Ga naar inhoud

+/- brander wil opeens alleen maar -dvd's


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[quote]Ik heb een +/- brander[/quote] Welke brander (typenummer) heb je ?\r\n[quote]vraagt nero om een -dvd terwijl ik altijd zowel + als - heb kunnen branden.[/quote]Het zou nero niets mogen uitmaken of je + of - gebruikt.\r\n\r\nHeb je - schijfjes liggen ?\r\nZo ja, brand ie deze wel ?\r\n\r\nKun je de booktype settings aanpasssen ?\r\nIk denk eerder dat je\'n hardware probleem hebt, dat ie de + niet meer herkent.\r\nHoe oud is je brander ?\r\nWelke nero versie heb je geinstalleerd ?
Link naar reactie
[quote]Wat zijn booktype settings en waar vind ik die?[/quote]Met booktype settings kun je de manier waarop je brander de dvd herkent, manipuleren (heb je bvb brandproblemen met +R, dan kun je\'m zo instellen dat ie de DVD+R als DVD -ROM wegschrijft).\r\nHeb weinig ervaring met de NEC brander (ik weet niet of je die instellingen hebt).\r\n[quote]Ja, hij brandt wel - schijfjes en af en toe als hij de geest krijgt ook weer ff +schijfjes.[/quote]waarschijnlijk zal het niet aan de data kabel liggen (zeker niet als je\'n 80 pins kabel hebt).\r\n[quote] Ik heb niks veranderd in mijn computer...het is echt opeens ontstaan.[/quote]Dit kan naar\'n hardware error verwijzen.\r\nIs het ontstaan sinds je\'n ander merk dvd gebruikt? Via nero info tool (tabblad => Disc) kun je (achter \"Manufacturer ID:\") de mediacodes van de dvd lezen. [quote]van ongeveer een half jaar oud. [/quote]gelukkig, je hebt dus nog garantie op je brander.\r\n[quote]vraagt nero om een -dvd[/quote]kun je hier\'n screenshot van maken?\r\n\r\nWat je kunt proberen is:\r\n[color=red]-[/color] firmware checken (de laatste nieuwe downloaden en installeren/flashen).\r\n[url]http://liggydee.cdfreaks.com/page/3540/[/url]\r\n[color=red]-[/color]de 3540a in\'n andere pc hangen en testen met\'n + schijfje (Blijkt dat ie in\'n ander pc wel normaal brand, dan mag je d\'r vanuit gaan dat\'t niet aan je brander ligt).\r\n[color=red]-[/color]probeer\'m met andere brandsoftware te gebruiken. DVD shrink gebruikt ook brandsoftware van nero, maar is\'n handig en alomgeprezen tooltje. Je kunt\'t proberen.\r\n[url]http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=38207[/url]\r\n[color=red]-[/color]in\'t slechtste geval is de brander stuk, maar daarvoor kun je aanspraak maken op je garantie.\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Voor je met het ding naar de winkel rent, de dvd\'s die je gebruikt staan die wel in de lijst met ondersteunde media van de fabrikant?\r\n\r\nikzelf heb een poosje een Nu drive gebruikt en die deed ook zijn eigen zin wanneer ik media gebruikte die niet in de lijst stonden. Als ik me netjes aan die lijst hield brande hij als een zonnetje en nog steeds doet hij goed zijn best in mijn intenet pc....\r\n\r\nals je het probleem heb met schijven die in de lijst staan dan lekker een andere halen...met een beetje geluk niet meer dezelfde te krijgen en heb je nog en nieuwe ook....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...