Ga naar inhoud

DVD-RW doet het niet


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een pioneer DVD-RW DVR 105 brander in een Medion computer.\r\n Tot nu ging het branden met Nero 5 van DVD-RW probleemloos.\r\nIk heb nu DVD-RW platinum miror 4x schijfjes, deze worden niet herkent. Ik heb nu andere gekocht bij de Hema DVD-RW 4x, weken ook niet.\r\n DVD-R werken wel.\r\n De oude DVD-RW zijn 2x.\r\n\r\nWat kan het probleem zijn?\r\nMoet ik iets updaten?\r\n\r\nknov
Link naar reactie
[quote]Wat kan het probleem zijn?[/quote] [quote]Ik heb een pioneer DVD-RW DVR 105 brander in een Medion computer. [/quote]Dit is\'n oudere generatie brander....[quote]Ik heb nu DVD-RW platinum miror 4x schijfjes, deze worden niet herkent. Ik heb nu andere gekocht bij de Hema DVD-RW 4x[/quote]Dit zijn nieuwere schijfjes (waarschijnlijk niet de beste media).... [quote]Tot nu ging het branden met Nero 5 van DVD-RW probleemloos. [/quote]Kun je nero updaten naar 6 ?[quote]Moet ik iets updaten? [/quote]Een firmware update kan helpen (oudere brander, gedatteerde nero-software, waarschijnlijk mindere schijfjes....hmmm).[quote] De oude DVD-RW zijn 2x. [/quote]Ik kan me voorstellen dat deze moeilijk te verkrijgen zijn. Als je de normale Pioneer firmware kunt installeren (flashen), dan zou je de schijfjes moeten kunnen branden. \r\n\r\n- Welke firmware is geinstalleerd? (kun je zien via oa nero drivespeed, [url=http://dvd.identifier.cdfreaks.com/]dvd identifier[/url], google,...).\r\n- Check of d\'r een nieuwere of betere firmware voor de DVD-RW DVR 105 is (waarschijnlijk functioneert jouw drive enkel met medion drivers).\r\n- Probeer \"+\" RW (ik weet dat ie enkel vrijgegeven is voor \"-\", naar mijn weten brand Pioneer ook \"+\").\r\n\r\nEen andere optie is je brander te vervangen door\'n nieuwere generatie brander (Pioneer, Benq, Nec,... ongeveer 40 eurie), meestal krijg je hier nero 6-7 (of vergelijkbaar), gratis bij.\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
Meestal heb je d\'r een flashtooltje bij, waardoor updaten vd firmware\'n kinderspelletje wordt (check ff de installatie cd\'s, of ie d\'r bijzit).\r\n\r\nWat je ook kunt proberen is het .exe bestandje te openen (d\'r is\'n kleine kans dat\'t tooltje al ingebouwd is, dan hoef je enkel maar op \"openen\" te klikken en de instructies te volgen).\r\n\r\nMet de firmware updaten (flashen) kun je\'n drive vernielen.\r\nLees de instructies (op oa de site van medion)aandachtig door, voor je gaat flashen.\r\n[quote]Waar kan ik info vinden?[/quote]Je kunt oa de site van pioneer checken, de site van medion, supermarktpc (medionpc\'s), google, hier (ben benieuwd naar de resultaten)....\r\n\r\nIs nero 5 updaten naar 6 mogelijk ? (check ff via de site of je de laatste updates hebt). \r\nIn combinatie met de firmware update biedt deze optie een redelijke kans van slagen, maar\r\nde beste optie is toch\'n nieuwe generatie brander (deze zijn veel flexibeler, branden bijna alles...).\r\n- Je kunt gemakkelijker op\'n hogere snelheid branden (afhankelijk vd media).\r\n- Je zult minder compatibiliteitsproblemen hebben met de verschillende schijfjes.\r\n- regelmatige updates dragen bij tot \"succesvol branden\".\r\nm.a.w. 40 euro, voor\'n nieuwe brander, is\'n goede investering (het zal zeker bijdragen tot minder frustraties, tijdens het branden van schijfjes).\r\n\r\nWaarschijnlijk kan je probleempje opgelost worden met\'t flashen, zoniet, zien we je vraag wel verschijnen.\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
Het Flashen is gelukt, er staat in nero nu revisie van firmware 1.30.\r\nDe DVD-RW van platinum miror 4x en hema 4x worden nog niet herkend.\r\n Ik moet Nero nog updaten, dat is de volgende stap.\r\nIk heb de mediacodes van de 3 DVD-rw die wel werken opgezocht\r\nOPTODISCK001, MCC 00RW11N9 en SONY000000U9\r\n Met DVD Identifer heb ik een lijst gemaakt van de DVD\'s die deze codes hebben, weet ik wat ik kan gebruiken.\r\nWat zijn de media codes van de schijfjes die niet werken?\r\nDit kon ik met DVD Identifer niet met zekerheid vaststellen.\r\nAls het Nero verhaal niet werkt kan ik hiermee Medion benaderen
Link naar reactie
