Ga naar inhoud

Van analoge videocamera via de PC naar DVD?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste videobewerkers,\r\n\r\nIk heb via mijn dvd-recorder videobanden kunnen overzetten op dvd.\r\nMaar ik heb ook (20 stuks) analoge bandjes van mijn analoge videocamera.\r\nNu dacht ik op internet en in de winkel wel even te kunnen kijken wat ik voor hulphardware en software nodig heb om deze op de HD te zetten en te plakken en knippen.\r\nPinnacle, WinTV, Cameo Convert, Dazzle enz en dan ook nog allerlei types en prijzen? Ik kan door de bomen het bos niet meer zien.\r\nVerder lees ik ook verhalen dat beeld en geluid niet synchroon lopen enz.\r\nIk wil mijn bandjes op de hd zetten en dan plakken en knippen, een menu\'tje maken, branden en aan de opa en oma\'s geven.\r\nLijkt simpel maar kan het ook zo en wat adviseren jullie mij om aan te schaffen? Moet ik honderden euro\'s gaan uitgeven of kan het ook met iets van €70,00?????\r\n\r\nMijn computer is een XCcube (nog maar 1 slot vrij), Pentium 4 3,0 GHZ/800/1MB/P478+ tray. 1024 MB PC3200 DDr. WB 200 GB UDMA 100 7200RPM 8MB Cache. MSI GeForce FX5500 128 MB DDR TV RETAIL. Interne dvd-brander en externe dvd-lezer.\r\n\r\nHoeveel MB heb ik nodig voor 1 uur film?\r\nHoe moet ik hem op de hd zetten? AVI, MPEG1/2, ....\r\n\r\nHopelijk kunnen jullie mij helpen.\r\nGroeten Loeca.
Link naar reactie
Je hebt de beste kwaliteit door de pc niet te gebruiken en de bandjes rechtstreeks naar de dvd recorder te kopieren.\r\nDaar heb je ook een beperkte menu mogelijkheid. Recorder stop en weer starten is ook weer een nieuw menu item.\r\nWel niet zo mooi ,maar ik vind zelf de film kwaliteit heel wat belangrijker dan een mooi menu.\r\n\r\nAls je het met de pc wilt gaan doen kun je een TV kaart gebruiken ,,vanaf 50 euro ongeveer.\r\nWil je betere kwaliteit dan gebruik je een capture kaart die heel wat duurder is.\r\nWil je de beste manier ,dan gebruik je een externe analoog-digitaal converter ,kun je gewoon op firewire aansluiten ,maar kost wel tussen de 200 en 400 euro. (o.a canopus heeft zulke dingen)\r\n\r\nPinnacle wil wel eens voor problemen zorgen om het geluid synchroon te krijgen.\r\nMagix video de luxe is een beter prg met ook erg veel mogelijkheden.\r\nDe beste videpbewerkings prg\'s zijn UleadMediaStudioPro ,en AdobePremiere ,maar deze prg\'s kosten ook tussen de 300 en 500 euro ,,zijn vrij ingewikkeld voor de beginner ,maar bieden ongekende professionele mogelijkheden.\r\n\r\n\r\nOja ,video opnemen met de pc kost ook erg veel hd capaciteit.\r\nAls de video nog bewerkt moet worden neem je op in dv-avi kwaliteit 720x576\r\nVoor 1 uur video heb je dan ongeveer 13 gig nodig.\r\nNa bewerking maak je hier mpeg van volgens de dvd normen (ook dezelfde resolutie)\r\nDe bitrate kun je dan meestal instellen ,en die is dan ook bepalend voor de grote van het bestand en de kwaliteit.\r\nIn de hoogste kwaliteit (bitrate 8000 of 9000) kan er maar 1 uur op een dvd.\r\nMaar met video beelden vanaf een analoge kamera heeft deze hoge kwaliteit toch geen nut ,en kun je met een bitrate van tussen de 4000 en 6000 ook nog goede kwaliteit hebben ,er kan dan ongeveer 2 uur op een dvd.\r\n\r\nMaar rechtstreeks van kamera naar dvd recorder ziet er altijd beter uit ,zelfs met een digitale kamera.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...