Ga naar inhoud

Kopiëeren van DVD op PC na omzetten video naar DVD


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nonlangfs wederom geconfronteerd dat als ik via een stand-alone DVD recorder ( Philips DVDR70) analoge video opnames heb overgezet op een DVD+RW schijf deze schijf via mijn PC niet te kopiëeren valt naar een DVD+R.\r\nOm meerdere stukjes opnames naar de DVD over te zetten moet ik wel gebruik maken van een DVD+RW schijf.\r\nWie kan me helpen ??\r\n\r\nGroet
Link naar reactie
de finaliseer zit er wel degelijk op je moet na het schrijven de dvd eruit halen en dan weer terug stoppen en dan even de beschrijving erbij pakken en kijken welke knoppen je moet gebruiken om te finaliseren ik moet de blauwe toets op de afstand bediening gebruiken dit moet je doen anders kun je de dvd in geen ander systeem gebruiken \r\nen je kan op een dvd+r meer opzetten zolang deze niet is gefinaliseerd je stopt de dvd erin en kiest in het menu de lege titel en kopieren maar je kan wel geen titels wissen dus alleen maar volmaken en niet legen
Link naar reactie
Zelfs op een dvd+r kun je titels wissen ,ze worden dan onzichtbaar ,maar de ruimte wordt natuurlijk niet vrij gegeven ,want er wordt niet echt gewist.\r\nEen RW kun je afspelen op andere apparaten ,die hoef en kun je zelfs niet finalizeren (bij mij niet tenminste)\r\nMaar een R moet je wel finalizeren wil je hem op andere apparaten af kunnen spelen ,maar zolang je dit nog niet hebt gedaan kun je er steeds filmpjes bij zetten totdat hij vol is.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Daar zou je zelfs shrink niet voor nodig hebben ,hoort ook te kunnen met Nero ,want de dvd is niet beveiligd ,en is ook niet te groot.\r\nJe kunt in de recorder ook metteen een dvd+r gebruiken (maar die zul je dan wel moeten afsluiten of finalizeren denk ik) maar bij een rw hoeft dat inderdaat niet (ik heb een Philips ,en een Liteon)
Link naar reactie
Iedere tip is natuurlijk welkom, hebben we allemaal wat aan.\r\nNiemand weet alles en iedereen heeft een andere manier van werken. Niets is zaligmakend (behalve een paar (B) (B) (B) maar die mag ik nu niet omdat ik aan het werk ben :-| )\r\n\r\nNu even kijken of bommeltje nog reageert, of het nu werkt of niet.
Link naar reactie
Wat mooi zou wezen is een edit-programma voor alle soorten video-bestanden. Het is heel vervelend dat je met name .vro bestanden niet kan editen. Op een DVD-R van mijn stand-alone Panasonic staan bijv. 3 films: op mijn PC zie ik slechts 1 .vro bestand. (Kan hernoemd worden naar .avi of .mpg.) Ik kan \'t wel afspelen maar zelfs niet pauzeren of vooruit\"spoelen\" want dan stopt alle activiteit. Ook kan ik kopiëren naar HD of DVD, maar de DVD (liefst RW) die dan volgt is niet geschikt voor afspelen op een stand-alone DVD-speler. Kortom, ik vermoed dat e.e.a. veroorzaakt wordt door het gebrek aan uniformiteit in DVD-land.\r\nIk gebruik Nero en Easy. Wie weer hier iets op ?
Link naar reactie
@sxell\r\n\r\n[quote]\r\nOp een DVD-R van mijn stand-alone Panasonic staan bijv. 3 films: op mijn PC zie ik slechts 1 .vro bestand. (Kan hernoemd worden naar .avi of .mpg.) Ik kan \'t wel afspelen maar zelfs niet pauzeren of vooruit\"spoelen\" want dan stopt alle activiteit\r\n[/quote]\r\n\r\nMet het programma TMPGEnc DVD Author kan je het bestand verdelen in hoodfstukken. Ook kan je er een menu mee maken zodat alle hoofdstukken apart te bekijken zijn. Op de daarna gebrande dvd kun je de films gewoon voor- en achteruit \"spoelen\". Het is wat werk maar dan heb je ook wat. (Y) (Y)
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...