Ga naar inhoud

eigen DVD niet afspeelbaar meer


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nik zit, helaas, met een eigenaardig probleem. Sinds kort kan ik mijn eigen gebrande dvd\'s niet meer afspelen. Vroeg of laat lopen ze allemaal vast. Ik heb ze op 4 verschillende spelers geprobeerd, met 2 verschillende branders gemaakt, + of -, verschillende merken.\r\nEr zitten kopieen van films bij, maar ook eigengemaakte opnames van videobanden, vakantiefilms etc, oude dvd\'s, pasgemaakte. Ook films die vroeger goed liepen doen het ineens niet meer. \r\nHeeft iemand een verklaring, of nog liever een oplossing? Er zitten nl. dvd\'s bij van tv programma\'s die ik heel erg zal missen.\r\nHelp??!\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\n\r\nJannie
Link naar reactie
[quote]ik zit, helaas, met een eigenaardig probleem.[/quote]Moet je jammergenoeg meedelen dat het niet zo eigenaardig is. Een kennis, kan verschillende princo\'s niet meer lezen.\r\n\r\nAls je ze al met 4 verschillende spelers (ook huiskamerspeler?) heb geprobeerd en 2 verschillende branders hebt gebruikt, dan heeft het nog weinig zin om\'n 5 de speler te proberen, en ligt\'t waarschijnlijk toch aan de schijfjes.\r\nWelke merken gebruik je (nog belangrijker, welke mediacode) ?\r\nBrand je met overspeed ?\r\nHoe bewaar je je schijfjes ?\r\n\r\nAls je nero gebruikt, dan kun je (proberen) via cd-dvd speed => Disc Quality, de kwaliteit van de schijfjes te testen (laat je via\'n grafiek de schrijffouten zien).\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
Sla je de schijfjes wel goed op?\r\n\r\nals ze bijvoobeeld op de tocht liggen of staan of juist te dicht bij een warmtebron kan het slen over zijn met de houdbaarheid. Een merk dvd kan vaak wel wat meer hebben maar alleen als ze op de juiste manier worden bewaard. \r\n\r\nik heb hier TDK\'s die na twee dagen niet meer goed te lezen waren en die hebben een nachtje in een koude vensterbank gelegen, de rest van de spindel niets mee aan de hand dan is het geen toeval meer.\r\n\r\nnormaal als de dvd goed gebrand is en het doet op een dvd speler zal hij niet zomaar stoppen, wel moet je er rekening mee houden dat na een jaar of twee de dvd heel erg minder zal worden dus eigen dvd\'s moet je elke twee jaar vevangen als je de data wilt bewaren.
Link naar reactie
Ik sla ze op in de bekende plastic boxen, gewoon in een ladenkast in de kamer. Ik gebruik ook verschillende merken: Philips, TDK, MMore, = of -, maakt allemaal niks meer uit.\r\nIk gebruik nooit overburn\r\nIk zal via Nero de schrijffouten eens testen, maar het gekke is dat de computer ze wel leest, als ik DVD-Shrink er opnieuw op loslaat.\r\nIk heb er zelf echt geen verklaring voor.\r\n\r\ngroet\r\nJannie
Link naar reactie
Dat klinkt inderdaad erg vaag. \r\n\r\nWel is het zo dan een dvd drive in de pc wat makkelijker omgaat met schijven die problemen geven en desnoods een paar keer proberen een track te lezen, een standalone blijft dan vaak hangen en slaat af.\r\n\r\nik heb zelf in mijn werkkamer een oude Samsung staan (een DVD611) die heeft met zelfgebrande dvd\'s hetzelfde en dat heeft hij altijd soms vaak soms wat minder vaak tijdens een film en dat ligt dan weer aan de gebruikte dvd. \r\n\r\nik zou haast zeggen je zet toch wel altijd het booktype van de dvd bij het branden op dvd-rom maar dat zal haast wel want anders speelt hij vaak helemaal niet (de speler stelt zich dan in op het verkeerde medium)\r\n\r\nprobeer eens een dvd rw en bewaar hem een poosje en speel hem af en toe eens af die blijven het vaak wel doen dan kan je in elk geval voor je belangrijke dvd\'s die gebruiken ze kosten niet veel meer dan een dvd r en dan ben je in elk geval niet je film kwijt. gebeurt het dan toch dan lees je hem wer even in en zet hem opnieuw op de dvd rw.......
