Ga naar inhoud

Beeld slaat vast bij games!


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nHelaas weet ik niet veel van de computer af, noch mensen in mijn omgeving vandaar dat ik het hier dan maar probeer.\r\n\r\nSinds ongeveer een jaar slaat mijn computer vast als ik een spel speel (maakt niet uit wat voor spel, noch hoe zwaar het spel is), waardoor het hele beeld korrelig wordt en delen zelfs wegvallen. Dat korrelige is alleen het spelletje zelf, en niet het bureublad van mijn computer. Ik krijg alleen dat \"korrelige\" beeld van het spel weg, als ik de gehele computer opnieuw opstart maar dan na een paar minuten slaat de boel weer vast (en begint het liedje van voren af aan).\r\n\r\n Ik heb géén idee waar dit door komt (videokaart of zoiets?) en weet dus niet wat ik ertegen kan doen.\r\n\r\nIk hoop dat iemand me verder kan helpen.
Link naar reactie
[quote=Skylarky]Qua games verschilt het heel erg, van simpele Mahjong-games (die vastslaan) tot Everquest of Star Wars Knights of the Old republic.. Alles slaat vast.\r\n\r\nSysteemspecificaties, hoe kan ik die opzoeken (sorry, ik ben echt een ei op het gebied van computers).[/quote]\r\n\r\nRechter muisknop op mijn computer dan eigenschappen/ properties ...dan onder in staat wat voor cpu je heb en wat voor snelheid hij draait ...en het aantal geheugen er in zit\r\nmaar we willen ook weten wat je voor een videokaart heb...\r\nomdat het daar natuurlijk ook aan kan liggen
Link naar reactie
Okee, via Everest home ben ik dit te weten gekomen:\r\n\r\nMijn videokaart is: Pinetech GeForce FX 5600 (en er staat ook een 3d versneller).\r\n\r\nGrafische Processor Eigenschappen \r\nVideo kaart Pine Tech. GeForce FX 5600\r\nGPU Codename NV31\r\nPCI-apparaat 10DE / 0312\r\nTransistoren 80 miljoen\r\nProcestechnologie 0.13u\r\nBus Type AGP 8x @ 8x\r\nGeheugengrootte 128 MB\r\nGPU Kloksnelheid 143 Mhz\r\nRAMDAC kloksnelheid 400 Mhz\r\nPixel Pipelines 4\r\nTMU Per Pipeline 1\r\nVertex Shaders 2 (v2.0)\r\nPixel Shaders 1 (v2.0)\r\nDirectX hardware ondersteuning DirectX v9.0\r\nPixel Fillrate 572 MPixel/s\r\nTexel Fillrate 572 MTexel/s
Link naar reactie
En over direct x:\r\n\r\nVeld Waarde\r\nDirectDraw Eigenschappen \r\nDirectDraw Naam Besturingssoftware display\r\nDirectDraw Besturingssoftwarebeschrijving Primair beeldschermstuurprogramma\r\nHardwarebesturingssoftware nv4_disp.dll\r\nHardwarebeschrijving NVIDIA GeForce FX 5600\r\n \r\nDirect3D Apparaateigenschappen \r\nLokaal beschikbaar Videogeheugen 124928 KB\r\nNietlokaal beschikbaar Videogeheugen (AGP) 63487 KB\r\nRendering Bitdiepte 16, 32\r\nZ-Puffer Bitdiepte 16, 24\r\nMinimale Texturegrootte 1 x 1\r\nMaximale Texturegrootte 4096 x 4096\r\nVertex-Shader Versie 2.0\r\nPixel Shader Versie 2.0\r\n \r\nDirect3D Apparaateigenschappen \r\nAdditive Texture Blending Ondersteund\r\nAGP Texturing Ondersteund\r\nAnisotropic Filtering Ondersteund\r\nBilinear Filtering Ondersteund\r\nCubic Environment Mapping Ondersteund\r\nCubic Filtering Niet ondersteund\r\nDecal-Alpha Texture Blending Ondersteund\r\nDecal Texture Blending Ondersteund\r\nDirectional Lights Niet ondersteund\r\nDirectX Texture Compression Ondersteund\r\nDirectX Volumetric Texture Compression Niet ondersteund\r\nDithering Ondersteund\r\nDot3 Texture Blending Ondersteund\r\nDynamic Textures Ondersteund\r\nEdge Antialiasing Ondersteund\r\nEnvironmental Bump Mapping Ondersteund\r\nEnvironmental Bump Mapping + Luminance Ondersteund\r\nFactor Alpha Blending Ondersteund\r\nGeometric Hidden-Surface Removal Niet ondersteund\r\nGuard Band Ondersteund\r\nHardware Scene Rasterization Ondersteund\r\nHardware Transform & Lighting Ondersteund\r\nLegacy Depth Bias Ondersteund\r\nMipmap LOD Bias Adjustments Ondersteund\r\nMipmapped Cube Textures Ondersteund\r\nMipmapped Volume Textures Ondersteund\r\nModulate-Alpha Texture Blending Ondersteund\r\nModulate Texture Blending Ondersteund\r\nNon-Square Textures Ondersteund\r\nN-Patches Niet ondersteund\r\nPerspective Texture Correction Ondersteund\r\nPoint Lights Niet ondersteund\r\nPoint Sampling Ondersteund\r\nProjective Textures Ondersteund\r\nQuintic Bezier Curves & B-Splines Niet ondersteund\r\nRange-Based Fog Ondersteund\r\nRectangular & Triangular Patches Niet ondersteund\r\nRendering In Windowed Mode Ondersteund\r\nScissor Test Ondersteund\r\nSlope-Scale Based Depth Bias Ondersteund\r\nSpecular Flat Shading Ondersteund\r\nSpecular Gouraud Shading Ondersteund\r\nSpecular Phong Shading Niet ondersteund\r\nSpherical Mapping Ondersteund\r\nSpot Lights Niet ondersteund\r\nStencil Buffers Ondersteund\r\nSub-Pixel Accuracy Ondersteund\r\nTable Fog Ondersteund\r\nTexture Alpha Blending Ondersteund\r\nTexture Clamping Ondersteund\r\nTexture Mirroring Ondersteund\r\nTexture Transparency Ondersteund\r\nTexture Wrapping Ondersteund\r\nTriangle Culling Niet ondersteund\r\nTrilinear Filtering Ondersteund\r\nTwo-Sided Stencil Test Ondersteund\r\nVertex Alpha Blending Ondersteund\r\nVertex Fog Ondersteund\r\nVertex Tweening Niet ondersteund\r\nVolume Textures Ondersteund\r\nW-Based Fog Ondersteund\r\nW-Buffering Niet ondersteund\r\nZ-Based Fog Ondersteund\r\nZ-Bias Ondersteund\r\nZ-Test Ondersteund
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...