Ga naar inhoud

Verkeerde bestand, denk ik


Anoniem2

Aanbevolen berichten

P.s. Modje, het \"hier ben je gast\" principe is helaas al langer voorbij ja, behalve voor enkelen die wel nog respect hebben, dat zie je ook aan een bepaald vast clubje wat hier vaak komt, daar heb je ook geen problemen mee. Dat is helaas ook een ervaring die op meerdere forums opgedaan word, dat die respectvolle club vrij klein blijft.\r\n\r\nEn nee, met regels kun je ook niet alles aan banden leggen, maar ALS er een regel is, is het wel het verstandigst om die duidelijk te maken, temeer mede vanwege het verwachtingspatroon betreffende CID. En daar is mijns inziens onvoldoende over nagedacht met name met die filmregel.\r\nDe andere regels zijn wellicht duidelijker, maar ik denk niet dat jij het leuk zou vinden als ik ze onder de loep ging nemen, zowel, dan hoor ik het graag en kunnen we er elders of per email over bakkelijen mocht er nog wat te vinden zijn.\r\nMisschien zijn ze ook wel duidelijk, ik weet het niet eens meer, ik weet alleen dat er eentje aangepast is na een discussie met mij en dat dit de tweede is die erg onduidelijk is.
Link naar reactie
  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote]En jij vond die regel toch duidelijk schreef je hierboven? Dan laat jij maar eens duidelijk zien wat er duidelijk aan is, waar wie dan ook kan uithalen, dat het verboden is om over behandelen van filmdownloads te praten, denk daarbij ook aan onervaren gebruikers. [/quote]\r\n\r\nAls er staat:\r\n[quote]Films downloaden bijvoorbeeld, is officieel legaal maar het is niet de bedoeling dat dit forum een uitwisselplaats wordt voor films[/quote]\r\ndan lijkt het me duidelijk dat je ook niet op het forum meewerkt aan het afspeelbaar maken van die films..... En dat zetten we als gebruikers of degene die de vraag beantwoord ook nog es netjes bij het antwoord.... \r\nAls iemand problemen heeft met het uitpakken van een bestand... no problemo, maar als iemand zegt dat het een gedownload PS2 spel is.... dan mag je daar hier op het forum niet aan meewerken....\r\n\r\nDe problemen onstaan doordat medegebruikers anderen wijzen op de regels.... en dat iemand daar niet tegen kan is ontieglijk kinderachtig.....
Link naar reactie
Kijk dat is nu net het probleem.\r\nEen gedownload ps/2 spel is software dat is verboden.\r\nEven heel simpel uitgelegd wat er gesteld word:\r\n1.) Films downloaden bijvoorbeeld, is officieel legaal\r\n2.) het is niet de bedoeling dat dit een uitwisselplaats word voor films\r\n\r\nNu de conclusies van een nieuwe gebruiker met een beetje internet ervaring:\r\n1.) ja dat wisten we al van CID en Brein en internet.\r\n2.) forum moet geen uitwisselplaats worden\r\n\r\nVooral dat tweede brengt dus die onduidelijkheid. Heb je het over \"uitwisselplaats\" dan denk je gelijk aan noemen van newsservers, links, p2p programma\'s en het oproepen van \"waar kan ik die en die film downloaden\". Dat deel is duidelijk.\r\n\r\nMaar vooral ook vanwege het feit dat het downloaden legaal is, is ook al vlug de gedachtengang\r\n1.) het is legaal bij films\r\n2.) ik moet niet over uitwisseling praten\r\n3.) ergo: als ik hem eenmaal heb is het legaal, dus als ik dan een probleem heb met uitpakken kan ik dat vragen, want uitpakken, converteren en branden heeft niets met \"uitwisseling\" van films te maken.\r\n\r\nEn dat is wat ik bedoel dat het onduidelijk is. Je kunt aan die regel onverwijld de hier genoemde conclusie verbinden, en daarom gaat het mis.\r\nUitwisselen is heel iets anders dan uitpakken en converteren. Uitwisselen is een ander woord voor verspreiden min of meer, daar zit de knak.\r\nEn daarnaast dus het verwachtingspatroon \"want in de CID word het toch ook besproken en jullie zijn toch ook van CID?