Ga naar inhoud

Videobanden omzetten naar dvd


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Wie kan mij uitleggen hoe ik mijn videobanden naar mijn computer kan omzetten en dan branden op dvd. Het gaat hier natuurlijk niet om digitale videobanden.\r\n\r\nIk gebruik het programma Power Cinema en ik heb wel beelden van mijn tv op mijn pc, goede beelden, alleen als ik een video in mijn tv doe, kan ik de beelden niet op de pc krijgen.\r\n\r\nMijn pc is uitgerust met een tv kaart uiteraard, maar mijn pc heeft ook een scard aansluiting. Ik krijg alleen de beelden van de video niet naar mijn pc.\r\n\r\nWie kan mij helpen en wie weet welke draden en/of tulpstekkers etc. ik nodig heb om mijn videobeelden via mijn pc te laten lopen.
Link naar reactie
Een Scart adapter : \r\n3x cinch (video, audio links, audio rechts), of \r\n2x cinch (geluid links en rechts), en 1x s-video, of \r\n3x cinch (video, audio links, audio rechts), en 1x s-video (plaatje rechts) \r\nZoiets als onderstaande afbeelding moet je hebben (onderste links) of met s-video (onderste rechts..,als er maar een schakelaar op zit) \r\n\r\nDe voorkeur heeft de S-video aansluiting (links). Bij S-Video wordt het beeld opgesplitst in aparte kleurenkanalen en beeld. Dit levert een betere beeldkwaliteit op.\r\n\r\nDe adapter die naast de s-video staat, moet je NIET hebben. Deze kunnen nl. alleen van cinch -> SCART. Niet andersom. Je krijgt dan geen beeld.\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
Als je een scart kabel hebt met aan een kant een scart plug en aan de andere kant 6 tulpstekkers heb je zowel alle in als uitgangen van de scart beschikbaar.\r\nDe scart adapters die bij veel video apparatuur (spelcomputer of kamera) zijn voor dit doel meestal verkeerde omdat deze alleen ingangen hebben ,en je moet juist de uitgangen van de videorecorder hebben.\r\n\r\nEn inderdaat als je veel banden wilt overzetten en niet hoeft te bewerken kun je veel beter een standalone dvd recorder gebruiken.\r\nZijn tegenwoordig erg goedkoop en de kwaliteit van je dvd\'s is dan ook nog eens veel beter dan wanneer je met de pc aan de gang gaat.
Link naar reactie
Een standalone dvd recorder heb je al voor 129 euro ..en een met een hd erbij heb je al voor 299 euro.\r\nDie dingen zijn al goedkoper dan wat een videorecorder ooit gekost heeft.\r\nEn bij een gsm abbonnement krijg je ze zelfs gratis (zelfs de uitvoering met HD)\r\n\r\nAls je de films echt wilt blijven bewaren is een recorder met HD helemaal niet nodig.\r\nJe zet dan je films metteen op dvd ,en die kosten tegenwoordig veel minder dan 1 euro perstuk (ook al goedkoper dan een video band)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...