Link naar reactie
Afhankelijk vd schrijffouten (als de dvd\'s veel schrijffouten hebben, dan zal volgende tip niet helpen) : \r\nMet \'n vochtig sponsje (niet de schuurzijde...) met\'n drupje afwasmiddel d\'r op, (voorzichtig) over de leeslaag wrijven en met\'n (zachte) doekje -van\'t gaatje naar de buitenrand, (met lichte druk) droogwrijven.\r\nWat zijn dan de leesresultaten ?\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
@ Badboy4life: dat kan ik eens proberen, maar dan moet ik ze eerst controleren, wordt ws. pas het weekend\r\n\r\n@ Phrozencrew: heb ik ook al aan gedacht RW\'s te proberen.\r\nIk heb er ook over gedacht alles gewoon op de harde schijf te zetten, maar ja dan heb je wel een heeeel grote schijf nodig\r\nHet blijft balen.\r\n\r\ngroet\r\nJannie
Link naar reactie
Ben toch benieuwd naar het resultaat vd tips.\r\n\r\nZijn de 4 verschillende spelers, die de schijfjes niet kunnen lezen, ook verschillende merken?\r\nStaan ze alle vier in dezelfde ruimte -is d\'r veel rook, condens?\r\nHoe doen je schijfjes het bij bvb de buren?\r\nJe brandt op verschillende mediacodes (?), en de pc speler/brander leest ze wel ....?\r\nDan ligt\'t toch waarschijnlijk aan de dvd speler(s).\r\nAls d\'r een aanslag op de lens is, dan zal ie met rw\'s nog meer moeite hebben.\r\n\r\nd\'r is nog\'n kleine kans, dat je\'n bepaald aanslag op je schijfjes hebt, waardoor eerder genoemde sponsreinigen waarschijnlijk wel zou kunnen helpen.\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
het zijn verschillende merken: 2 dvd spelers Finlux, een dvd recorder Provision, draagbare dvd speler Time. Staan in verschillende ruimtes, niet roken. \r\nVan DIVX weet ik helemaal niks, hoe zou dat werken dan? Ik heb vroeger de videobanden overgezet op videocd, is dit ook zo iets?\r\nBestaat er ook iets om de lenzen van de spelers schoon te maken? Ik heb zoiets wel eens gehad voor de cd speler in de computer, maar ik weet niet of die ook bestaat voor dvd. Ik ga in elk geval in het weekend de dvd;s eens schoonmaken.\r\n\r\n\r\ngroet Jannie
Link naar reactie
Er bestaan een aantal hulpmiddelen mar je gelooft toch zeker zelf niet dat al die dingen tegelijk vervuilen...\r\n\r\nprober eens een dvd te branden bij een ander, op een andere brander dus, en bewaar deze net zoals de rest en kijkeens hoe dat afloopt de brander kan wel werken maar dat zecht nog niets over de kracht van de laser, die kan wel net voldoende zijn......
Link naar reactie
[quote]Staan in verschillende ruimtes, niet roken. [/quote]DVD spelers in gemeenschappelijke ruimtes (kroeg, vereniging, buurthuis,...), hebben vaak tegelijkertijd afspeelproblemen. Maar dit is bij jou dus niet het geval.\r\n\r\nEen bekend fenomeen is dat sommige spelers eerder\'n voorkeur hebben voor + dan voor -[quote]+ of -, verschillende merken.[/quote] Had je al geprobeerd schreef je, als je slechte media gebruikt (hoeft nog niet eens de goedkoopste te zijn), dan maakt het niet uit, je krijgt haperingen en in\'t slechtste geval worden ze uiteindelijk onleesbaar,...)[quote] 2 dvd spelers Finlux, een dvd recorder Provision, draagbare dvd speler Time.[/quote]Het valt me op dat het geen A-merken of meest compatibele spelers zijn (zijn de finlux, draagbare dvd spelers of huiskamerspelers (breedte is ong 43 cm) ?\r\nWil niet zeggen dat dit slechte spelers zijn, maar probeer ze\'ns in\'n bekender merk af te spelen (pioneer, panasonic, jvc, philips,...).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...