestanden openen dan op dezelfde manier als dat ze op de harde schijf staan.\r\nAls je de dvd op de dvdspeler wilt afspelen, kies je voor dvd-video. Vervolgens laat het brandprogramma alle bestanden zien die geschikt zijn voor omzetting naar dvd-video formaat.
Link naar reactie
Heb je de extentsies van de filmpjes weergegeven? In Mijn Documenten > Extra > Mapopties > Weergave > vinkje weghalen bij: Extensies voor bekende bestandstypen verbergen > Toepassen > OK. Kijk nu eens in de map waar de filmpjes staan welke extensies de filmjes hebben....\r\n\r\nTarUnited was even sneller met typen... niettemin toch nog wel info omtrent zichtbaar maken van extensies....
Link naar reactie
Ik heb verschillende \'dingen\' geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Heb dat \'vinkje\' weggehaald zoals \"reintje\" vertelde maar ook dat helpt niet. Maar misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Dus nog ff korte uitleg. Als je muziek of films e.d. download dat zet je die \'normaal\' in een aparte map. Ik heb dat dus ook gedaan en heb ze op de D schijf in een map gezet genaamd \'movies\'. En bij de muziek staat alles in de map \'music\'. Als ik vervolgens een DVD wil branden vraagt het brandprogramma (Nero of Deepburner) om de bestanden, via de knop \"TOEVOEGEN\" over te zetten (slepen e.d.) naar het brandprgramma. Als ik vervolgens naar de D schijf manoevreer en naar de map \'Movies\' dan blijkt de map, volgens het brandprogramma LEEG te zijn. Dit geldt voor beide brandprogramma\'s. Maar als ik zonder Nero naar de map \'movies\' ga dan staan alle films er wel gewoon in en zijn ze ook gewoon te bekijken via de Nero-mediaplayer of via Windows-mediaplayer. Het maakt vervolgens ook niet uit of ik een filmbestand naar een andere map exporteer of zelfs naar de C schijf exporteer (naar bijv. \'mijn documenten\'. ook dan zijn volgens de brandprogramma\'s de mappen leeg. Wil ik echter een muziek cd branden via deze brandprogramma\'s dan ken ik GEEN problemen en blijkt de muziekmap gewoon VOL te zitten. Ik hoop dat dit duidelijker overkomt want ik ben echt een leek op pc gebied en begrijp niet veel over de \'extensies\'.
Link naar reactie
Nu je het toch over \'slepen e.d.\' hebt. Laten we dat dan eens proberen.\r\n\r\nStart Nero zoals je gewend bent, en ga tot het venster waar je via de knop Toevoegen de filmbestanden moet toevoegen. Druk echter niet op die knop.\r\n\r\nOpen nu in Windows de map waar je je filmbestanden in geparkeerd hebt, selecteer vervolgens de films die je op dvd wilt hebben, en sleep ze naar het openstaande Nero-venster. Let goed op wat er dan gebeurt.\r\n\r\nAls je een foutmelding krijgt dat de bestanden niet aan de compilatie kunnen worden toegevoegd, doe dan het volgende:\r\n\r\n1. Open de map met filmbestanden, en kijk in de bestandsnaam wat de laatste drie letters van de bestandsnaam zijn, na de laatste punt. Dat is de extensie. Dit kan per bestand verschillend zijn, maar je zult vaker dezelfde tegenkomen. Schrijf die extensie op, en plaats \'m in een bericht hier op het forum.\r\n\r\n2. Plaats in (datzelfde) bericht exact de stappen die je in Nero volgt: schrijf op op welke knoppen je achtereenvolgens drukt. Wellicht dat je daar iets verkeerd doet waardoor je geen filmbestanden kunt selecteren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...