Anoniem2 Geplaatst: 17 oktober 2005 Delen Geplaatst: 17 oktober 2005 Hallo,\r\n\r\nHelaas weet ik niet veel van de computer af, noch mensen in mijn omgeving vandaar dat ik het hier dan maar probeer.\r\n\r\nSinds ongeveer een jaar slaat mijn computer vast als ik een spel speel (maakt niet uit wat voor spel, noch hoe zwaar het spel is), waardoor het hele beeld korrelig wordt en delen zelfs wegvallen. Dat korrelige is alleen het spelletje zelf, en niet het bureublad van mijn computer. Ik krijg alleen dat \"korrelige\" beeld van het spel weg, als ik de gehele computer opnieuw opstart maar dan na een paar minuten slaat de boel weer vast (en begint het liedje van voren af aan).\r\n\r\n Ik heb géén idee waar dit door komt (videokaart of zoiets?) en weet dus niet wat ik ertegen kan doen.\r\n\r\nIk hoop dat iemand me verder kan helpen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2005 het kan zijn dat het je idd je video kaart is ..het kan ook zijn dat het je direct x is \r\n\r\nHoop dat het snel op gelost is ...want gamen is een must Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2005 Ja, ik heb direct x geupdrate naar de 9.0 versie, maar het probleem blijft... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2005 wat zijn je systeem specificaties? En wat voor games wil je spelen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2005 Qua games verschilt het heel erg, van simpele Mahjong-games (die vastslaan) tot Everquest of Star Wars Knights of the Old republic.. Alles slaat vast.\r\n\r\nSysteemspecificaties, hoe kan ik die opzoeken (sorry, ik ben echt een ei op het gebied van computers). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2005 [quote=Skylarky]Qua games verschilt het heel erg, van simpele Mahjong-games (die vastslaan) tot Everquest of Star Wars Knights of the Old republic.. Alles slaat vast.\r\n\r\nSysteemspecificaties, hoe kan ik die opzoeken (sorry, ik ben echt een ei op het gebied van computers).[/quote]\r\n\r\nRechter muisknop op mijn computer dan eigenschappen/ properties ...dan onder in staat wat voor cpu je heb en wat voor snelheid hij draait ...en het aantal geheugen er in zit\r\nmaar we willen ook weten wat je voor een videokaart heb...\r\nomdat het daar natuurlijk ook aan kan liggen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2005 [url=http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en]Everest Home[/url] met dit programma kan je kijken wat er in je systeem zit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2005 Okee, nou dit staat er zoal:\r\n\r\nMicrosoft Windows XP, home edition versie 2002.\r\n\r\nComputer: Intel (R) Pentium (R) 4 CPU 2.80 GHz\r\nKloksnelheid: 2.79 GHz, 512 MB.\r\n\r\nIk zal nog even verder zoeken naar de videokaart, dat zet ik zo even neer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2005 Okee, via Everest home ben ik dit te weten gekomen:\r\n\r\nMijn videokaart is: Pinetech GeForce FX 5600 (en er staat ook een 3d versneller).