Ga naar inhoud

Fysieke Geheugendump


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Staat er alleen Stop:0x0000008E of ook iets van een sys file ofzo, bijv. Stop error message in Win32k.sys: STOP: 0x0000008E (c0000005, bf875fc3, f07bcd48, 00000000)... die melding van een .sys, of dll of vxd file kan ook onderaan of ergens anders op de pagina staan.\r\n\r\nAls het uitsluitend een Stop:0x0000008E melding is, dan is het toch 9 van de 10 keer het geheugen.\r\nOp [url=http://www.ozzu.com/ftopic32424.html][color=red]DEZE [/color][/url] link kun je ook eens lezen, staat ook een thread over zo\'n probleem. Hij is wel Engelstalig, maar er komen ook meer zaken aan de orde zoals een Logitech muis, misschien dat je er toch iets van informatie uit kunt halen.\r\n\r\nWat je ook kunt proberen is bij iemand even een 512 module lenen en die te proberen in je systeem, kijken of het dan wel lukt. Memtest is goed, maar geeft geen 100% garantie dat het geheugen toch niet stuk is.\r\n\r\nAls je deze 0x0000008E (KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED) melding krijgt, kan het weer iets anders zijn, vandaar dat het belangrijk is om te weten of er andere teksten in staan of verwijzingen naar .vxd of .sys of iets in die geest.
Link naar reactie
Bij Symantec kan ik alleen vinden dat een 0x8e error kan optreden nadat je Drive Image 7 geinstalleerd hebt.\r\nHeb je soms kort geleden iets van DriveImage of Partition Magic geinstalleerd?\r\nZonee, dan zou ik het zo vlug ook niet weten.\r\n\r\nIn dat geval zou je misschien Norton Crashguard moeten uitschakelen en kijken wat windows zelf voor een foutmelding genereert.
Link naar reactie
Heb je versie 8 gebruikt? Zoja, dan kan er eigenlijk weinig mis gegaan zijn.\r\nMaar ik las [url=http://service1.symantec.com/SUPPORT/powerquest.nsf/76b08a3dd4dc166e88256e970047cea9/a259f83761d5830a88256e75007cd177?OpenDocument&src=bar_sch_nam][color=red]hier [/color][/url]bij Symantec iets over een probleem met Crashguard in combinatie met Drive Image 7.\r\n\r\nVolgens mij is het dan ook niet erg dat je PM gebruikt hebt om je schijven om te zetten, heb ik ook gedaan en dat gaf ook geen problemen, maar het is eerder een kwestie van incompatibiliteit tussen Crash Guard en DriveImage.\r\nZo zou ik me kunnen voorstellen dat er ook een compatibiliteitsprobleem zou kunnen zijn tussen Crash Guard en Partition Magic of misschien iets wat daarvan nog is overgebleven op de hd als je die geinstalleerd hebt gehad.\r\n\r\nVandaar ook mijn advies om Crashguard eens uit te schakelen, en te bekijken of je dan nog een foutmelding krijgt. En zoja, dan is die in elk geval van windows en daar is makkelijker op te zoeken.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...