\".\r\n\r\nDat is wat ik bedoel. IK weet nu hoe het zit, maar veel nieuwe gebruikers zullen dit hetzelfde zien op deze manier en dat is ook de reden van herhaling, die specifieke onduidelijkheid.\r\nDaarom hamer ik daar ook op, niet om te klieren, maar om te proberen dat men dit onder ogen ziet want dit forum gaat me ondertussen ook aan het hart, het is hier hartstikke gezellig met leuke mensen en ook veel mensen met kennis.\r\n\r\nDaarnaast is inderdaad het probleem dat gebruikers elkaar wijzen op regels, maar da\'s een bijkomend probleem omdat dit ook niet gebruikelijk is, maar wel toegepast kan worden, mits duidelijk.\r\nDat is dacht ik die regel wat duidelijker is gemaakt na een discussie met mij, maar weet ik niet meer zeker, effe geen zin om nu naar te kijken. Eerst dit effe.:)
Link naar reactie
In het normale leven heb je naast de wetgeving ook nog es jurispudentie..... Je kunt niet alle regels in een wet vangen....\r\nAls je slim genoeg bent om met het dowloaden van bestanden in de weer te zijn, ben je ook slim genoeg om de huisregels te snappen.... Als je er een jurist op zet..... jaaaaaaaaah dan wordt het een heel ander reglement, maar zo zijn we hier niet bezig toch....? Een forum in redelijke gemoedelijkheid......
Link naar reactie
Nee maar zo bedoel ik dat ook niet. Wat ik hierboven doe is niet de zaak juridisch bekijken, maar zoals een normale gebruiker dat doet. Dus niet \"de geest achter de wet\" zoeken zal ik maar zeggen wat een jurist doet, maar gewoon eenvoudig kijken wat er staat.\r\n[quote]niet om illegaal geplaatste computerdownloads uit te wisselen[/quote]\r\nDa\'s echt iets anders dan bespeelbaar maken of uitpakken van...\r\n\r\nDuidelijkheid = Ondanks het feit dat we weten dat filmdownloads toch legaal zijn, worden ze illegaal aangeboden en willen wij geen support geven aan zaken die met gedwonloade films te maken hebben.\r\n\r\nDan vang je in 1x alles, dus ook support voor converteren, het uitwisselen van etc. wat je wilt.\r\nIn de huidige regels word alleen uitwisseling besproken.\r\n\r\nIk weet niet of je kinderen hebt van een jaar of 15 a 16 of een buurman die een beetje weet van internet en shares maar niet teveel van pc\'s, leg het die eens voor, en zo aan een aantal mensen.\r\nJe zult zien dat de meesten ervan staan te kijken dat je het uitpakken en converteren van gedownloade films niet bespreken mag. Ik heb het ook op mijn buurman getest, regeltje laten zien en gevraagd \"wat mag en wat mag niet, mag je het wel of niet over converteren en uitpakken etc. van gedownloaden films hebben\" zonder er verder iets bij te zeggen?\r\n\r\nZijn antwoord: \"Nou je mag niet zeggen waar je films moet downloaden maar je mag wel vragen hoe je ze moet uitpakken of hoe ik van een svcd een dvd moet maken want ze hebben het alleen over uitwisselen\".\r\nBij een buurman verderop hetzelfde.\r\n\r\nI rest my case. Het gaat niet om juridisch uitpluizen maar hoe de \"eenvoudige gebruiker\" er naar kijkt.\r\n\r\nIkzelf heb het ook zo gelezen, en bekijk de zaak ook niet juridisch maar gewoon zoals het er staat. Daarom kan ik ook nog steeds geen conclusie verbinden dat het bespreken van afspeelbaar maken van films verboden zou zijn. Dat weet ik alleen maar uit een discussie die er ooit eens geweest is.\r\n\r\nIk ben het met je eens dat het redelijk gemoedelijk moet blijven, en dat zal het niet blijven als je een hele doos reglementen gaat opzetten. Ik pleit er alleen maar voor dat ALS je een regel plaatst, plaats hem dan ook in 1x goed en duidelijk, en niet op een manier dat je voor de helft weet dat er iets niet mag, maar de indruk krijgt (mede door artikels in het CID blad) dat de rest van het verhaal dus wel bespreekbaar is. Da\'s wat ik bedoel. Het hoeft niet, maar doe je het, doe het dan ook voor iedereen begrijpelijk is. En uitwisselen is echt een op zichzelf staand begrip.\r\n\r\nOverigens gaat het er hier ook weer vrolijk aan toe, terwijl dit wel illegaal is:\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/viewtopic.php?t=4673[/url]\r\n:)
