Ga naar inhoud

draadloos TV kijken


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik hoorde iets over draadloos TV kijken. Dus een kastje aansluiten op je kabelaansluiting en dan overal in huis zonder kabeltrekken TV kunnen kijken... Ideaal. Ik zou daarop 3 TV\'s aan willen sluiten (met ontvangers). Houdt dat in dat alle drie de TV\'s dan tegelijkertijd dezelfde uitzending weergeven of kan ieder voor zich kiezen wat hij/zij op hetzelfde moment wil zien?
Link naar reactie
Het onderwerp doet me denken aan digitenne, maar da\'s dus niet het geval ;)\r\nHoeveel tuners gaat het om;\r\n1 tuner zorgt voor 1 zender tegelijk (ook videorecorder hè.. dus je hebt er meer nodig)\r\nEn; krijg je een afstandbediening bij dat kastje;\r\nJA > je kan maar 1`zender bekijken; vervelend\r\nNEE > je kan individueel zoeken\r\n\r\nHeb je nog een naam ofzo?
Link naar reactie
[quote]JA > je kan maar 1`zender bekijken; vervelend\r\nNEE > je kan individueel zoeken\r\n[/quote]\r\n\r\n :-| \r\n\r\nJe Hebt TV A, B en C. Als A naar Mythbusters kijkt, kan B op hetzelfde moment niet naar de Teletubbies kijken?\r\nIn dat geval valt het hele idee al af...\r\nNee, ik heb geen naam... heb iets met één oor opgevangen .... (proud)
Link naar reactie
Haha.. dan word het even moeilijk.\r\nHet gaat erom; is dat apparaat een verzender van de \'gegevens van de kabel/sattelietontvanger o.d.) of is het apparaat een tuner die de gegevens kant en klaar overzet zodat de tv ze kan gebruiken.\r\n\r\nBij de 2de mogelijkheid, krijg je altijd een afstandbediening erbij, en kan je hiermee de zender bepalen.. echter is het dan uiteraard maar voor 1 zender; Mythbusters (\'k vind dat Teletubbies minder belangrijk zijn.. :-P )\r\nAls dat apparaat een dubbele tuner heeft, of evt. driedubbele, kan je WEL meerdere zenders bekijken (dan vind ik dat Brainiac op die 2de tv mag, en mocht er een derde TV + tuner zijn, dan mag zelfs Teletubbies van mij op ;-) )\r\n\r\nHet ligt er dus aan of het een apparaat is:\r\n1. Alleen maar de kabel een soort van draadloos maakt, en bij de TV gewoon weer een normale kabel maakt.\r\n2. De kabel gebruikt, en de zender ermee bepaald, en alleen deze zender naar het andere platform bij de tv verzend en daarna weer een normale coax ervan maakt, die uiteraard weer in de tv (of tvkaart) moet.\r\nAls het mogelijkheid 2 is, dan moeten er meerdere tuners zijn, om meerdere zenders te zien.. ligt er dus aan.\r\nBeide bestaat uiteraard..\r\n\r\nHeb je interesse in een van beide; dan zoek ik wel even; \'k heb wel ergens waar \'k ze denk ik wel kan vinden..
Link naar reactie
Haha.. denk eens over digitenne.\r\nAls je een telefoon óf ADSL aansluiting van KPN hebt (of onderliggende providers; GEEN @home.. reintje..), kost het 7,95 per maand.\r\nTot januari gratis :), en gratis single tuner; voor 1 tv/radio/videorecorder\r\nOok hier werkt het met tuners;\r\n\r\nsingle tuner: 1 tuner > 1 zender; bijv. 1 tv\r\ndouble tuner: 2 tuners > 2 zenders, bijv. 1 tv + 1 videorecorder\r\n\r\nOpzich: da\'s ook best nieuw, en dat zijn mobiele apparaten (ter grootte van een videorecorder :\'(... echter heb je geen BBC meer :(.. da\'s jammer, voor de rest blijft het een beetje zo.\r\n\r\n[url]www.kpn.nl[/url]
Link naar reactie
reintje, ik heb vanmiddag ook overal gezocht, maar ik kan iets dergelijks niet vinden. Eigenlijk ook logisch, dacht ik later: jij wilt een soort steunzendertje hebben waar de hele bandbreedte van het antennesignaal (dat wat je dus binnenkrijgt via de antenneaansluiting) wilt uitzenden naar de andere TV\'s. En dat mag niet omdat je dan ook alles in de buurt, buren bijvoorbeeld, stoort. De dingen die je kunt kopen werken allemaal met één frequentie tegelijk, sommig laten de keuze tussen vier, maar nóóit vier tegelijk. En wat jij zoekt zendt dus àlle frequenties uit. En dat is, zoals gezegd, verboden.
Link naar reactie
Waarvoor is het eigenlijk bedoeld; er zijn ook altenatieven.\r\nBijvoorbeeld een stekker die je in het stopcontact doet, waarin de coax gaat.\r\nOp een ander punt (uiteraard bij een TV) kan je nog zo\'n stekker erin doen, en daar kan je het signaal dan weer uit halen. Dit werkt via het lichtnet... werkt goed; ook bij netwerken enz. bruikbaar!\r\nMaar waarvoor zou u zo\'n systeem willen, reintje?
