Ga naar inhoud

video rendering: beste formaat?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo\r\n\r\nIk heb met een videobewerkingsprogramma (Vegas) een leuke collage gemaakt van allerlei losse filmpjes. Ze lopen nu in elkaar over met zelf bijgevoegde muziek en effecten etc. De collage is bij elkaar ruim anderhalf uur geworden. \r\n\r\nHoe kan ik dit het beste opslaan als één bestand zodat het is af te spelen en tevens het snelst en meest soepel met bijv nero te bewerken is (menu / chapters) voor een PAL dvd ?\r\n\r\n[b] avi, mpeg-1 of mpeg-2 ? [/b]\r\n\r\now, en een iets minder belangrijke vraag: hoe zorg ik er voor dat het bestand niet té groot wordt wanneer ik het wegsave / render?\r\n\r\nalvast bedankt voor de goede tip! :lol:
Link naar reactie
De menu\'s en hoofdstukken kun je waarschijnlijk ook met je videobewerkings prg maken.\r\nAls het een dvd moet worden render je naar mpeg2 volgens de dvd normen\r\nMoet het een video cd worden dan heb je mpeg1 nodig.\r\nAls je er een avi(divx) van maakt heb je een klein bestand met goede kwaliteit ,maar dit is alleen maar op de pc ,en een enkele dvd speler af te spelen.\r\n\r\nHoe kleiner het bestand ,deste minder word de kwaliteit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...