Ga naar inhoud

VHS omzetten naar DVD (geen beeld)


Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,\r\n\r\nik probeer om oud video-matriaal(VHS) op DVD te zetten.\r\nMijn systeem werkt met XP Prof.,is 2.8o Ghz snel. \r\nMijn grafische kaart is een nVidia Geforce 7800 GTX.\r\nDe computer is naar mijn wens door de comp. zaak samengesteld, \r\nen de kaart moet volgens de leverancier geschikt zijn om videomatriaal om te zetten.\r\nDe nodige verlengingskabels aangeschaft en verschillende pogingen gedaan.\r\nWindows Movie Maker begint keurig netjes te rammelen en \r\nlaat zien dat nVidia WDM Videocapture (universel) opneemd.\r\nMaar het voorbeeldvenster blijft zwart! Geen beeld dus.Bij Nero 6 het zelfde resultaat.\r\nDe comp.zaak gebeld, maar die hadden daar ook geen klaar antwoord op.\r\nNu weet ik wel dat er verschillende producten op de markt zijn om dat klusje te klaren,\r\nmaar dat zijn weer de nodige Eurootjes.\r\nHeeft iemand enig idee? Bij voorbaat mijn dank.
Link naar reactie
Hallo forumleden,\r\n\r\nna een kleine week met verschillende software geprobeerd te hebben, \r\nwat geen resultaat opgeleverd heeft (geen beeld en geen toon),\r\nben ik zelf op een gedachte gekomen.\r\nVanaf de Videorecorder naar de Computer is het een afstand van ruim 6 meter.\r\nKan het zijn dat die afstand te groot is voor de scart- en verlengingskabel,\r\nen alzo dus geen gegevens kan vervoeren?\r\nGroet: ollie
Link naar reactie
De lengte van de kabel zouw invloed kunnen hebben op de kwaliteit ,maar je zouw toch wel beeld en geluid moeten hebben.\r\nWeet je zeker dat je video kaart ook IN gang heeft.\r\nHoe sluit je de video recorder aan ,weet je zeker dat er signaal staat op de uitgaande kabels.\r\nEr zijn namelijk scart adapters in de handel (worden ook vaak bij een kamera of spel komputer mee geleverd) die alleen maar INgang zijn ,en je moet dus wel uitgang van de video recorder hebben.\r\nEr zijn omschakelbare scart addapters ,of waar zowel in als uitgangen op zitten.\r\nOok zijn er scart verloop kabels ,aan een zijde scart ,aan de andere zijde 6 tulp stekkers vooe beeld en geluid in en uit.\r\nMischien dat je hier wat aan hebt . Andere oplossingen heb ik niet.
Link naar reactie
Hallo Animal,\r\n\r\nbedankt voor je reactie. De kaart heeft een video-ingang, hij kan op bewakingscamera\'s ingesteld worden. De kabels zijn in de winkel gekocht waar ook de comp. is samengesteld. Het is een éénmansbedrijf/ winkel met een goede reputatie. Hij verklaarde dat de kabels voor de klus geschikt zijn. Ik moet hem op z\'n woord geloven. De vierdradige scartkabel zet ik op de AV1(TV) uitgang van de recorder( er is ook nog een AV2 decorder scartuitgang), en heeft aan het andere einde één vierpolige zwarte stekker en twee tulpstekkers (zwart en rood). Die hoefde ik niet aan te sluiten, alles ging over de vierpolige, waren zi jn woorden ( wat ik eigenlijk wel vreemd vind). Dan komt de verlengingskabel, die op de vierpolige van de scart wordt aangesloten. Het andere einde komt op de kabel van de kaart, met een vierkantige zwarte aansluiting( TV out en Tv in, en HDTV out). De kabel van de videokaart gaat vervolgens met een negenpolige stekker op \"TV in\" van de kaart. Hopelijk kan je me met deze gegevens iets verder helpen.\r\nIk kan eerst over twee weken je eventuele reactie lezen( vakantie) \r\nGroet: ollie\r\n (B)
Link naar reactie
Hallo,\r\nhier ben ik nog een keer. De recorder is uitgebouwd en verplaatst naar de Computer. De Verlengingskabel valt dus uit.\r\nNog steeds nada!\r\nIk krijg zo langszaam aan het idee dat je gelijk hebt met de vraag of het wel een uitgang-scartkabel is. Zal morgen nog gauw op zoek gaan naar een omschakel scartadapter.\r\nOllie
Link naar reactie
Hallo Flowers,\r\nje vraag moet ik met nee beantwoorden. Alleen een DVD lezer. Ik weet dat er verschillende mooie apparaten in de handel zijn. Mijn Videorecorder was kapot. Ik dacht dus op die manier, met minimale kosten, de zaak te regelen. Er was een video en dvd systeem in één apparaat! Kosten: ruim 300 Euro. Videorec. gooien ze achterna voor een tiental Euro\'s. Mijn comp. is ook geschikt voor zulke klussen. Door tijdgebrek ben ik nog niet verder op de zaak in gegaan, maar ik geloof dat het aan de kabels ligt. Er moet waarschijnlijk een in _ out-adapter tussen.\r\nGroet Ollie\r\n\r\n (B)
Link naar reactie
Hier wat leesvoer : [url]http://www.weethet.nl/dutch/video_connect_pc2tv.php[/url] ..., en btw.... : \r\neen DVD-recorder is er al vanaf 139 euro..., deze brandt de VHS (zoals Flowers al zei...) gelijk op DVD terwijl je em afspeelt, makkelijk toch....?\r\nNa opnemen nog \'finalizen\' (paar minuten..)... dan kan je \'t vrijwel op elke andere dvd-speler afspelen of in de computer met een prog. bewerken, dan heb je \'t tenminste al gedigitaliseerd.\r\nVideo capturen van VHS naar PC in .avi .. vraagt heel veel HD capaciteit....!\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
hallo,\r\nbedankt voor jullie belangstelling voor mijn probleempje.\r\nInmiddels ben ik weer terug van een korte vakantie en is ook de zon eindelijk een beetje gaan schijnen. Het hele gebeuren van het overzetten wordt naar de volgende winter verschoven! Het wordt nu tijd om de boot uit de winterslaap te halen en ons te richten op mijn jaarlijkse zeiltocht.\r\n\r\n Groet: Ollie (B)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...