Link naar reactie
Als je dan zo\'n \"harde\" regel neer zou zetten en ik kom een vraag als deze tegen:\r\n\r\n[i]Ik heb een film gedownload, maar nu is die in bestanden binnengekomen als: vakantiefilmpje.001, vakantiefilmpje.002 enz. \r\nHoe moet ik dit nu uitpakken om te kunnen bekijken?[/i]\r\n\r\nDie mag ik dan volgens de huisregels niet beantwoorden toch? Maar het is een vakantiefilmpje wat iemand van een familielid zijn/haar webspace gedownd heeft (dus geen copyright), dus mag ik wel antwoord geven................\r\n\r\nVolgende: \r\n[i]Ik heb hier een heleboel .rar files uitgepakt en nu komt er een .img bestand uit, wat moet ik hiermee?[/i]\r\n\r\nWe weten allemaal wel dat dat ofwel een programma ofwel een spel is, maar zeker weten doe je het niet. \r\n\r\nAls niet uit de vraag blijkt dat het een programma of spel (waarvoor normaliter betaald moet worden) is, geef ik zo iemand gewoon antwoord.\r\n\r\nOok over het branden van mp3\'s op een audio cd krijgt iemand gewoon antwoord, ook als deze gedownload zijn. Er bestaan nl ook legale download sites voor muziek.\r\n\r\nPlain and simple: Als ik uit de vraag opmaak dat iemand een gedownload spel of programma niet aan de gang kan krijgen en het gaat om een betaald programma/spel, antwoord ik daar niet op, maar stuur een mailtje naar Modje. Geen discussie, geen gez**k, maar een slotje van Modje.\r\n\r\nVraagt iemand hoe hij/zij een image bestand moet branden, kun je gewoon antwoorden.\r\nVraagt iemand hoe je een xvid (of anders gecodeerd) bestand moet bekijken, kun je gewoon antwoorden. \r\n\r\nBen je er niet zeker van, reply dan niet maar stuur Modje een mailtje en zij bekijkt of de vraag conform de regels is.\r\n\r\nZo hebben we altijd gewerkt, en dat heeft nog nooit tot echt grote problemen geleid.
Link naar reactie
Bij iemand thuis komen.\r\nOp de vloer gaan poepen.\r\nRoepen dat er geen regels zijn die dat verbieden en dat het niet illegaal is.\r\n\r\nUiteindelijk kom je hier in het huis van CID en heb je te houden aan onze regels en wat we zeggen. Daar zijn we niet kinderachttig mee. Alles omvatten in regeltjes en wetten is onmogelijk, je houdt dan altijd mazen in de wet. Het is hier ook geen democratie, er is geen stemrecht en geen zeggenschap. Dat wil niet zeggen dat je op je teentjes moet gaan lopen, gebruik gewoon je gezonde verstand.\r\n \r\nBlad en forum zijn twee aparte dingen. Als ik laat zien hoe iets moet, wil nog niet zeggen dat je maar bij mij thuis mag komen om dat onbeperkt te doen. Maar dan nog, als ik zeg dat je dat bij mij thuis niet moet doen, dan heb je het ook niet te doen. Wat je zelf thuis doet moet je zelf weten, hier heb je je te houden aan de regels en wat toegestaan wordt. Of dat nou in regeltjes staat of niet.\r\n\r\nVaste gasten mogen de andere gasten daar op wijzen maar ook daar geldt wat de gastheer zegt: hou je fatsoen, hou het netjes. Bij mijn weten gebeurt dat ook meestal. Als het niet gebeurt kunnen we hiervan op de hoogte gebracht worden. Je mag er best wat over zeggen, maar hou ons op de hoogte en ga geen oneindige discussie over aan.\r\n\r\nHet is al lastig genoeg om een forum te beheren zonder dit soort onzinnige discussies. Ook wij lopen over een dunne lijn van wat we moeten toestaan en wat niet. Dat is niet alleen of iets illegaal is of niet, vaak is dat niet eens uit de vraag te halen.
Link naar reactie
@Blacktiger: ik had al besloten niet meer op de opmerkingen van Tjoekse te reageren. Discussie wordt het toch niet, en dan hoeft het van mij niet. Wie er begonnen is kun je over discussieren, maar dat is het soort discussie waar ik uberhaupt geen zin in heb.\r\n\r\nAangaande de argumenten:\r\nde \"gewone\" computergebruiker is nou niet echt een goede afspiegeling om uit te vinden wat wel en niet toegestaan is. Want die willen juist geholpen worden zonder gezeur of het wel of niet mag. Dus dat argument is m.i. niet valide.\r\n\r\n@Reintje:\r\n[quote]\r\nDe problemen onstaan doordat medegebruikers anderen wijzen op de regels.... en dat iemand daar niet tegen kan is ontieglijk kinderachtig...\r\n[/quote]\r\nHet is nog erger. De personen die aangesproken worden nemen dit meestal wel goed op (op een uitzondering na). Het probleem en al deze discussie komt omdat er anderen zijn die boos en agressief worden op de persoon die de mensen aanspreekt, en vaak beginnen met schelden of daar dicht tegenaan zitten. Soort van hooligans dus; ik zal geen namen noemen maar iedereen kan op de stippellijntjes invullen wie ik bedoel. Ze hebben er niets mee te maken, en verwijten anderen de dingen die ze zelf op een agressieve manier doen. Oftewel: wel de splinter in andermans oog, maar niet de balk in het eigen oog. Deze hele discussie is daardoor begonnen.\r\n\r\nAls je zoals Blacktiger deed je twijfel uitspreekt of het wel of niet toegestaan is, dan kan er over gepraat worden. Op de \"hooligan\" manier niet, dat is namelijk geen discussie maar een aantal kreten zonder onderbouwing. En met maar 1 partij die bereid is/in staat is om te discussieren zul je nooit een gesprek kunnen hebben. Jammer maar helaas.
Link naar reactie
p.s. gezien het gezeur van de laatste tijd door een enkeling is mijn motivatie ook niet om over naar huis te schrijven. Gedurende het schrijven van mijn vorige reply kwamen die van EdwinV en Admin erbij. Zoals Edwin het uitlegt doe ik het ook.\r\n\r\nDe reden dat ik recentelijk vaker een opmerking in het topic heb gezet is omdat ik merkte dat Modje er lang niet altijd aan toe kwam om snel te reageren, heel begrijpelijk. Dat leidde er echter vaak toe dat iemand al het probleem opgelost kreeg voordat een topic dicht was gegooid. Met de opmerking in het topic moest het duidelijk zijn voor de ervaren forummers dat het niet kosjer was, en dat hulp geven even uitgesteld moet worden totdat Modje of Admin hun oordeel hebben gegeven.\r\n\r\nDat ging eerder altijd wel goed, alleen zijn er recentelijk dus een paar schreeuwlelijken die dan dit soort discussies op gang brengen. Onnodig: laat het gewoon eerst aan Modje of Admin over, en als die groen licht geven dan helpen waar je kan. Toch niet zo moeilijk?
Link naar reactie
@AVV: Ik reageer eerst op jou. Dat je die betreffende discussie niet aan wilt, oke respecteer ik, ga ik ook niet verder over.\r\nDat je mensen naar regels verwijst en bepaalde topics niet beantwoord omdat je vind dat die illegaal zijn of om andere redenen is jouw goed recht dat respecteer ik ook.\r\nEchter, het feit dat er mensen zijn die jou gaan aanvallen omdat je verwijzingen naar de regels maakt, respecteer ik pertinent niet. Men hoort zich fatsoenlijk te gedragen en net zoals je zelf al zegt voor oplossingen, ben je het er niet mee eens of vind iemand dat jij hem onheus bejegend, dan geeft het zich daar een mod-knopje voor, punt uit. Dus daarover zijn we het zonder meer eens.\r\n\r\nWel dit:\r\n[quote]de \"gewone\" computergebruiker is nou niet echt een goede afspiegeling om uit te vinden wat wel en niet toegestaan is. Want die willen juist geholpen worden zonder gezeur of het wel of niet mag. Dus dat argument is m.i. niet valide. [/quote]\r\nMijns inziens is dit nu net wel een valide argument, omdat het net is wat jij zegt. Je hebt mensen die juist geholpen willen worden, en die gaan dus vragen stellen over die films, die zitten niet te wachten op iemand die iets zegt, wat niet eens in de regels vermeld staat.\r\nIk kom er nog even op terug richting Admin want die kraamt nu ook onzin uit en trekt de discussie in het belachelijke hetgeen me zwaar irriteert en getuigt van ofwel slecht lezen zijnerzijs ofwel zeer onprofessioneel handelen.\r\n\r\n@Admin\r\n[quote]Bij iemand thuis komen. \r\nOp de vloer gaan poepen. \r\nRoepen dat er geen regels zijn die dat verbieden en dat het niet illegaal is. [/quote]\r\nJa oke, onzin uitkramen kunnen we allemaal. Je trekt echter hiermee de discussie in het belachelijke en verklaart ze ook nog als onzinnig, terwijl ze net wel zinnig is. Jullie zijn toch degenen die roepen dat ze het moe worden om als kleuterleidsters te moeten optreden? Zorg er dan ook fatsoenlijk voor dat dit niet kan.\r\n\r\nKijk over poepen en plassen zijn geen regels. Maar als je nu zegt dat je weet dat plassen mag maar dat je liever niet hebt dat iemand gaat vertellen waar je plassen moet (want dat is de juiste vergelijking!), dan krijg je wildplassen, en daarnaast zullen de poepers denken dat ze dus poepen mogen want er word niets over poepen gezegd alleen over plassen.\r\n\r\nDat is precies wat ik aan het vertellen ben. Zeg dan ofwel NIETS ofwel ben duidelijk.\r\n[quote]Blad en forum zijn twee aparte dingen.[/quote]\r\nONZIN! Het forum word op de site van CID gehost, staat onder de naam van CID, is vanuit de CID site bereikbaar en op die manier wek je een bepaald verwachtingspatroon bij bezoekers en daar is geen speld tussen te krijgen, dat kun je draaien of keren hoe je dat wilt.\r\nDat jullie het forum graag apart hebben en houden van CID en vinden dat het aparte zaken zijn, oke, kan ik best in komen, maar dan zal dit ook heel erg duidelijk moeten zijn, net vanwege bovengenoemde zaken.\r\nDaar kun je geen vergelijking van maken van hier zeggen en bij jou thuis doen want dat slaat nergens op.\r\nHet blad is van CID, de site ook, en het forum zit er ook, dus in eerste instantie word er zeer terecht en heel logisch een link gelegd door gebruikers.\r\nZat het forum nu op een aparte site was het iets anders, maar het blad en abonnee worden, puzzel etc. etc. etc. zit allemaal onder dezelfde computeridee.nl en dat is gewoon iets om rekening mee te houden als je professioneel bezig bent en ik had dat van de VNU toch wel verwacht.\r\nHou je daar rekening mee, dan word het ook expliciet vermeld en dat is niet het geval. Zie jij het ergens in de regels? Ik niet althans of ik kijk niet goed. Maar als het er inderdaad niet staat, dan voldoe je dus aan het verwachtingspatroon van je abonnee\'s en dat mag je ze dan ook niet kwalijk nemen.\r\n\r\nStaat er expliciet vermeld dat mede-forummers meehelpen op de regels te wijzen? Volgens mij nog steeds niet hetgeen het probleem jegens AVV ook telkens weer teweeg brengt.\r\nDit is nergens gebruikelijk en wekt aversie en irritatie op. Dit wil niet zeggen dat het niet kan werken, maar het moet wel duidelijk zijn want voor een beetje ervaren gebruiker is dit een aparte gang van zaken.\r\n\r\nKijk, mij is dat allemaal duidelijk, het gaat ook niet om mij, het gaat mij om de nieuwe gebruikers die er komen en het steeds weer opduikende katten op avv door enkele nieuwelingen die het niet weten.\r\n\r\nDan is dit geen onzinnige discussie, maar een discussie om jullie eens te wijzen op bepaalde belangrijke gebreken. En wat mij betreft kan er elders op het gemak over gesproken worden hoe jullie of wij allen gezamenlijk voor mijn part, dit op de beste manier kunnen oplossen, zodat ook de door avv genoemde voorbeelden van eigengemaakte films worden meegenomen en daarmee geholpen kan worden.\r\n\r\nDoch ik haalde 2 heel belangrijke zaken aan, die absoluut onduidelijk zijn voor nieuwe gebruikers en net die twee zaken, brengen steeds de problemen teweeg. Dat probeer ik met die discussie te voorkomen.\r\n\r\nNoem jij dan die discussie onzinnig? Oke, moet je zelf weten het is goede raad en advies, door schade, schande en ervaring wijs geworden maar het lijkt erop dat jullie perse opnieuw zelf het wiel willen uitvinden, ook goed.\r\n\r\nMaar dan zal ik je wel het volgende vertellen.\r\nDe eerst volgende keer, dat jij admin, ofwel Modje, of enig ander, durft klagen als dit probleem zich weer eens voordoet, die krijgt gelijk van mij de wind van voren, want er is nu gelegenheid om de zaken fatsoenlijk op te lossen.\r\nDoe je dat niet, oke, zelf weten, maar dan kun je er op wachten tot het weer een keer gaat gebeuren want dat is een ding wat zeker is.\r\n\r\nIk wilde alleen helpen aan het geneuzel een einde te maken, maar als ik het commentaar van Admin zo lees, dan zie ik al dat dit niet op prijs gesteld word. Nou oke, maar dan zeur volgende keer ook niet als het weer gebeurd want dan word ik dus echt pissig.
