Ga naar inhoud

PC upgraden?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een beetje vernieuwen en zit er aan te denken om m\'n pc wat te upgraden. Mits dit niet al te prijzig wordt, anders zou een nieuw systeem misschien beter zijn.\r\n\r\n\r\nIk heb nu de volgende computer:\r\n\r\nPentium 4, 3 Ghz\r\nMoederbord: Intel canterwood i875P/E7210 (Dimension 8300)\r\n1 GB geheugen (2x 512MB)\r\n2x 120 GB harde schijven\r\ncd/dvd-rom en een dvd-brander (16 speed)\r\nVideokaart: XFX Geforce 6600GT 128MB (AGP)\r\nGeluidskaart: Creative audigy 2\r\n\r\nOpzich een vrij aardig systeem, alleen heb ik al een paar keer wat ellende ermee gehad. Veel schokkerige spellen en ineens een totale systeem-crash. Is destijds een geheugenmodule vervangen en ik heb een paar maanden terug de 6600GT gekocht.\r\n\r\nNu vind ik de prestaties (vooral wat betreft nieuwe games) toch tegenvallen en ook de nieuwe kaart bevalt niet optimaal (luidruchtig).\r\n\r\n\r\nNu zat ik te denken aan een ander moederbord, andere grafische kaart en eventueel nieuw geheugen erbij.\r\nEen nieuw systeem zou me zonde lijken eerlijk gezegd aangezien de HD\'s en de optische drives gewoon prima zijn.\r\nMaar ja, ben ik voor een beetje sterke videokaart, een goed voorzien moederbord en (minstens) 1 GB geheugen niet vrij veel kwijt?\r\n\r\nEn kan dat zomaar ingebouwd worden, of kan ik dan toch misschien beter ergens gaan voor een nieuw systeem en eventueel proberen m\'n oude in z\'n geheel te verkopen?
Link naar reactie
Kaart is sowieso bij \'inspanning\' luidruchtig.\r\nEn bij spellen heeft ie schijnbaar evenveel moeite met de allerhoogste settings als met de allerlaagste. :S\r\n(HL2, Doom3, UT2004, FIFA2005 schokken soms wel op hoge settings, maar doen dat op de allerlaagste ook)\r\n\r\nIk zit misschien aan een betere kaart te denken dan alleen.\r\n(Even niet meer teveel richting \'fouten\' bij geheugen of moederbord denken)\r\n\r\nMaar ik lees overal dat PCI-E toch beter is dan AGP kaarten.\r\nDus dan zou ik misschien wel een ander moederbord beter kunnen nemen\r\nen een krachtige nieuwe grafische kaart.\r\nIk zoek in elk geval ook een kaart die niet al te luidruchtig is.\r\n\r\nDus ja, is vervangen van MoBo wijs en dan PCI-E of gewoon voor een AGP gaan?\r\nEn misschien enige tips mbt een krachtige (en stille!) kaart en eventueel een goed MoBo? (Ik heb ook geen idee van socket enzo, waar het allemaal op slaat e.d. maar geloof dat het een 478 is ofzo)
Link naar reactie
Ik ben bang dat je dan ook een andere processor moet kopen en ander geheugen.\r\nDus zou ik het bij een AGP kaart houden in jouw geval.\r\nMisschien een nieuwere, de 6800 of zo.\r\nMaar die is nog wel duur.\r\nMijn kaart maakt ook herrie als ik aan het gamen ben, ik heb een ATI9600. (de jouwe is zo wie zo sneller dan de mijne). ;-)
Link naar reactie
Ik had al een ATI Radeon 9800 Pro.\r\nDestijds erg veel schokkerige spellen en toe dus op nVidia over gestapt.\r\nWel verbetering, maar nog zeker niet naar wens.\r\n\r\nAndere processor/geheugen is idd ook minder.\r\nKan beter dan een nieuwe AGP kaart halen en een slotje geheugen erbij knallen.\r\nIk heb alleen al 2 merken geheugen erin zitten, maar dat hoeft toch geen probleem te zijn?
Link naar reactie
Zo te horen heb je nogal wat stabiliteitsproblemen. Een nieuw moederbord zou dat moeten verhelpen. Een koeler op je grafische kaart is misschien een goedkopere optie dan helemaal een nieuwe. Een nieuwe AGP videokaart is sowieso zonde van het geld.\r\n\r\nAls je PCI-e wilt, moet je gaan voor een socket 775. Dus dat wordt dan een duur grapje allemaal bij elkaar.\r\n\r\n[quote]\r\nMisschien grotere harde schijven, eventueel SATA. \r\n[/quote]\r\nDit lijkt me ontzettend overbodig. 240GB lijkt me genoeg, nieuwe schijf is pas nodig als andere 2 bijna vol zijn. En SATA heeft maar beperkte snelheidswinst ten opzichte van ATA-schijven, dus voor die \'S\' hoef je ook geen nieuwe te kopen.\r\n\r\n@TS: Ik zou als je iets meer stabiliteit wilt, een nieuw moederbord kopen + een koeler op je videokaart. En als je betere gameprestaties wilt, moet je al snel gaan denken aan een nieuwe pc.
