Ga naar inhoud

Systeemeisen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Zo, mijn eerste bezoekje aan het forum en meteen een vraag.\r\n\r\nIk wil s-vhs camcorder bandjes op de computer gaan zetten.\r\nPlakken, knippen en leuke overgangetjes maken.\r\nMijn systeem bestaat uit het volgende:\r\n* pentium 3 800 MHZ/133FSB/FCPGA & coole\r\n* geheugen 384 MB PC 133 \r\n* 20,4 GB UDMA 100/5400RPM harddisk\r\n* 3D power NVIDIA GEFORCE 2 MX 32MB TV AGP\r\n\r\nNu wil ik mijn computer als volgt gaan uitbreiden:\r\n* USB 2.0 kaart plaatsen i.v.m. alleen de aanwezigheid van 1.0\r\n* Dazzle video creator 150 (moet USB- aansluiting zijn!!)\r\n* uitbreiding harde schijf.\r\n\r\nIs het dan mogelijk om de video\'s op te nemen en te bewerken?\r\n\r\nMocht dit niet gaan, is het dan wel mogelijk om op een externe harde schijf, m.b.v. een andere computer, de filmpjes hierop te plaatsen en dan met bovenvermelde computer deze te bewerken?\r\n\r\nGroeten Kora
Link naar reactie
Dat is zeker mogelijk met deze pc.\r\nHet zal alleen niet erg snel gaan.,maar voor de kwaliteit maakt dat niks uit. Video bewerken kost altijd veel tijd. Begin ook eerst met een kort filmpje van 5 of 10 minuten .Als het dan niet lukt of fout gaat is er niet zoveel tijd verloren gegaan.\r\nIk neem aan dat de Dazzle videocreator een extern kastje is om je analoog video signaal via usb de oc in te krijgen.\r\nEen extra hd inbouwen is ook zeker nodig.\r\nHet bewerken en uiteindelijk omzetten van de gemaakte film naar het gewenste formaat (voor vcd of dvd) ,renderen, zal lang duren ,maar dat is geen bezwaar ,neem ik aan ,en heeft voor de kwaliteit van de gemaakte film ook niks te maken.\r\nIk ben zelf ook met een gelijkwaardige pc begonnen om video te bewerken ,maar dan wel met een fire wire kaart er in en een digitale camcorder. Mijn analoge bandjes heb ik binnengehaald met een Analoog-Digitaal converter (ADVC-100 van Canopus) maar dat is een erg duur ding.
Link naar reactie
Die dvd recorder hoeft ook helemaal geen harde schijf te hebben .\r\nZonder ben je veel goedkoper uit en kun je de filmpjes gewoon op een dvd rw branden.\r\nAlleen geeft het vaak problemen om deze dvd\'s weer op de pc in te lezen ,of om te zetten naar een formaat wat het videomontage prg wil accepteren.\r\nWil je echt video monteren ,dan doe je dat alleen met de pc.Dat gaat dan veel beter en je hebt veel meer mogelijkheden ,zoals bijvoorbeeld tijdens het opnemen de senne\'s detecteren en de film in losse stukken knippen.Dat gaat een heel stuk moeilijker als je dat later met een grote videofile moet gaan doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...