Link naar reactie
@AVV:\r\n[quote]alleen zijn er recentelijk dus een paar schreeuwlelijken die dan dit soort discussies op gang brengen.[/quote]\r\nJah.. veelal nieuwelingen en waarom dacht je dat dit gebeurde? Omdat het ze niet duidelijk is en ook niet duidelijk terug te vinden is.\r\nEr zullen altijd uitzonderingen en vervelende gasten blijven, dat hou je nooit tegen maar je kunt het wel behoorlijk inperken door duidelijker te zijn, that\'s all.
Link naar reactie
@blacktiger: de enige discussie die ik niet wil is over wie er is begonnen tussen Tjoekse en ik. Daar zijn we het namelijk erg over oneens. De rest wil ik met plezier over discussieren, zolang de andere partij ook discussieert, en niet zoals Tjoekse, die in gescheld vervalt zonder ooit argumenten te geven.\r\n\r\n[quote]\r\nQuote: \r\nde \"gewone\" computergebruiker is nou niet echt een goede afspiegeling om uit te vinden wat wel en niet toegestaan is. Want die willen juist geholpen worden zonder gezeur of het wel of niet mag. Dus dat argument is m.i. niet valide. \r\n\r\nMijns inziens is dit nu net wel een valide argument, omdat het net is wat jij zegt. Je hebt mensen die juist geholpen willen worden, en die gaan dus vragen stellen over die films, die zitten niet te wachten op iemand die iets zegt, wat niet eens in de regels vermeld staat. \r\n[/quote]\r\n\r\nHier kan ik je echt niet volgen. Als je onder zwartrijders vraagt of zij het nodig vinden dat er gecontroleerd wordt op vervoersbewijzen, dan zullen ze natuurlijk ook zeggen dat ze die controles heel vervelend vinden. Die vergelijking gaat volledig op voor hulp met spel- en filmdownloads. Dus op dit punt zijn we het volledig oneens.
Link naar reactie
[quote]de enige discussie die ik niet wil is over wie er is begonnen tussen Tjoekse en ik[/quote]\r\nDat begreep ik al, misschien was ik niet duidelijk genoeg maar ik bedoelde dus dat ik respecteer dat we daar niet over verder discussieren.\r\nIk weet dat je altijd bereid bent ergens op in te gaan als de zaak fatsoenlijk blijft.\r\n\r\nHmmz.. eens zien of ik de quote op andere wijze uitgelegd krijgt. Kijk een zwartrijder weet dat hij zwart rijd en zal controlle onnodig en vervelend vinden. Maar mijn stelling is dat er gaten zitten in de regels en die, mede door een bepaald terecht verwachtingspatroon van CID lezers/gebruikers, onduidelijk zijn.\r\nJe zou het in die zin kunnen vertalen naar iemand die nieuw in het land is, wel een strippenkaart heeft, maar niet verwacht dat hij die zelf moet afstempelen in de tram, omdat dit elders niet gebeurd (doet chauffeur of conducteur) en hier ook niet specifiek vermeld staat.\r\nDan rijd hij toch zwart, en zal controle geen probleem vinden, maar zal geirriteerd raken als een controleur daar iets over zegt omdat dit nergens aangegeven staat en immers in de trein toch ook een conducteur is en in de bus toch ook de chauffeur stempelt?\r\n\r\nMisschien dat het zo duidelijker is, anders zullen we het inderdaad niet eens worden over dit punt.\r\nIk weet anders ook niet hoe ik duidelijker of eenvoudiger kan zeggen dat \"uitwisselen van\" een heel ander iets is dan \"besprekingen over behandeling van\".\r\nHet blijft een beetje moeilijk wat dit betreft, maar de interpretatie ligt zo open als het maar kan door deze half-half situatie en er zijn gewoon mensen die dat erg moeilijk vinden en niet begrijpen dat het een het ander ook uitsluit.
