Ga naar inhoud

kapotte cd brander?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn vader stuurde mij de volgende gegevens omdat hij al vanaf het begin tobt met het branden van cd\'s. Hij had een videofilm gemaakt met Pinnacle studio 8 (stond bij aankoop op de pc) maar toen hij er geluid onder wilde zetten liep de hele pc vast en heeft hij uiteindelijk met de recovery cd de boel terugmoeten zetten in de koopstand. Toen maar geprobeerd met mijn Pinnacle 9.3 maar ook dan lukt het niet om afspeelbare cd\'s te maken. Windows movie maker en Photostory heeft hij ook geprobeerd (om zijn dia\'s als diashow te tonen. Maar zonder resultaat. \r\nHier het verhaal van mijn vader: \r\nDe pc is van het merk TARGA VISIONARY - 55677-OEM-0011903-00119 \r\nActebis \r\nTARGA PC+ \r\nAMD Athlon(tm) XP 2600+ \r\nkloksnelheid 2.08 GHz. 512 MB \r\n\r\nde dvd-speler is Toshiba DVD-ROM SD-M1712 \r\nlokatie 1 (0) 1004 schijf (E \r\nde brander is Toshiba DVD-ROM SD-R5002 \r\nlokatie 1 (1) 1031 schijf (F \r\n\r\nhet euvel is dat de DVD-speler en brander niet goed werken en als ik via \r\nsysteembeheer controleer krijg ik te zien dat alle apparatuur correct werkt \r\nals ik in PowerPoint de cd wil aansturen krijg ik alsmaar dat het er een niet \r\nlege cd is geconstateerd en dat ik deze moet vervangen maar het maakt niet \r\nuit of ik nu een gewiste of een nieuwe cd gebruik \r\nen de cd-roms die ik via Pinnacle 9.3 en Windows Movie Maker heb gemaakt \r\nkrijg ik op de TV via de dvd speler niet afgespeeld \r\n\r\nheb de fabriek gebeld maar daar kon men ook de oplossing niet geven \r\nmaar werd me aangeraden om een schoonmaak-cd te proberen, maar \r\ndeze krijg ik niet in beeld en kan dus niet ingesteld worden - ook op hun \r\nwebsite is het nodige aan download-spul te vinden maar daar rijst de vraag \r\nwelke nu de juiste is om te gebruiken \r\n\r\nSorry voor het lange verhaal maar is er iemand die weet wat hier aan te doen?
Link naar reactie
Hier heb je een firmware update voor de brander : [url]http://www.toshiba.de/Speichermedien/Index.asp?page=PFW&nav=RSC_ARC[/url]\r\nHou je er wel rekening mee dat deze brander alleen DVD-R schijven brandt en geen \"...+ R\" schijven? \r\n(is maar een gedachte :wink: )\r\n\r\nGrtz\r\n\r\nedit : bij de vorige link dat er stond moest je wat verder zoeken en 2x klikken :-$ maar nu is \'t rechtstreeks als \'t goed is...
Link naar reactie
ja dat bedoel ik met dank aan rawit.\r\naspi driver kun je controleren b.v in nero verkrijg systeem info.\r\ntabblad aspi drivers.\r\nmeestal is dit adaptec en die map is terug te vinden .\r\nbij deze computer dan je c drive aanklikken.\r\ndaar zou dan een map moeten staan van adaptec of mischien iets anders mits er aspi drivers geinstalleerd zijn.\r\np.s.\r\npakt de brander wel gewone cd tjes
Link naar reactie
Hier een reactie van mijn vader:\r\n\r\nIk heb vanmorgen weer de installatie van de brander ongedaan gemaakt,via apparaatbeheer en moest nu zelf de PC uitzetten en\r\nopnieuw starten waarna er weer een foutmelding kwam - volgens Microsoft nu een stuurfout - maar dat bericht\r\nwas al weg voordat ik het foutnummer had kunnen noteren.\r\n \r\nook met een schoonmaak-cd bezig geweest - resultaat noppes\r\n \r\ncd\'s afspelen lukt op beide - zowel de speler als de brander - \r\nmaar met PowerPoint blijft het apparaat om een nieuwe cd vragen, wat ik er ook instop\r\n \r\nben nog verder aan het zoeken geweest maar kwam geen steek verder - bij toshiba kwam ik erachter dat de brander\r\ndie ik heb al een opvolger heeft de SD-R5112 ofwel de\r\nHalf-Height CD-R/-RW Rekorder (Schreiben: 16x CD-r; 10x CD-RW; $x DVD-r; 2x DVD-RW; Lesen: 12x DVD-ROM)\r\ndeze zou waarschijnlijk zo omgebouwd kunnen worden als het een nieuwe zou moeten worden\r\n[de vraag blijft natuurlijk: wat is een goeie?, die ook wmv (movie-maker) weet te verwerken]\r\n \r\nheb ook targa zelf gebeld - daar heeft men mij precies aangegeven wat ik moest down-loaden, maar ook daar kom\r\nik niet verder mee - ik moet nu terugbellen omdat als het niet zou lukken het geen soft-ware oplossing zou kunnen zijn.