[url=http://www.videohelp.com/dvdmedia.php?dvdmediasearch=&dvdmediadvdridsearch=OPTODISCK001&type=6&size=All&dvdburnspeed=All&order=Name&hits=25&country=&search=Search%20or%20List%20Media&next=25#next]OPTODISCK001[/url] E3Works, EMTEC, Imation, Intenso, Optodisc (zilver of gouden oppervlak).\r\n[url=http://www.videohelp.com/dvdmedia.php?dvdmediasearch=&dvdmediadvdridsearch=MCC+00RW11N9&type=6&size=All&dvdburnspeed=All&order=Name&hits=25&country=&search=Search+or+List+Media]MCC 00RW11N9[/url] Maxell, Verbatim (DataLifePlus).\r\n[url=http://www.videohelp.com/dvdmedia.php?dvdmediasearch=&dvdmediadvdridsearch=SONY000000U9+&type=6&size=All&dvdburnspeed=All&order=Name&hits=25&country=&search=Search+or+List+Media]SONY000000U9 [/url]Sony.\r\nAls het goed is heb je\'n vergelijkbaar lijstje (allen -RW).\r\nDe bovenstaande merken hebben die mediacodes gebruikt, d\'r is geen garantie dat ze nog steeds diezelfde mediacodes gebruiken. [quote]Ik moet Nero nog updaten, dat is de volgende stap. [/quote] Ben benieuwd wat de resultaten hiervan zijn.\r\n[quote]Als het Nero verhaal niet werkt kan ik hiermee Medion benaderen[/quote]Als je nog garantie hebt, dan krijg je (uiteindelijk) wel\'n nieuwe brander ingebouwd door medion (ff benadrukken dat je\'n pioneer hebt, en de nieuwe ook\'n pioneer moet zijn).\r\nOok hier heb je uiteindelijk geen garanties dat ie de RW\'s vd hema en mirror platinum gebrand kunnen worden... :-( \r\nDoen ze het wel op\'n andere brander?\r\nIk heb weinig -RW\'s gebrand, ook op de 105 heb ik altijd probleemloos +RW\'s gebrand (mediacodes Ritek en Ricoh).\r\nIs d\'r iemand in je omgeving die op +RW brand, waarschijnlijk kun je wel\'n schijfje testen.\r\nOp [url=http://pioneerdvd.rpc1.org/]deze[/url] site heb je nog\'n hogere firmware versie (ook deze zal waarschijnlijk, de dvd\'s niet herkenbaar maken).\r\n\r\nTip:\r\nDe DVD-RW DVR 105 is\'n gedatteerd apparaat.\r\nNadat ik\'n nieuwe brander van medion had gekregen, heb ik deze meteen verkocht voor 25 euro (ongeveer de helft ve nieuwe, geavanceerde brander).\r\nUiteindelijk heb ik dus voor 20 euro (winkelprijs 45 euro)\'n nieuwe generatie brander gekocht.\r\nDeze brand alles, en op 16x (met de juiste media).\r\n \r\nSucces.
Link naar reactie
Nero 7 heeft geen resultaat opgeleverd.\r\nEen Verbatim data life plus serl DVD-RW doet het wel\r\nDe Hema 4x en de Mirror Platinum 4x worden niet herkend.\r\nWelke mediacode hebben deze?\r\nAndere schijfjes kopen of een andere brander lijkt mij de enige oplossing.\r\nIn ieder geval bedankt voor de info tot nu toe.
Link naar reactie
[quote]Nero 7 heeft geen resultaat opgeleverd.[/quote]Verschillende [url=http://forum.computeridee.nl/viewtopic.php?t=8109]topics[/url] op oa dit [url=http://forum.computeridee.nl/viewtopic.php?t=7611]forum[/url], leert ons dat 7 veel incompatibliteitsproblemen heeft.\r\nNero 6 is door de jaren heen vaak verbeterd en zeer stabiel. [quote]Andere schijfjes kopen of een andere brander lijkt mij de enige oplossing. [/quote]Je brander is waarschijnlijk ok, maar niet meer de nieuwste. [b]Zolang je op kwalitatief goede media brand (mcc, ricoh, ritek,...) is de DVD-RW DVR 105 nog bruikbaar.[/b][quote]Een Verbatim data life plus serl DVD-RW doet het wel [/quote]Deze hebben mediacode MCC (staan bekend als betrouwbare schijfjes), en je had al goede brandervaringen met de MCC 00RW11N9, verbaast me dus niets.[quote]De Hema 4x en de Mirror Platinum 4x worden niet herkend.\r\nWelke mediacode hebben deze?[/quote] Je mag d\'r vanuit gaan dat ze inferieure kwaliteit gebruiken (slechte reflectielaag, slechte brandlaag, slechte lijmlaag, teweinig lijm, versleten mal, goedkope plastic, slechte fabricage,....verschillende factoren wat media onbetrouwbaar kan maken).\r\nDit wil zeggen dat de kans op uitvallen veel hoger ligt dan bij stabiele media. \r\nWat de brander betreft;\r\n- bepaalde branders (oa benq, nec,...) hebben\'n zichzelf calibrerende laser (tijdens\'t branden), deze branden veel succesvoller (o.a. minder problemen met de verschillende mediacodes en minder problemen met hoge snelheid branden).\r\n- als je veel brand (en/of\'n slechte systeemkoeling hebt) is het niet onbelangrijk als de brander interne koeling heeft (benq, pioneer,...)\r\n\r\nKortom: een goeie (nieuwe generatie) brander is bepalend voor\'t succesvol branden, voorwaarde is dan alsnog dat je goede media gebruikt.\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...