Link naar reactie
Ik heb trouwens eens Tjoekse opgezocht op het oude forum. Wordt je niet vrolijk van.\r\n\r\nCitaten:\r\n[quote]\r\nDoor Tjoekse op Zaterdag, 05 Maart 2005 - 13:13: \r\nhet mailen naar modjes is matennaaien \r\n[/quote]\r\n \r\n[quote]\r\nDoor Tjoekse op Donderdag, 17 Februari 2005 - 00:25: \r\nhij heeft wel gelijk. \r\nniet zozeer de layout als wel het niveau van de kennis. \r\nwat hier niet echt hoog is. \r\neen boel geneuzel van moraalriddertjes wat wel en niet mag. \r\nwaarschijnlijk zullen dat ook de eerste zijn die hierop reageren. \r\nso be it \r\n[/quote]\r\n\r\n[quote]\r\n Door Tjoekse op Zondag, 30 Januari 2005 - 20:10: \r\nna de moed opgegeven te hebben op dit forum antwoord te krijgen \r\nhoeft het ook niet meer \r\nkan in het vervolg beter direct naar dit forum gaan \r\n[url]http://gathering.tweakers.net/forum[/url] \r\nbinnen 1 uur probleem opgelost \r\nnog succes met dit forum :-( \r\n[/quote]\r\n \r\nDus je mag niets in een topic zetten, maar Modje mailen mag ook niet? \r\nHiermee mag duidelijk zijn hoe Tjoekse over het forum en zijn gebruikers denkt; nuttig voor hen die hem willen steunen.\r\n\r\n----------------\r\n\r\n@blacktiger: dit om je opmerking\r\n[quote]\r\nJah.. veelal nieuwelingen \r\n[/quote]\r\neven in perspectief te zetten. Tjoekse is geen nieuweling, maar gewoon iemand die lak heeft aan regels en afspraken.
Link naar reactie
Oh, en eventjes voor het gevoel voor humor. Deze is ook van het oude forum:\r\n\r\n[quote]\r\nDoor Kater op Woensdag, 02 Februari 2005 - 13:10: \r\nTjoekse, het zijn allemaal vrijwillegers. \r\nIets vriendelijke mag wel hoor. \r\nWaarom zet je de oplossing hier niet neer, hebben andere er ook iets aan. \r\n\r\nDoor Tjoekse op Zondag, 13 Februari 2005 - 20:39: \r\n[b]minder schrijf fouten mag ook wel [/b]\r\nmaar als er vraag naar is wil ik het wel posten \r\n[/quote]\r\n\r\nWie was ook alweer de grootste criticus van Kater?
Link naar reactie
De vergelijking met dorpsgemeenschappen doemt op.....\r\nEen dorpsvertegenwoordiging heeft het altijd gered met een gemoedelijk reilen en zeilen.... Dan komt er wat import uit de grote stad en daar was het allemaal veel beter geregeld.... Het gevolg.... de import heeft de hele dorpsgemeenschap door dit gedoe tegen elkaar opgezet van voor en tegenstanders... Weg gemoedelijke toestand... Moraal.... de import was al nooit honkvast en gaat wederom verhuizen en de dorpsgemeenschap is nooit meer geweest wat het was.....
Link naar reactie
Reintje, maar dan zou je nooit nieuw bloed en/of kennis krijgen. Dan bloedt het ook dood.\r\n\r\nOp zich is er niets mis met de sfeer, op een enkeling na die de sfeer verpest. Als er een opmerking over de legaliteit wordt gemaakt, blijf dan even weg bij de vraag totdat Modje of Admin groen of rood licht hebben gegeven. Dan moet iemand misschien een dagje geduld hebben voor de vraag wordt vrijgegeven.
