Ga naar inhoud

Pc bouwen/kopen?


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,\r\nik wil graag een nieuw systeempje en geef eigenlijk de voorkeur om er zelf een te bouwen. Of is het net zo gunstig om een systeem compleet te kopen?\r\nMoet eigenlijk niet te duur worden, maar wel een goed systeem. Hij zal voornamelijk gebruikt worden om te internetten, te downloaden, wat websites bouwen en af en toe een filmpje maken met pinnacle ofzo. Echt veel spellen speel ik niet, tenminste niet al die shooters en de nieuwste 3d games. Echte dure videokaart is denk dan ook niet nodig wel?\r\nLiefst geen sempron of celeron en wel een systeem wat ik evt nog wel uit kan bouwen in de toekomst voor als ik misschien wat meer spellen ga spelen. Of is de Sempron wel goed genoeg als processor tegenwoordig?\r\nKunnen jullie me helpen wat samen te stellen en waar ik goedkoop uit ben? Alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote=Pommes]ik wil graag een nieuw systeempje en geef eigenlijk de voorkeur om er zelf een te bouwen. Of is het net zo gunstig om een systeem compleet te kopen?[/quote]Ik zou het wel zelf samenstellen, maar het assembleren en testen laten uitvoeren door de shop waar je het spul koopt.\r\n[quote=Pommes]Moet eigenlijk niet te duur worden, maar wel een goed systeem. Hij zal voornamelijk gebruikt worden om te internetten, te downloaden, wat websites bouwen en af en toe een filmpje maken met pinnacle ofzo. Echt veel spellen speel ik niet, tenminste niet al die shooters en de nieuwste 3d games. Echte dure videokaart is denk dan ook niet nodig wel?[/quote]Hangt ervanaf. Tegenwoordig zien strategy-spellen er ook mooier uit met een betere grafische kaart, niet alleen het 3D geweld.\r\n[quote=Pommes]Liefst geen sempron of celeron en wel een systeem wat ik evt nog wel uit kan bouwen in de toekomst voor als ik misschien wat meer spellen ga spelen. Of is de Sempron wel goed genoeg als processor tegenwoordig?[/quote]Sempron is tegenwoordig best aardig, maar de goedkopere Athlon64\'s lijken me de beste keus, ook omdat er op het socket 939 platform in de toekomst nog wat te upgraden valt.\r\n[quote=Pommes]Kunnen jullie me helpen wat samen te stellen en waar ik goedkoop uit ben? Alvast bedankt![/quote]Ik kan wel ff een opzetje geven ... Dit is incl. assemblage en verzenden, excl. alle randapparatuur en software, van de site van [url=http://www.azerty.nl/default.jsp]Azerty[/url]:\r\n\r\nBehuizing en voeding: Enlight EN-4105 350 Watt, Zwart € 42,02 € 42,02 \r\nProcessor: AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, OEM 116,81 116,81 \r\nProcessorkoeler: Arctic Silencer 64 Ultra TC 8,40 8,40 \r\nGeheugen: G.Skill Value DDR DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB) 73,11 73,11 \r\nHarde schijf: Maxtor DiamondMax Plus 10 250 GB, 7.200 rpm, 16 MB, SATA/150 87,40 87,40 \r\nMoederbord: MSI K8N Neo4 FI 82,35 82,35 \r\nVideokaart: Sapphire Radeon X800 GT 128 MB, DDR, PCI Express x16 124,37 124,37 \r\nDiskettestation: OEM 3,5 diskettestation Zwart 6,72 6,72 \r\nDVD-rewriter: NEC ND-4550 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM 38,65 38,65 \r\n \r\nMontage volledig systeem 1 jaar garantie 29,41 \r\nTotaal bestelling € 609,24 \r\n \r\nBTW 19% 115,76 \r\nVaste verzendkosten 8,50 \r\n \r\n \r\n[b]Te betalen € 733,50[/b]
Link naar reactie
[quote=Pommes]onder andere een ander moederbord. Is dit beter ofzo? Of waarom het verschil? En is 512 niet genoeg als geheugen?[/quote]Je wilt ook videobewerken, dus ik heb een moederbord gepakt met FireWire poort. Maar als je dat niet nodig hebt dan kun je ook een goedkoper bordje pakken. En voor videobewerking is 2x512MB i.p.v. 2x256MB ook aan te raden (op S939 dien je geheugen in dual channel te draaien).
Link naar reactie
Firewire is niet noodzakelijk nee, maar ik heb al gekeken op azerty en als ik 512 pak en een ander bordje, dan hebben we het misschien over 50 euro dat ik kan besparen. Dan liever iets meer geld kwijt en een beter systeem. Ik heb al verschillende sites bekeken, maar denk dat azerty wel goedkoop is. is het niet aan te raden zelf het systeem te bouwen? Lijkt me namelijk wel leuk om te doen. En is een goedkopere videokaart niet mogelijk, zoiets van 50 euro? of is dat niks?Bedankt!
Link naar reactie
[quote=Pommes]Firewire is niet noodzakelijk nee, maar ik heb al gekeken op azerty en als ik 512 pak en een ander bordje, dan hebben we het misschien over 50 euro dat ik kan besparen. Dan liever iets meer geld kwijt en een beter systeem.[/quote]Pak sowieso in ieder geval een moederbord met nForce4 Ultra-chipset, das momenteel het beste voor S939 met PCI-E.\r\n[quote=Pommes] Ik heb al verschillende sites bekeken, maar denk dat azerty wel goedkoop is[/quote]Heb Azerty genomen omdat de site erg overzichtelijk is. Maar shops als bijv. 4Launch, Cool-Prices en iComputers zijn ook vrij goedkoop, met goede service en een up-to-date assortiment.\r\n[url]http://www.tweakers.net/shopsurvey[/url]\r\n[quote=Pommes]is het niet aan te raden zelf het systeem te bouwen? Lijkt me namelijk wel leuk om te doen. Bedankt![/quote]Je spaart er 35 euro mee uit. De lol is er wel vanaf als toevallig 1 onderdeeltje niet goed werkt en dat er dan weer een week tijd of zo overheen gaat voordat het omgeruild is. Bij assemblage wordt het systeem voor verzending ook meteen getest op een goede werking.
Link naar reactie
Ik zou inderdaad dan die 50 euro gewoon neertellen. Vooral op dat geheugen moet je niet gaan bezuinigen als je videos wilt gaan bewerken, daar krijg je geheid spijt van. Wat het bouwen betreft, je loopt inderdaad het risico dat je een poos niets kunt doen als blijkt dat een onderdeel niet goed werkt, maar aan de andere kant is het bouwen van je eigen systeem wel een leuke bezigheid en je leert er ook een hoop van (in mijn opinie dan, hè?). Het is dus aan jou om te beslissen of je het een probleem vindt om misschien een poos te moeten wachten, mocht er inderdaad een defect onderdeel bij zitten.\r\nDe kans daarop is volgens mij niet zo groot, vooral als je een beetje merkonderdelen kiest. Maar het kan altijd. De laatste keer had ik een systeem in elkaar gezet, waarvan ik de onderdelen allemaal bij een winkel in de buurt had gehaald (en die was niet eens veel duurder als de grote webwinkels) en daar bleek één rot geheugenreepje bij te zitten. Daar kom je snel genoeg achter als je systeem binnen een paar dagen steeds vaker vast begint te lopen, dus toen heb ik er memtest maar op los gelaten. Affijn, ik heb dat ene reepje meteen even omgeruild, maar dat gaat dus niet zo snel als je alles over het web besteld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...