Ga naar inhoud

Video's naar DVD omzetten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, :mrgreen: \r\n\r\nIk heb heel veel videobanden met o.a. films en zelf opgenomen dingetjes. Nu de videoband toch een beetje ouderwets is geworden wil ik alles graag omzetten op DVD...\r\n\r\nWeet iemand wat ik hiervoor nodig heb, of kan iemand misschien apparatuur/software voor aanraden? \r\n\r\nIk wil het gebruiken voor gewone en voor Hi8 banden. \r\n\r\nDe volgende hardware heb ik:\r\n\r\nComputer type: Dell Dimension 5000\r\nProcessor: Intel Pentium 4 - 3Ghz\r\nGeheugen: 1Gigabyte\r\nVideokaart: nVidia G-Force 8600 - 256Mb\r\n\r\nEn verder een DVD brander en het gebruikelijke. \r\n\r\nHet gaat dus om het omzetten van gewone videobanden en Hi8 banden. \r\n\r\nHet mag rechtstreeks op DVD gezet worden, maar als het kan ook met enige verbetering van beeld en geluid...\r\n\r\nAls iemand adviezen of tips heeft voor de nodige hard- of software dan hoor ik het graag.\r\n\r\nMvg,\r\nJeroen
Link naar reactie
Heb hebt om te beginnen een analoge capturekaart nodig.\r\n\r\nHiermee haal je video binnen de pc van de videoafspeel apparaten.\r\nWat het beste is ga ik je niet zeggen want dat hangt te veel af van budget en wat je er nog meer mee wilt doen. Gaat het eenmalig om een stapeltje tapes en ga je er geen hobby van maken dan ben je prima af met een goede tv kaart met video in. Bij voorkeur dan een Svhs of SCART ingang en niet alleen een composiet ingang (meestal een gele Cinch connector)\r\n\r\nde software bepaald voor een groot deel hoe geod het eindresltaat wordt en ook daar is je budget de remmende factor. een heel goede codet is die van Panasonic maar die kost tegen de 400 Euro. ben je tevreden met redelijk beeld dan kan je ook gewoon Nero Vision nemen en als je eerst even kijkt welke kaarten Nero ondersteund (even naar de site van Ahead) dan haal je daar ook de video mee binnen)\r\n\r\ner is vreselijk veel software te koop en het ljjkt erop dat iereen wat hij gebruikt het beste vind dus daar waag ik me niet aan..\r\n\r\nkortom voor vijf tienjes kun je aan de slag (als je al Nero heb) en dat kan oplopen tot 5000 Euro.\r\n\r\neen mooie tussenweg is de tv kaart van Haupagge met hardware Mpeg 2 coder....
Link naar reactie
Met alle respect, maar de redenering dat een dvd recorder een beter resultaat zal behalen zou ik wel eens ondebouwd willen zien......\r\n\r\nBijna geen een dvd recorder beheerst de 2-pass encoding en dat is heel belangrijk als je onder de 5mb p/s komt bij het maken van een dvd. Ook kun je bij een dvd recorde vrijwel niets veranderen aan de bron.\r\n\r\nbij een sofware coder of een hardwarecoder in de pc kun je de coder zo instellen dat hij voor elke codering optimaal werkt. de meest dvd recoders hebben alleen drie of vier standen van heel goed tot niet om aan te zien en dat is het. resultaat is dan een dvd die kun je wel bewerken maar dan moet hij voor het weer op dvd komt dus nog een keer door de coder. en zoals wellicht bekend is bij compressie gaat er heel veeel verloren en dat komt nooit meer terug (ook niet bij een dvd recorder) \r\n\r\nwel is het simpeler dat is een feit, maar wil je het echt goed doen dat geen dvd recorder, een hd recorder kan juist weer wel en dan na het opnemen de file zo de pc in en dan kan je hem verder bewerken maar niet vel hd recorders hebben een uitgang daarvoor. en de macrivision beveiliging van de (koop) banden is ook weer simpel met de software uit te zetten. (mits je de juiste software gebruikt)
Link naar reactie
Wat een dvd recorder met zijn hardware doet ,daar is een pc erg lang voor aan het rekenien.,want daar moet het met software.\r\nIk heb hier voldoende ervaring mee om te weten hoe het werkt.\r\nOok een hd recorder werkt op dezelfde manier als een dvd recorder en heeft dezelfde kwaliteit.\r\nook kunnen bij een hd recorder de file\'s helemaal niet zo naar de pc worden geschreven. De hd is helemaal niet door de pc uit te lezen ,dus je zult de hd recorder gewoon op je pc moeten aansluiten via de analoge aansluitingen en opnieuw met de pc gaan opnemen. De kwaliteit wordt zo alleen maar slechter.\r\nDe digitale (firewire) aansluiting op dvd recorders is alleen maar INGANG ,en geen uitgang!!!!\r\nOp de pc bewerkt video via firewire naar een standalone dvd recorder sturen geeft veel betere kwaliteit dan de pc zelf de dvd laten branden. Probeer het maar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...