Link naar reactie
[quote]Reintje, maar dan zou je nooit nieuw bloed en/of kennis krijgen. Dan bloedt het ook dood.[/quote]\r\n\r\nNatuurlijk is iedereen welkom.... Maar als ik bij mijn buurman op visite kom ga ik het meubilair daar toch niet verplaatsen omdat dat m.i. beter staat.... En ik ga er ook zeker geen commentaar op leveren.... (ook al ben ik binnenhuisarchitect met een hoop ervaring)....\r\n\r\n\r\n[quote]Als er een opmerking over de legaliteit wordt gemaakt, blijf dan even weg bij de vraag totdat Modje of Admin groen of rood licht hebben gegeven. Dan moet iemand misschien een dagje geduld hebben voor de vraag wordt vrijgegeven.[/quote]\r\n\r\nBen ik helemaal met je eens. Vaste gebruikers moeten daarin sollidair zijn met elkaar.....
Link naar reactie
Hmmz... tja.. daar zit misschien wel wat in Reintje. Maar dat is een logisch gevolg ervan als veel stadsmensen naar het dorp verhuizen oftewel als je forum groeit en groeit.\r\nDat wil niet zeggen dat het in de stad allemaal beter geregeld is, misschien ook wel maar dan inderdaad met verlies aan gemoedelijkheid en een vermeerdering van regels hetgeen ook niet prettig werkt maar het een sluit vaak het ander niet uit.\r\n\r\nOok jouw tip is niet slecht AVV, maar zie ook de thread over die Windows Vista en de link die ik alhier gaf naar die vraag over die ps/2 cd. Er zijn nu eenmaal een hoop mensen hier die graag anderen willen helpen. Je blokt het een beetje of doet niets waarna misschien de vraag verschijnt \"is er dan echt niemand die me helpen kan\" (ik noem maar iets) waardoor de behulpzame mensen toch weer over het hart strijken en iemand eigenlijk niet in de problemen willen laten zitten.\r\nDat is gewoon de goedheid van de behulpzame mensen alhier, daarom ben ik bang dat het \"wachten op\" niet echt zal helpen, nog niet gesproken over evt. reacties van wachtende gebruikers, evt. onduidelijkheid hierover.\r\nIk pleit ook niet voor een heel regelpark, alleen voor aanpassing van die 2 regels die nu steeds de problemen veroorzaken, het mede \"modereren\" en de film-onduidelijkheid.\r\nEn eigenlijk ook de argumentatie achter het waarom niet als het toch allemaal legaal is, waarom dan moeilijk doen erover? Laat de support dan over aan de gebruikers die er support aan willen geven en die wat niet willen doen het niet? Dan ben je ook klaar, is ook een mogelijkheid... ik weet het ook niet, zie alleen dat er op die punten iets structureel mis is, maar probeer alleen mogelijkheden te bieden, tips te geven, discussie erover te voeren om het onder de aandacht te brengen.\r\n\r\nDat de sfeer niet verpest moet worden zijn we het allemaal wel over eens.
Link naar reactie
@reintje, ik zag dat je net postte toen ik aan het schrijven was.\r\nJe ziet de zaak echt verkeerd, ik geef commentaar omdat men kritiek mag geven, die kritiek geef ik om te proberen verbetering te brengen indien mogelijk, niet om zaken af te kraken.\r\nEen vergelijkig zoals jij die neer zet is hier dan ook niet op zijn plaats.\r\n\r\nVaste gebruikers moeten solidair zijn met elkaar, zonder meer mee eens, maar momenteel worden daarbij de nieuwe gebruikers, hun gedachtengang en de onduidelijkheid waar ze tegenop lopen (net als ik toen ik hier net kwam) niet voldoende meegenomen in de overwegingen c.q. datgene waar ze tegenop lopen en het verwachtingspatroon wat ze hebben, word gewoon onderschat mijns inziens.\r\nSamenhouden is prima, maar nog beter is oorzaken zoeken, en die oorzaak zien te voorkomen voor nieuwelingen. Dat bereik je alleen met duidelijk zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...