Ga naar inhoud

ISO maken


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[quote=TarUnited]interessant...\r\nwant dat nero-gebeuren is niet echt optimaal. Daarnet kon ik niet eens kiezen voor iso, enige optie was nrg :S\r\n\r\nJammer dat magic iso maker niet gratis is...[/quote]\r\n\r\nEr zijn verschillende ISO formaten, die allemaal op hetzelfde neerkomen, een bit voor bit kopie van een CD op schijf. Het Nero formaat is inderdaad .NRG ja.
Link naar reactie
[quote=JohnL]Er zijn verschillende ISO formaten, die allemaal op hetzelfde neerkomen, een bit voor bit kopie van een CD op schijf. Het Nero formaat is inderdaad .NRG ja.[/quote]\r\nIk merkte het...\r\nMet het idee van \'wie niet waagt, niet wint\' heb ik de extensie van .nrg hernoemd naar .iso. Daemon Tools slikt \'m net zo makkelijk, evenals WinRar.\r\nDus zet NRG ook maar onder de noemer \'verschillende ISO formaten\' :-P
Link naar reactie
[quote=stephan-b]Ik heb nu dat magic iso maar hoe werkt dat nou eigenlijk?[/quote]\r\nIk heb het ook aangeschaft, en het werkt heel simpel:\r\n\r\nStop \'n cd of dvd in je speler, en start MagicISO.\r\nKlik vervolgens in de werkbalk op \'Tools\' en kies voor \'Make ISO from CD/DVD-ROM\'.\r\nGeef vervolgens aan waar je je iso wilt opslaan, en kies ook het formaat: iso, bin/cue of nrg.\r\nThat\'s it!\r\n\r\nHet programma heeft nog veel meer functies, maar ga er eens mee spelen, en je ontdekt ze vanzelf wel.\r\nZo kun je ook willekeurige andere image-formaten naar iso of bin converteren, images maken van floppy disk, bootimages maken, imagebestanden aanpassen, imagebestanden maken uit bestanden van je harde schijf, etc.
Link naar reactie
[quote=TarUnited][quote=JohnL]Er zijn verschillende ISO formaten, die allemaal op hetzelfde neerkomen, een bit voor bit kopie van een CD op schijf. Het Nero formaat is inderdaad .NRG ja.[/quote]\r\nIk merkte het...\r\nMet het idee van \'wie niet waagt, niet wint\' heb ik de extensie van .nrg hernoemd naar .iso. Daemon Tools slikt \'m net zo makkelijk, evenals WinRar.\r\nDus zet NRG ook maar onder de noemer \'verschillende ISO formaten\' :-P[/quote]\r\n\r\nVolgens mij hoef je \'m niet eens te hernoemen, maar ik heb al een poos niet meer met Daemontools gewerkt. Alcohol pakt ze in ieder geval wel probleemloos. En je kunt daar trouwens ook meteen ISO\'s mee maken.
Link naar reactie
  • 10 maanden later...
Hallo iedereen,\r\n\r\nIk heb een zeer goede Iso maker gevonden.\r\n\r\nCheck: [url]http://isorecorder.alexfeinman.com/isorecorder.htm[/url]\r\n\r\nZe hebben zelfs een versie die met windows Vista compatibel is.\r\n\r\nEn bovendien, deze isomaker is volledig gratis, scheelt je weer een hoop knaken.:D \r\n\r\nIk hoop dat jullie er iets aan hebben.\r\n\r\nM.vr.gr.\r\n\r\nWizzoid
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[QUOTE=Lajos;313932]Bedankt iedereen, hier zocht ik na. :D[/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE=Lajos;313932]Ik doe dit altijd met met nero.[/QUOTE]\r\n\r\nLees nog eens :mrgreen:\r\nEerst zoek je een programma om iso\'s te maken, en vervolgens doe je dat al jaren met nero ;) \r\n\r\nNog een algemene tip:\r\nOp veel fora wordt twee keer achter elkaar posten gezien als \"postboosten\" (= ervoor zorgen dat er een hoger getal achter je naam komt te staan). Hoewel we daar hier eigenlijk geen problemen van maken, houdt men daar op de meeste fora niet van: je kunt ook de edit-knop gebruiken. Hou dat even in gedachten als je op andere forum\'s gaat posten.:cool:
Link naar reactie
[quote=FooBar;314228]Lees nog eens :mrgreen:\nEerst zoek je een programma om iso\'s te maken, en vervolgens doe je dat al jaren met nero ;) \n \nNog een algemene tip:\nOp veel fora wordt twee keer achter elkaar posten gezien als \"postboosten\" (= ervoor zorgen dat er een hoger getal achter je naam komt te staan). Hoewel we daar hier eigenlijk geen problemen van maken, houdt men daar op de meeste fora niet van: je kunt ook de edit-knop gebruiken. Hou dat even in gedachten als je op andere forum\'s gaat posten.:cool:[/quote]\nik bespeur hier en daar toch enige ergernis :rolleyes:
Link naar reactie
Nee, helemaal niet. Ik kom zelf ook wel vaker op forum\'s waar dat als doodzonde wordt gezien. Persoonlijk interesseert dat getal achter iemands naam me helemaal niks. De grootte van dit getal zegt immers niets over het kennis- en betrouwbaarheidsniveau van deze persoon. Zelf vind ik \'t beter dat het aantal berichten niet zichtbaar is.\r\n\r\nEchter het niet twee keer achter elkaar posten voorkomt dat je tegenstrijdigheden gaat vertellen (zoals hierboven gelukt is). Ziet een beetje gek uit, maar houdt het forum wel leuk om te lezen (ten nadele van degene die het geplaatst heeft).\r\n\r\nEnige ergernis aan mijn kan is hooguit dat ik vind dat er oude koeien uit de sloot worden gehaald. Is echter meer mijn probleem dan iemand anders\'.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...