Ga naar inhoud

CPU gebruik continue op 100%


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Als ik mijn laptop (sky met xp) opstart kom ik wel op mn bureaublad, maar het duurt enorm lang voor ik iets kan doen cq de computer reageert. dit komt door een proces pctspk.exe dat 100% van het cpu gebruik op zich neemt, het staat dan ook twee maal in de lijst in taakbeheer (beide met mijn gebruikersnaam, dus niet system of lokale gebruiker, 1x 0%, 1x 100%) ik kan dit proces wel killen, maar de volgende keer als ik mn laptop opstart heb ik er weer last van.\r\nNu heb ik bij anderen al gehoord en de een heeft het over spyware (maar alle spyware programma\'s ten spijt...) de ander heeft het over een toepassing van de speakers (kan je het bestandje dan verwijderen en de driver er opnieuw opzetten?)\r\nik weet niet wat ik moet doen om hier van af te komen, het bestand gewoon verwijderen vindt ik wat riskant aangezien de laptop dan met een waarschuwing komt.\r\n :-S please help me :-S\r\nvampoz
Link naar reactie
Hier staat info over dat geval:\r\n\r\n[url]http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/pctspk/[/url]\r\n\r\nHet lijkt er dus op dat je een modem in die laptop hebt zitten, waar dit progje bij hoort. Als het bij elke herstart opnieuw verschijnt, betekent dat dat het automatisch met Windows wordt gestart. Je hoeft dan niet direct het bestand te verwijderen (dan houd je foutmeldingen omdat Windows een programma probeert te starten dat er dus niet meer is). Je kunt beter zorgen dat het niet langer met Windows opgestart wordt. Daarvoor zul je waarschijnlijk in het register moeten zijn, maar er zijn redelijk veilige manieren om dat te doen. Je kunt HiJack This downloaden, niet zozeer omdat het een spyware-killer is, maar meer omdat je daarmee alle automatisch startende programma\'s te zien krijgt. Doe een system scan en zoek in de lijst naar regels die beginnen met \"O4 - HKLM\\...\\Run:\" en kijk of je daar dat pctspk.exe geval bij ziet staan. Als je daar dan een vinkje bij zet, en dan onderin op \"Fix checked\" klikt, dan wordt alleen die registersleutel verwijderd (en er wordt een backup van gemaakt) en dan start het voortaan niet meer automatisch mee op.
Link naar reactie
Echt hartstikke bedankt, ik heb precies gedaan wat je gezegt hebt en binnen een paar minuten was het probleem opgelost. Gelukkig wist jij hoe dit aangepakt moest worden. Mijn laptop start nu weer een stuk sneller op, ik hoef geen proces meer te killen, en mn processor gaat zo vast ook wat langer mee, als-ie niet meer op 100% hoeft te blijven draaien.\r\nTHNX (Y) ben weer helemaal :-) \r\nVampoz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...