\r\n\r\nGrafische Processor Eigenschappen \r\nVideo kaart Pine Tech. GeForce FX 5600\r\nGPU Codename NV31\r\nPCI-apparaat 10DE / 0312\r\nTransistoren 80 miljoen\r\nProcestechnologie 0.13u\r\nBus Type AGP 8x @ 8x\r\nGeheugengrootte 128 MB\r\nGPU Kloksnelheid 143 Mhz\r\nRAMDAC kloksnelheid 400 Mhz\r\nPixel Pipelines 4\r\nTMU Per Pipeline 1\r\nVertex Shaders 2 (v2.0)\r\nPixel Shaders 1 (v2.0)\r\nDirectX hardware ondersteuning DirectX v9.0\r\nPixel Fillrate 572 MPixel/s\r\nTexel Fillrate 572 MTexel/s Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2005 En over direct x:\r\n\r\nVeld Waarde\r\nDirectDraw Eigenschappen \r\nDirectDraw Naam Besturingssoftware display\r\nDirectDraw Besturingssoftwarebeschrijving Primair beeldschermstuurprogramma\r\nHardwarebesturingssoftware nv4_disp.dll\r\nHardwarebeschrijving NVIDIA GeForce FX 5600\r\n \r\nDirect3D Apparaateigenschappen \r\nLokaal beschikbaar Videogeheugen 124928 KB\r\nNietlokaal beschikbaar Videogeheugen (AGP) 63487 KB\r\nRendering Bitdiepte 16, 32\r\nZ-Puffer Bitdiepte 16, 24\r\nMinimale Texturegrootte 1 x 1\r\nMaximale Texturegrootte 4096 x 4096\r\nVertex-Shader Versie 2.0\r\nPixel Shader Versie 2.0\r\n \r\nDirect3D Apparaateigenschappen \r\nAdditive Texture Blending Ondersteund\r\nAGP Texturing Ondersteund\r\nAnisotropic Filtering Ondersteund\r\nBilinear Filtering Ondersteund\r\nCubic Environment Mapping Ondersteund\r\nCubic Filtering Niet ondersteund\r\nDecal-Alpha Texture Blending Ondersteund\r\nDecal Texture Blending Ondersteund\r\nDirectional Lights Niet ondersteund\r\nDirectX Texture Compression Ondersteund\r\nDirectX Volumetric Texture Compression Niet ondersteund\r\nDithering Ondersteund\r\nDot3 Texture Blending Ondersteund\r\nDynamic Textures Ondersteund\r\nEdge Antialiasing Ondersteund\r\nEnvironmental Bump Mapping Ondersteund\r\nEnvironmental Bump Mapping + Luminance Ondersteund\r\nFactor Alpha Blending Ondersteund\r\nGeometric Hidden-Surface Removal Niet ondersteund\r\nGuard Band Ondersteund\r\nHardware Scene Rasterization Ondersteund\r\nHardware Transform & Lighting Ondersteund\r\nLegacy Depth Bias Ondersteund\r\nMipmap LOD Bias Adjustments Ondersteund\r\nMipmapped Cube Textures Ondersteund\r\nMipmapped Volume Textures Ondersteund\r\nModulate-Alpha Texture Blending Ondersteund\r\nModulate Texture Blending Ondersteund\r\nNon-Square Textures Ondersteund\r\nN-Patches Niet ondersteund\r\nPerspective Texture Correction Ondersteund\r\nPoint Lights Niet ondersteund\r\nPoint Sampling Ondersteund\r\nProjective Textures Ondersteund\r\nQuintic Bezier Curves & B-Splines Niet ondersteund\r\nRange-Based Fog Ondersteund\r\nRectangular & Triangular Patches Niet ondersteund\r\nRendering In Windowed Mode Ondersteund\r\nScissor Test Ondersteund\r\nSlope-Scale Based Depth Bias Ondersteund\r\nSpecular Flat Shading Ondersteund\r\nSpecular Gouraud Shading Ondersteund\r\nSpecular Phong Shading Niet ondersteund\r\nSpherical Mapping Ondersteund\r\nSpot Lights Niet ondersteund\r\nStencil Buffers Ondersteund\r\nSub-Pixel Accuracy Ondersteund\r\nTable Fog Ondersteund\r\nTexture Alpha Blending Ondersteund\r\nTexture Clamping Ondersteund\r\nTexture Mirroring Ondersteund\r\nTexture Transparency Ondersteund\r\nTexture Wrapping Ondersteund\r\nTriangle Culling Niet ondersteund\r\nTrilinear Filtering Ondersteund\r\nTwo-Sided Stencil Test Ondersteund\r\nVertex Alpha Blending Ondersteund\r\nVertex Fog Ondersteund\r\nVertex Tweening Niet ondersteund\r\nVolume Textures Ondersteund\r\nW-Based Fog Ondersteund\r\nW-Buffering Niet ondersteund\r\nZ-Based Fog Ondersteund\r\nZ-Bias Ondersteund\r\nZ-Test Ondersteund Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2005 Waar kan ik trouwens de temperatuur van de videokaart opzoeken, want ik zag in een ander topic dat een te hete videokaart foutjes in games kan veroorzaken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen