Ga naar inhoud

vhs op dvd branden.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Computervrienden.\r\nIk heb in het blad computeridee gelezen over videobanden over op DVD maar snap er niet zoveel van.\r\nIk doe een afbeelding van mijn computer hierbij,kunnen jullie kijken of ik het ook met deze pc kan doen.\r\nEn dan geaag een beetje envoudige uit;eg,en wat ik er nog voor moet kopen.of wat voor software.Hoop op jullie reactie\r\nHG Freek
Link naar reactie
Hoort inderdaat met die pc te kunnen.\r\nDe gele aansluiting aan de voorkant is voor het video(beeld)signaal.\r\nDe blauwe aansluiting is de geluids aansluiting ,dus je hoeft alleen maar een scart verloop kabel te hebben vanaf je video recorder naar deze aansluitingen.\r\nAlleen ,ik heb dezelfde pc en ik heb het nooit aan de gang gekregen.\r\nIk heb er verder ook geen moeite voor gedaan ,omdat ik op een andere pc met een losse analoog/digitaal converter al werkte. Inmiddels heb ik ook een standalone dvd recorder ,dus dan is het al helemaal niet meer interessant om met de pc zulke dingen te gaan doen.\r\nAls je veel banden wilt gaan overzetten waar je toch niet in wilt gaan monteren ,kun je veel beter een dvd recorder aanschaffen ,die dingen worden steeds goedkoper (125 euro).\r\nWerkt veel eenvoudiger ,sneller en beter kwaliteit.\r\nVideo bewerken met de pc kost erg veel tijd (geduld) en veel hd ruimte.
Link naar reactie
Hi ,\r\n\r\nMet pc moet het ook gaan .\r\nIk gebruik Powerdirector 4, je sluit de videorecorder aan op composite in (video in) en het geluid natuurlijk.\r\nStart capture, slaat het op in de kwaliteit die je maar wil tot dvd kwaliteit.\r\nDaarna mbv powerproducer , kan je zelf een dvd samentellen ... zelfs met menu\'s etc..\r\n\r\nIk heb enkel een probleem om de gekochte videos te importeren. beeld valt regelmatig weg (zwart) => beveiliging ... ??\r\nBij opgenomen videobanden, heb ik dit probleem niet.\r\n\r\ngrtz\r\n\r\nTeLe-dUdE !!
Link naar reactie
Dat is inderdaat de beveiliging.\r\nSommige analoog?digital converters kunnen die beveiliging uitschakelen.\r\nEn je kunt inderdaat wel met de pc vhs banden over zetten naar dvd.\r\nMaar als je er veel wilt doen en niet hoeft te monteren gaat het beter en sneller en tegenwoordig ook goedkoper met een losse dvd recorder.\r\nZelf met een digitale camcorder gemaakte beelden zien er met een dvd recorder beter uit ,dan wanneer er met de pc is bewerkt en gebrand.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...