Ga naar inhoud

Thuisnetwerk werkt niet helemaal


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik ben al een aardige tijdje bezig geweest een thuisnetwerk te maken. Dit had ik al eens eerder gedaan, dus het leek me niet zo moeilijk, niets was minder waar. Ik ben er gisteren zeker 3 uur mee bezig geweest :-S , vandaar dat ik jullie hulp inroep.\r\nIk heb 3 computers thuis, 2 vaste en 1 laptop. De laptop is draadloosaangesloten de rest nog met een kabel. Nu kan laptop wel met computer 1 communiceren (af en toe, soms is het ook onmogelijk *-) ) en laptop kan met computer 1. Computer 2 en computer 1 gaat ook goed. Alleen Computer 2 en de laptop gaat niet. Hij geeft aan dat ik niet gemachtigd ben en dat hij het netwerkpad niet kan vinden.\r\n\r\nHopelijk advies.\r\n\r\nGroetjes Paul
Link naar reactie
Hoi Paul.\r\n\r\nHet is echt niet moeilijk een thuisnetwerk op te zetten, maar men moet wel wat basiskennis hebben. Ik heb er een cursus over geschreven op mijn satellietforum maar oke.\r\nAls je de melding krijgt dat je niet gemachtigd bent moet je gaan denken aan accounts, dat is hier al eens vaker beschreven.\r\nJe moet zorgen dat elk account waarmee je inlogt op elke pc, ook op elke andere pc (en laptop) aanwezig is, incl. het gebruikte wachtwoord. Althans als het een netwerk met XP machines is.\r\n[quote]af en toe, soms is het ook onmogelijk [/quote]\r\nAf en toe bestaat niet in een netwerk, het werkt, werkt deels of het werkt niet. Als je af en toe \"zaken\" hebt, dan heb je vrijwel zeker nog een ander probleem. Misschien een aanmeldingsprobleem, dat zou dan met die accounts te maken kunnen hebben.\r\nProbeer die eerst in orde te maken, misschien is dan ook je \"af en toe\" probleem opgelost, wie weet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...