Ga naar inhoud

Computer start tijdens rippen opnieuw op


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste forummers, \r\n\r\nHopelijk kunnen jullie me verder helpen. Ik heb een zelfgemaakte film op DVD staan, daar wil ik stukjes film uit gaan selecteren waarvan ik dan weer een nieuwe film wil gaan maken. Ik heb gehoord dat ik dan eerst de DVD zal moeten gaan rippen. Hiervoor gebruik ik Moviejack 3. Ik heb Moviejack dusdanig ingesteld dat hij van de film allemaal losse .AVI bestanden maakt, met volledige frames (geen compressie). Dat geeft tenminste kwalitatief voor beeld en geluid het beste resultaat. Zo heb ik dat een aantal jaren geleden ook gedaan, geheel zonder problemen.\r\n\r\nEchter nu, na de PC een tijdje te laten rippen, stopt het programma Moviejack er vanzelf mee, wordt de PC afgesloten en weer opnieuw opgestart. Ik krijg dus niet de hele film (die iets meer duurt dan een uur) geript.\r\n\r\nIk heb een PC met een harde schijf van 120 GB, waarvan ik voordat ik begon met rippen ongeveer 20 GB van in gebruik had. Ik heb 512MB intern geheugen. Processor is een AMD Athlon XP 2600+, kloksnelheid 2.13 GHz. \r\n\r\nEen aantal jaren geleden heb ik met dezelfde PC (waarin in de configuratie niets is veranderd) dus hetzelfde gedaan als nu, maar toen had ik het probleem van opnieuw opstarten niet.\r\n\r\nOverigens, niet alleen tijdens het rippen start de PC opnieuw op. Laatst probeerde ik met de digitale camera een stuk film op de PC te zetten. Alles ging goed, totdat ik de film op DVD wilde gaan branden. Dan maakt Ulead Video Studio er eerst een nieuw mpeg bestand van. Tijdens het maken van het mpeg bestand ging het ook mis en startte de PC opnieuw op. \r\n\r\nWat zou er aan de hand kunnen zijn? Alvast bedankt voor jullie hulp!
Link naar reactie
\"Een aantal jaren geleden heb ik met dezelfde PC (waarin in de configuratie niets is veranderd) dus hetzelfde gedaan als nu, maar toen had ik het probleem van opnieuw opstarten niet. \"\r\n\r\nNiet met het zelfde prg ,neem ik aan ,,want dat was er toen volgens mij nog niet nog niet.\r\n\r\nMaar ik kan je ook niet echt verder helpen.\r\nMischien worden de bestanden wel veel te groot. Probeer eens naar mpeg volgens de dvd standaart te rippen. Dan blijft de kwaliteit ook nog steeds hetzelfde.
Link naar reactie
hallo ardnas,\r\n\r\nik had een tijdje terug zo een zelfde probleem, vooral als ik dingen ging branden of zelfs gewoon verplaatsen op me comp schakelde de computer zichzelf uit en weer opnieuw op.\r\nvirusscan erover heen gegooit en kon niks vinden, bleek het dus zo een advertentie programma te zijn.\r\nik heb hitmanpro erover heen gedaan heel wat weggehaald en vervolgens had ik er geen last meer van, misschien is dit bij jou ook het geval.\r\nzo niet dan weet ik ook niet wat het is\r\nsuc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...