Link naar reactie
In jouw reactie zie ik niet of je wel die firmware-update (niet van de opvolger) van de brander uitgevoerd hebt en of je de laatste ASPI-layers eventueel hebt geinstalled. (persoonlijk gebruik ik Force ASPI versie1.8 -combineert de oudere met de latere versie) : [url]http://cgi.tripod.com/321ripforum/cgi-bin/upload/aspitools.zip[/url]\r\n\r\nDeze apparaat dateert nl uit 2000 als ik me niet vergis..., en intussen zijn er andere (lees geupdated) layers uitgebracht waar de recentere programma\'s ervan uitgaan dat die beschikbaar is.\r\nIs nl een instructie set die o.a. de communicatie tussen apparaat en Computer/Controller en programma verzorgt..., bij foute communicatie ...tja :cry: .\r\n\r\nHier ff een uitleg (hoop dat jouw engels redelijk is... ) : Bron : Internet \r\n[i]ASPI stands for Advanced SCSI Programming Interface. \r\nDeveloped by Adaptec, ASPI (commonly referred to as ASPI drivers or ASPI layer) acts as a standard file-system interface to allow an application to communicate with a device driver. \r\nAs the name implies, its function is to act as a standard interface between SCSI controllers and peripherals, eliminating the software programming problems that an application vendor faces if forced to use drivers specific to another vendor\'s SCSI host bus adapter. \r\n \r\nHowever, many applications that require this programming interface will install the drivers regardless of whether you are using ATAPI or SCSI devices. Installing an application that uses its own unique version of ASPI, may create conflicts if a different version is already installed on your system. \r\n \r\nAs you may realize, the presence of ASPI can have a great effect on many different applications within your system, ranging from your software CD player, to MP3 encoding programs, certain video game software, and even software DVD players. \r\nAs mentioned at the beginning of this article, conflicts arise when one installed application in your system overwrites or conflicts with other applications and/or ASPI in your system. \r\n\r\nTherefore, if you do have ASPI installed in your system, it is a good idea to keep your ASPI drivers up to date, even though your CD burning applications may not require ASPI to be installed in the first place.[/i]\r\n\r\nGrtz\r\n\r\nps : hier ook wat leesvoer erover : [url]http://www.ncf.carleton.ca/~aa571/aspi.htm[/url]
Link naar reactie
de stuurfout kun je mischien oplossen door microsoft he stuurprogramma opnieuw te laten installeren.\r\ndat gaat als volgt.\r\ndeze computer selecteer dan de cdbrander,tabblad eigenschappen,dan tabblad hardware,selecteer de cd brander,klik op eigenschappen.\r\nnu kun je microsoft het stuurprogramma laten bijwerken.\r\np.s.\r\nals je vader een wmv bestand brand op een cd zal deze in een dvd speler niet afspelen dit bestandstype wordt niet ondersteund.\r\ndat zul je dan om moeten zetten naar mpeg ofzo.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Hoi Tara,\r\n\r\nIk las dat je problemen had met de Toshiba sd-m1712 in combinatie met een Toshiba schrijver. Eerlijk gezegd weet ik niet het juiste antwoord maar ben wel zeer geintereseerd in de DVD-rom drive. Dit omdat ik een DVD speler heb waarin juist de Toshiba sd-m1712 als drive zit en ook niet te vervangen is voor enig ander merk of model dan dat. In een computer is dat echter nagoenoeg onkritisch. Als ik nou voor jou een nieuwe driver koop en jij mij jouw oude drive geeft. Wellicht zijn we dan beide blij. \r\nWat het fijne aan mijn te restaureren DVD-speler is dat deze regio vrij is en best mooi. In mijn huidige DVD-drive zit echter een bijzonder hinderlijke ratel die puur mechanisch is. Met vervanging hoop ik daar vanaf te zijn.\r\n\r\nJe bericht was van vorig jaar dus misschien niet meer actueel maar toch probeer ik het. \r\n\r\nCiao,\r\nUnico\r\n[email]uniformalfa@hotmail.com[/email]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...