Ga naar inhoud

CD kopieer probleem bij het branden


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Tot voor kort kon ik probleemloos een kopie van een andere cd ( vnl data cd ) maken met de kopieer optie van Nero. Nu werkt dit niet meer; ik krijg normaal de imagefile op mijn HD maar als deze vervolgens wordt gebrand naar een lege cd komt er halverwege de foutmelding: Brandproces mislukt\r\nHet merkwaardige is dat ik precies hetzelfde probleem heb als ik CloneCD gebruik. Wederom wordt de imagefile op HD goed gemaakt en tijdens het daarop volgende branden breekt de zaak halverwege af met de meelding: Schrijven naar CD mislukt. Hardware Error: LogicalUnitCommunication Time-Out(4:0x0,8:0x01)\r\n\r\nCan armoe heb hetzelfde gedaan met BlindWrite, dus ook eerst de image file naar HD en vervolgens branden en...steeds een perfecte kopie !!!\r\nHeeft iemand een idee of suggestie voor een oplossing ??
Link naar reactie
[quote]Het merkwaardige is dat ik precies hetzelfde probleem heb als ik CloneCD gebruik[/quote]\r\n\r\nDat vind ik niet vreemd, want CloneCD stuurt Nero weer aan. De fout zit dus blijkbaar in de Nero-instellingen. Heb geen idee wat er aan de hand kan zijn. Iemand anders wellicht. Ben wel benieuwd of je eventueel on-the-fly kunt branden. Dus zonder eerst naar de HD te schrijven....
Link naar reactie
[quote=reintje][quote]Het merkwaardige is dat ik precies hetzelfde probleem heb als ik CloneCD gebruik[/quote]\r\n\r\nDat vind ik niet vreemd, want CloneCD stuurt Nero weer aan. De fout zit dus blijkbaar in de Nero-instellingen. Heb geen idee wat er aan de hand kan zijn. Iemand anders wellicht. Ben wel benieuwd of je eventueel on-the-fly kunt branden. Dus zonder eerst naar de HD te schrijven....[/quote]\r\n\r\nOeps, oeps... wat een misser. Ben in de war met ClonyXXL.... die stuurt je brandprogramma aan...
Link naar reactie
Inmiddels toch een stuk verder gekomen met de oplossing voor mijn probleem.\r\nde suggestie om on the fly te proberen heeft helaas niks opgeleverd, maar na enkele andere pogingen heb ik een kopie gebrand zonder duidelijke problemen in Veilige Modus.\r\nVervolgens nog eens geprobeerd na volledig opstarten en daarna een aantal voor mij relatief nieuwe progjes uitgeschakeld via de taakbalk en wederom was daarna branden OK. Uiteraard ga ik dat herhalen tot ik de bij mij actieve kwaaie pier heb. Zal dat wel laten weten.\r\nWat voor mij niet verklaarbaar is: waarom brandt Nero perfect als ik de cd samenstel via Nieuw en de diverse directories naar het cd station slepen en vervolgens simpel als modus 1 Joliet branden. Dat geeft nooit problemen terwijl simpel kopieren kennelijk hinder ondervindt van een openstaand progje \r\nNogmaals bedankt voor je meedenken !
Link naar reactie
Ben er nu helemaal uit. Van een 5-tal progjes uit de config.sys heb ik een voor een een mogelijke boosdoener weggelaten. De dader bleek een programma PersonalMediaSuite te zijn zoals enkele tijd geleden meegeleverd met mijn externe HD ( een Freecom FHD2Pro van 60Gb). Telkens als deze wordt weggevinkt uit de taakbalk is mijn probleem weg en bij aanvinken en dus weer inladen gaan de Nero kopieen de mist in.\r\nMerci voor het meedenken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...