Link naar reactie
[quote]waarvoor zou [b]u [/b]zo\'n systeem willen, reintje?[/quote]\r\n\r\nWe je-en en jou-en hier toch gewoon hé..? Pas op hoor... !\r\n\r\nMijn kids hebben op hun kamer een eigen TV... (1e verdieping en binnenkort ook eentje op de zolder).\r\nAls je nu via een draadloos systeem zou kunnen TV kijken, hoef ik niet alle kabels te trekken vanaf beneden of eventueel een extra aansluiting laten maken met, alweer, een kabel door de kamer.\r\nMet Nybble, Navy en Jacoro boomden we op een ander forum hier ook al even over en ik begrijp nu dat het wel kan, maar dat dan alle ontvangers worden afgestemd op hetzelfde kanaal. In dat geval kunnen mijn kids ook gezamenlijk dezelfde uitzending in de huiskamer kijken.............
Link naar reactie
@reintje: u wilt dat ik je zeg tegen u :P, maar u vind het wel een \'goede oude tijd\' > in die tijd mochten jongeren alleen maar u zeggen tegen oudere mensen (niet oma\'s enz. bedoeld, maar oudere mensen > volwassenen). Tja.. \'k doe het uit mezelf, tegen eigenlijk iedereen die ouder is. Nou.. zal \'k maar meewerken: voortaan zal ik jou/je zeggen.\r\n\r\nEigenlijk lijkt mij digitenne makkelijk; is goedkoper dan bijv. casema o.d. (vooral als je mobiel zit bij kpn). Lekker modern...\r\nHiernaast is dat ook draadloos.. krijg je alleen zo\'n kast erbij :roll: \r\n\r\nHaha.. als ik het zo hoor van Animal zou ik dat ook wel willen, echter hebben ze wel wat redenen om dat te stoppen hoor..
Link naar reactie
Digitenne heeft één héél klein tekortkominkje: je hebt er voor elk toestel een nodig! Dus Reintje: je zou er 3 (drie) moeten aanschaffen.\r\n\r\n[b]canaldigitaal settopboxpakket:[/b]\r\n \r\n>tv-kanalen: 116\r\n>radiokanalen: 137\r\n>kosten per maand: € 2,50\r\n>aansluitkosten: € 19,95\r\n>kosten tuner: € 299.00\r\n>kosten eerste jaar: € 348,95\r\n\r\n[b]canaldigitaal basis:[/b]\r\n\r\n>tv-kanalen: 131\r\n>radiokanalen: 137\r\n>kosten per maand: € 6,95\r\n>aansluitkosten: € 19,95\r\n>kosten tuner: € 299.00\r\n>kosten eerste jaar: € 402,35\r\n\r\n[b]canaldigitaal canal+ pakket:[/b]\r\n\r\n>tv-kanalen: 134\r\n>radiokanalen: 137\r\n>kosten per maand: € 21,95\r\n>aansluitkosten: € 19,95\r\n>kosten tuner: € 299.00\r\n>kosten eerste jaar: € 582,35\r\n\r\nDat wordt sparen geblazen. En korten op het zakgeld!\r\n:twisted:
Link naar reactie
[quote=Navy]Digitenne heeft één héél klein tekortkominkje: je hebt er voor elk toestel een nodig! Dus Reintje: je zou er 3 (drie) moeten aanschaffen.\r\n\r\n[b]canaldigitaal settopboxpakket:[/b]\r\n \r\n>tv-kanalen: 116\r\n>radiokanalen: 137\r\n>kosten per maand: € 2,50\r\n>aansluitkosten: € 19,95\r\n>kosten tuner: € 299.00\r\n>kosten eerste jaar: € 348,95\r\n\r\n[b]canaldigitaal basis:[/b]\r\n\r\n>tv-kanalen: 131\r\n>radiokanalen: 137\r\n>kosten per maand: € 6,95\r\n>aansluitkosten: € 19,95\r\n>kosten tuner: € 299.00\r\n>kosten eerste jaar: € 402,35\r\n\r\n[b]canaldigitaal canal+ pakket:[/b]\r\n\r\n>tv-kanalen: 134\r\n>radiokanalen: 137\r\n>kosten per maand: € 21,95\r\n>aansluitkosten: € 19,95\r\n>kosten tuner: € 299.00\r\n>kosten eerste jaar: € 582,35\r\n\r\nDat wordt sparen geblazen. En korten op het zakgeld!\r\n:twisted:[/quote]\r\n\r\nBij KPN kan het goedkoper hoor, en kan je jouw kinderen sparen, reintje.. je had er toch eentje rond mijn leeftijd? Al doet die (vast) een baantje, die zal het zeker niet leuk vinden.. ;) Ikke niet iig.\r\n\r\nKPN:\r\n\r\nTV-kanalen: 24 (eigenlijk zijn dit alle zenders die ik ken en gebruik, exclusief BBC :\'(, da\'s jammer. Voor de rest kijk ik toch niet meer.\r\nRadiokanalen: 19 (zover ik weet zitten hier ook de meest gebruikte zenders in)\r\nMeer info over kanalen: [url]http://www.kpn.com/kpn/show/id=878611/sc=010f4a[/url]\r\nKosten per maand: 7,95\r\nAansluitkosten: 29,95\r\nTuners: single kost 39,95 (eerste is gratis), double kost 69,95\r\nDe prijs van de tuners zijn duidelijk lager, je hebt wel minder zenders (maar denk ook even na: hoeveel ga je er gebruiken), en de maandlasten zijn ook wat hoger, (ECHT 2 euro bij casema?). Je mag het zelf weten hoor..\r\n\r\nAangezien ik heel erg houd van duidelijke dingen, verduidelijk ik het verhaal met een grafiek uit excel:\r\nZoals je kan zien is het pas na 11 (!) jaar goedkoper om casema te nemen, en in die tijd veranderd er ook nog veel.. dus; maak een verstandige keus hè
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...