Ga naar inhoud

Fout in overzetten van camera naar pc.


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een JVC GR-DF540E digitale video camera. Wanneer ik de beelden over wil zetten op mijn pc dan stopt op een bepaald moment het programma met de overdracht, het beeld op de PC blijft stilstaan, terwijl de camera gewoon blijft doorlopen. Ik gebruik Movie Maker van Windows maar in het bijgeleverde programma van Magix gebeurt het zelfde. Ik had geen firewire kaart maar deze heb ik samen met de camera gekocht en geïnstalleerd. Met de verbinding lijkt alles in orde omdat ik via Movie maker de camera wel kan aansturen. De tijd van overdracht is verschillend soms 2 a 3 minuten maar het is al gelukt om 21 minuten vast te leggen. Ik heb al vragen gesteld aan Microsoft over Movie Maker en aan de leverancier van de firewire kaart maar die kunnen mij niet verder helpen. Ik gebruik de XP Home versie met alle mogelijke updates die er zijn. Mijn intern geheugen is 512 MB en dat zou voldoende moeten zijn. Alles wat storend is uitschakelen helpt ook niet. Heeft iemand een idee waar de fout zou kunnen zitten.
Link naar reactie
Ik heb een DVD recorder en hiermee kan de film uit de camera worden overgezet op DVD. Maar dat wil ik niet ,wat ik wel wil heb ik aangegeven in mijn verhaal.\r\n\r\nnu ik de eerste regel van ShamelessDutch lees, vraag ik mij dat ook af.\r\nIk zet het namelijk eerst met een dvdrecorder op dvd om het op de pc te bewerken\r\nEn met die gedachte had ik geantwoord. :-$ :-$[/quote]
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Dit klinkt zeer bekend, heb nl ook de zelfde cam gekocht, ook een firewire kaartje van Dynalink alles aangezet, en soms 2 minuten, soms 10 minuten, en dan krijg ik de melding connection to device lost..... argg, heb ook een andere firewire kabel gepbrobeerd, iets langer welke bij geleverd was, en daar verliest hij direct na een paar seconde al de connectie, het lijkt er dus op dat deze cam zeer gevoelig hier voor is. Als je een oplossing hebt hoor ik dat graag van jou, ik ga nog kijken of het met een korte kabel beter gaat.\r\n\r\n\r\n[quote=ShamelessDutch]Ik heb sinds kort een JVC GR-DF540E digitale video camera. Wanneer ik de beelden over wil zetten op mijn pc dan stopt op een bepaald moment het programma met de overdracht, het beeld op de PC blijft stilstaan, terwijl de camera gewoon blijft doorlopen. Ik gebruik Movie Maker van Windows maar in het bijgeleverde programma van Magix gebeurt het zelfde. Ik had geen firewire kaart maar deze heb ik samen met de camera gekocht en geïnstalleerd. Met de verbinding lijkt alles in orde omdat ik via Movie maker de camera wel kan aansturen. De tijd van overdracht is verschillend soms 2 a 3 minuten maar het is al gelukt om 21 minuten vast te leggen. Ik heb al vragen gesteld aan Microsoft over Movie Maker en aan de leverancier van de firewire kaart maar die kunnen mij niet verder helpen. Ik gebruik de XP Home versie met alle mogelijke updates die er zijn. Mijn intern geheugen is 512 MB en dat zou voldoende moeten zijn. Alles wat storend is uitschakelen helpt ook niet. Heeft iemand een idee waar de fout zou kunnen zitten.[/quote][color=darkred][/color]
Link naar reactie
Okay, een paar dagen verder veel proberen, kortom de lange kabel geeft veel verlies, droped frames etc.. de korte kabel 50cm werkt prima maar klapt er zonder duidelijke reden uit.\r\nOndertussen een kleine tool gevonden WinDV hiermee werkt het echt perfect! ik kan nu ook een volledige DV tape achter elkaar naar de pc kopieren zonder dat hij onderbroken wordt. Het lijkt er toch op dat de capture software van de meeste software te veel resources nemen, waardoor de cam niet meer streaming is en de driver denkt dat hij zijn connectie kwijt is.\r\n\r\n[quote=CAM_FAN]Dit klinkt zeer bekend, heb nl ook de zelfde cam gekocht, ook een firewire kaartje van Dynalink alles aangezet, en soms 2 minuten, soms 10 minuten, en dan krijg ik de melding connection to device lost..... argg, heb ook een andere firewire kabel gepbrobeerd, iets langer welke bij geleverd was, en daar verliest hij direct na een paar seconde al de connectie, het lijkt er dus op dat deze cam zeer gevoelig hier voor is. Als je een oplossing hebt hoor ik dat graag van jou, ik ga nog kijken of het met een korte kabel beter gaat.\r\n\r\n\r\n[quote=ShamelessDutch]Ik heb sinds kort een JVC GR-DF540E digitale video camera. Wanneer ik de beelden over wil zetten op mijn pc dan stopt op een bepaald moment het programma met de overdracht, het beeld op de PC blijft stilstaan, terwijl de camera gewoon blijft doorlopen. Ik gebruik Movie Maker van Windows maar in het bijgeleverde programma van Magix gebeurt het zelfde. Ik had geen firewire kaart maar deze heb ik samen met de camera gekocht en geïnstalleerd. Met de verbinding lijkt alles in orde omdat ik via Movie maker de camera wel kan aansturen. De tijd van overdracht is verschillend soms 2 a 3 minuten maar het is al gelukt om 21 minuten vast te leggen. Ik heb al vragen gesteld aan Microsoft over Movie Maker en aan de leverancier van de firewire kaart maar die kunnen mij niet verder helpen. Ik gebruik de XP Home versie met alle mogelijke updates die er zijn. Mijn intern geheugen is 512 MB en dat zou voldoende moeten zijn. Alles wat storend is uitschakelen helpt ook niet. Heeft iemand een idee waar de fout zou kunnen zitten.[/quote][color=darkred][/color][/quote]
Link naar reactie
Hallo,\r\nIk probeer me hier ook even in te vermengen: Ik heb namelijk hetzelfde probleem als ShamelessDutch, sterker nog, ik kan met mijn JVC cam type GR-DF540E helemaal geen film inladen. Ik heb een firewire cable gekocht van 2 mtr lang, is dat misschien het probleem? Als ik met moviemaker wil importeren zegt \'ie dat er geen camera aangesloten is.\r\nWat ik ook heel opvallend vind is dat ik helemaal geen software bij de camera gekregen heb, enkel een drivertje waar ik na installatie niets meer van kan vinden op mijn pc. Nog vreemder is dat de JVC site het type GR-DF540E niet eens kent.\r\n\r\nShamelessDutch, winDV heb ik gevonden op: \r\n[url]http://windv.mourek.cz/[/url]\r\nIk ga hier ook even mee stoeien misschien is dit een optie.\r\nKunnen jullie mij nog meer handigheidjes geven hiervoor?
Link naar reactie
Ik heb het programma gedownload. Het is simpel maar doeltreffend.\r\nBestanden daarna ophalen in Movie maker en je kunt doen wat je maar wilt. Wil niet zeggen dat ik niet verder blijf zoeken. Misschien dat de Faqman van computeridee nog een andere oplossing heeft. \r\nBedankt Cam Fan je hebt me in elk geval geholpen om mijn hobby met deze camera voort te zetten. :-) \r\nNog een opmerking: JVC gaat een DVD-brander op de markt brengen waarop de camera direct kan worden aangesloten. Het nieuwe apparaat gaat Share Station heten en zal ongeveer 199 euro gaan kosten. (bron :[url]http://www.dedigitalerevolutie.tv/toontext.asp?id=13786[/url])
Link naar reactie
Er staat nergens dat de vragensteller op vakantie zijn video bandjes over wil gaan zetten op dvd.\r\nOp vakantie neem je gewoon wat meer bandjes mee. Is ook veel beter om zeker bij onvervangbare belangrijke films iedere keer een nieuw bandje te gebruiken ,en dit later ook als backup te bewaren. Zo duur zijn die bandjes niet ,en ze bevatten wel de beste kwaliteit.\r\nMet dat jvc ding lijkt het me ook erg handig als je toch een tv gebruikt ,dan kun je tenminste zien wat je doet.\r\nDe huidige dvd recorders zijn ook helemaal niet groot ,en hebben veel meer mogelijkheden voor minder geld.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
hoi Toizz\r\n\r\nik heb ook de jvc GR-DF540E en ik heb precies het zelfde probleem me pc erken niet dat er een video cam is\r\nen ik ken geen beelden inladen en heb er ook geen software bij gekregen. Ik heb ook een driver geinstaleer maar die werk ook niet\r\nken iemand mij aub helpen ik hoop wat te horen\r\n\r\n\r\ngroetjes angel\r\n\r\n[quote=Toizz]Hallo,\r\nIk probeer me hier ook even in te vermengen: Ik heb namelijk hetzelfde probleem als ShamelessDutch, sterker nog, ik kan met mijn JVC cam type GR-DF540E helemaal geen film inladen. Ik heb een firewire cable gekocht van 2 mtr lang, is dat misschien het probleem? Als ik met moviemaker wil importeren zegt \'ie dat er geen camera aangesloten is.\r\nWat ik ook heel opvallend vind is dat ik helemaal geen software bij de camera gekregen heb, enkel een drivertje waar ik na installatie niets meer van kan vinden op mijn pc. Nog vreemder is dat de JVC site het type GR-DF540E niet eens kent.\r\n\r\nShamelessDutch, winDV heb ik gevonden op: \r\n[url]http://windv.mourek.cz/[/url]\r\nIk ga hier ook even mee stoeien misschien is dit een optie.\r\nKunnen jullie mij nog meer handigheidjes geven hiervoor?[/quote]
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Hoi,\r\n\r\nIk probeer al weken hetzelfde probleem, het overzetten van mijn JVC GR-DX27E camera naar Pinnacle, op te lossen. Na de moed bijna te hebben opgegeven ben ik via Google achter deze fantastische site gekomen. Blijkt mijn probleem vaker voor te komen! Enthousiast door jullie reacties heb ik windv gedownload. Helaas..... overzetten loopt nog steeds op verschillende momenten vast. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd maar weet niet hoe op te lossen. Heb windv in map Pinnacle uitgepakt en probeer vanuit Pinnacle films over te zetten. Lukt dus niet. Overzetten vanuit windv lukt wel maar dan kan ik het (.avi) bestand niet openen vanuit Pinnacle. Wie kan mij hierin helpen??? Thanks, MrD.
Link naar reactie
Als je de camera aan sluit moet je een bepaalde volgorde aan houden.\r\nHardware-apparaten aansluiten op uw FireWire ®(IEEE 1394)-poort\r\nHoe u een hardware-apparaat aansluit op de FireWire (IEEE 1394)-poort kan de prestatie van het apparaat beïnvloeden. Als uw apparaat niet goed presteert, probeer het volgende:\r\nSchakel de computer uit. \r\nKoppel de FireWire (IEEE 1394)-apparaten los van de pc, met uitzondering van het toetsenbord en de muis. \r\nDe pc inschakelen. \r\nSluit de apparaten één voor één aan, in de volgende volgorde (wacht telkens vijf tot tien seconden zodat Windows het apparaat kan vinden en kan inschakelen): \r\nNetwerk-hubs \r\nPrinters en multifunctionele apparaten zoals een printer/fax of printer/kopieerapparaat \r\nScanners \r\nExterne stations (andere dan geheugenkaartlezers) \r\nCamera- en PDA-dockingstations \r\nAlle andere apparaten \r\nZorg ervoor dat het apparaat werkt: \r\nAls Windows het apparaat niet detecteert, probeer om het rechtstreeks op de poorten op de voorkant of achterkant van de pc aan te sluiten. \r\nAls Windows het apparaat detecteert, maar het apparaat niet werkt, vereist het apparaat waarschijnlijk besturingssoftware (een stuurprogramma). Koppel het apparaat los en installeer de benodigde software voor u het apparaat terug aansluit. \r\nSucces Tim
Link naar reactie
Dank je Tim,\r\n\r\nJe advies heb ik opgevolgd maar helaas. Pinnacle herkent de camera en kan deze bedienen. De film wordt goed overgezet maar loopt op een willekeurig moment vast. De ene keer na 10 minuten dan andere keer na 1 minuut.\r\nNa de historie op dit onderwerp gelezen te hebben dacht ik dan ook met windv de oplossing te hebben. Overigens krijg ik na de installatie van windv telkens de melding \"no IRQ driver selected\". Geen idee wat dit betekent. Ben dus helaas niet verder gekomen...
Link naar reactie
Als je film opneemt op de pc hou er dan rekening mee dat 10% van je harde schijf word automatisch gereserveerd,4min film is 1GB.Zet je firewire kaart eens handmatig uit start je pc opnieuw misschien pakt hij de goede driver.\r\nProbeer eens of je een andere firewire kabel kan lenen,bij mijn zoon was dat de oplossing Maar misschien heb je hier wat aan.\r\n[url]http://support.microsoft.com/kb/885222/nl[/url]\r\nSucces Tim.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hoi mr $$. Ik heb ongeveer dezelfde problemen die jij hebt met het opnemen van mijn dv cemera naar de pc via firewire. Ook bij mij liep de pc binnen enkele seconden tot enkele minuten vast. Nu komt het niet eens meer zover... De camera begint het tapeje in de camera gewoon af te spelen als ik via pinnacle studio 10 plus op openem klik maar rechts op het venstertje nij opnemen waar Opgen. en verloren beelden staat blijft de teller op 0 staan. Ook krijg ik regelmatig de volgende foutmelding van studio 10: \r\n\r\nOpnamefout\r\n1....\r\n2..\r\n3..ga naar pinnaclesys.com/selfhelp, selecteer uw product en zoek \"opnamefout\" voor de extra stappen om problemen op te leossen.\r\n\r\nMaar zoeken op \"Opnamefout\" levert niets op... :( \r\n\r\nIk ben benieuwd of jij al vorderingen hebt weten te maken en of je wellicht tips hebt als je weet hoe het probleem te verhelpen is.\r\n\r\ngr,\r\n\r\nCrabbez
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...