Ga naar inhoud

Omzetten VCD naar Avi/Mpg


Aanbevolen berichten

Ik heb twee VCD\'s, die ik naar avi wil omzetten. Ben dus gaan zoeken op dit forum en Google, en kom tot mijn verbazing allerlei tegenstrijdige instructies, niet-werkende links, programma\'s etc tegen.\r\n\r\nDe meeste links gaan dan ook over DVD naar AVI, zoals bijvoorbeeld hier: [url]http://www.extradvd.nl/[/url]\r\nMaar nergens vind ik echt info over freeware mogelijkheden om vcd naar avi om te zetten. Slecht gezocht, zeker mogelijk, maar heeft er iemand een link voor me zodat ik verder kan zoeken?\r\n\r\nThanks! :-)
Link naar reactie
Als je genoegen kunt nemen met het omzetten naar mpg, dan ben je snel klaar.\r\n\r\nDe data op een video-cd is namelijk al in mpg-formaat!\r\n\r\nAls ik mij niet vergis, staat het videobestand in de map data van de videocd, en heeft als extensie .dat. (Anders even rondbladeren op de cd tot je een groot bestand tegen komt. Dat is \'m.)\r\nEven die .dat kopieren naar je harde schijf, en de extensie veranderen in .mpg.\r\n\r\nAls het om een svcd gaat, dan heb je nog \'n mpeg(2?) codec nodig, die niet standaard bij windows zit...\r\n\r\n(Als je eenmaal die mpg hebt, zal het overzetten naar avi ook niet zo\'n probleem meer zijn...)
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...