Link naar reactie
Maar een nieuw moederbord is gewoon zomaar te kopen en dan kan ik m\'n processor uit m\'n huidige gewoon halen?\r\nOf moet ik dan meer gaan vervangen.....dan zit ik denk ik net zo snel vast aan een nieuw systeem. (die er hooguit kan komen als ik deze huidige kan verkopen, maar of dat ooit gaat lukken...... ^o) )\r\n\r\nIdd is gezien de huidige techniek-beperking met m\'n AGP alleen een goede, stille fan op m\'n huidige kaart het meest handige/nuttige.\r\nEnig idee welke geschikt zijn voor mijn XFX Geforce 6600GT 128MB AGP???
Link naar reactie
Je kunt gewoon een nieuw moederbord kopen, met dezelfde socket. Dan past het. Kun je ook gewoon je huidige geheugen en CPU houden.\r\n\r\nDat systeem van jou is zo verkocht hoor. Ik weet zeker dat je hem snel hebt verkocht. \r\n\r\nVF700-(Al)Cu zou ik aanraden. Al kan dat problemen opleveren met de HSI heatsink. Dit probleem wordt genoemd door Zalman, maar schijnt in de praktijk mee te vallen. Arctic heeft geen koeler voor de AGP6600GT, dus zou ik voor deze Zalman kiezen.
Link naar reactie
Het systeem staat op marktplaats, uitgebreid en al met 19 inch flatpanel en 5.1 altec lansing speaker-systeem. 8-| \r\nAlleen of ik er nog een beetje wat voor kan krijgen......\r\n\r\nVerder zijn dat erge heat-sink problemen?\r\nIk had al zo\'n Zalman gezien en ook gelezen dat een puur koperen het beste geleid en dus beter is. En Zalman schijnt sowieso erg stille producten te hebben.....\r\n\r\nMaar ja, nieuw MoBo is wel flink zwoegen om em in te bouwen lijkt me.\r\nEn dan ook nog processor enzo netjes overzetten....\r\n\r\nHopelijk komt er snel iemand die m\'n systeem wil hebben en anders maar\r\ngewoon de kaart aanpakken.....
Link naar reactie
Dit systeem is al zeer goed, en als je een beetje verandering in prestatie wilt, moet je er owk wel wat geld in steken. De videokaart kan je het beste veranderen in de Nvidia Geforce 7800GTX (deze kaart is PCI-E dus je moet je moederbord ook aanpassen). De kloksnelheid verhogen naar 3,8 GHZ. De geluidskaart veranderen in Creative Audigy 4 PRO. Het ram veranderen in 4096MB.
Link naar reactie
[quote=Killer01x]Dit systeem is al zeer goed, en als je een beetje verandering in prestatie wilt, moet je er owk wel wat geld in steken. De videokaart kan je het beste veranderen in de Nvidia Geforce 7800GTX (deze kaart is PCI-E dus je moet je moederbord ook aanpassen). De kloksnelheid verhogen naar 3,8 GHZ. De geluidskaart veranderen in Creative Audigy 4 PRO. Het ram veranderen in 4096MB.[/quote]\r\nTjonge jonge, niet eens 2x7800GTX in SLI???\r\n\r\nDit is wel het andere uiterste, en dan vergeet je nog een AMD set te nemen. 4gig geheugen, kom op zeg.\r\n\r\n@ChielB, je systeem is idd goed, dus ik zou het maar zo houden. Als je het verkoopt, kun je natuurlijk wel gaan denken aan een nieuw systeem, die beter presteert. Maar met dit in huis zou ik niet teveel gaan upgraden. \r\nOver die NB-cooler (ff voor de duidelijkheid: NB= north bridge), dat geeft vweleens problemen met zo\'n passieve van Zalman van 47 MM . Maar in de meeste gevallen gaat het goed.\r\n\r\n[url=http://www.zalman.co.kr/product/cooler/VF700_6600GT_eng.html]Link[/url]
Link naar reactie
@Killer01x: bedankt voor je advies. Ik heb de Staatsloterij reeds geïnformeerd over mijn plannen..... :-P \r\n\r\n@SIS: Ik hoop maar dat het goed gaat. Komt in elk geval een echte technische klusser om em voor me erop te zetten, dus die zal vast wel zien als het niet zal gaan.\r\n\r\nVerder ook maar in een koopzuchtige bui 1GB geheugen erbij gehaald.\r\nZet dat er wel in als die klusser bezig is, dus dan lekker 2048MB geheugen..... 8-|
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...