Ga naar inhoud

15G op een dvd is teveel


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een uur aan videomateriaal liggen van een feestje. Dit moet ik nog bewerken. Het is nu nog 15G en dat is teveel voor een dvd. Uiteindelijk moet het wel gaan passen natuurlijk. Ik zal een hoop moeten gaan knippen, maar ik kan niet alles weglaten, het moet wel een film blijven. Hoeveel kan ik uiteindelijk overhouden? Je schijnt te kunnen krimpen ( ik heb [url=http://www.ondertitels.info/help_view.php?id=47/]deze[/url] site van een van jullie), maar hoeveel kan je maximum hebben aan film wat uiteindelijk nog past op een singlelayer dvd.
Link naar reactie
[quote=Grover]Ik heb een uur aan videomateriaal liggen van een feestje. Dit moet ik nog bewerken.[/quote]\r\nGa dat nou eerst eens doen met een videobewerkingprogramma en kijk dan eens hoeveel je overhoud. De meets programma\'s geven ook meteen een optie om naar DVD-bestanden om te zetten en \'krimpen\' het dan voor je in elkaar zodat het op één schijfje past.\r\n\r\nDus, eerst bewerken, dan kijken of je nog meer moet krimpen.
Link naar reactie
Afhankelijk van de kwaliteit kan je 30 minuten, 1 uur, 2 uur of zelfs 4 uur op 1 DVD schijfje van 4,7 GB zetten.\r\nJe brand geen tijd, maar bytes.\r\nDus maximaal kan je 4,38 GB branden.\r\n\r\nVerder zie ik voldoende tips.\r\n\r\nEn Grover, in welk bestand staat het?\r\nHoe heb je het op je HD gezet?\r\nEn waarmee?\r\n\r\nHet makkelijkste gaat met een DVD stand alone recorder.
Link naar reactie
Dat past best.\r\nIk neem aan dat het de gecapturde film is vanaf een dv-kamera.\r\nEen filmpje van een uur is dan ongeveer 13 gig.\r\nDan is het nog geen anderhalf uur film en dat past met gemak op een dvd.\r\nAls je de film afgemonteerd hebt ga je hem omzetten naar dvd-pal of naar een mpeg met de door jouw aangegeven instellingen.\r\nAls je dan de hoogste bitrate neemt ,8000 dan kan er een uur op een dvd van erg goede kwaliteit ,maar als je voor een bitrate van 6000 kiest wat standaart is kan er ruim anderhalf uur op.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...