Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=Animal;453618]Als je niet werkt heb je geen recht op vakantie !!![/QUOTE]\nNou dan moeten ze dat geld wat je bij uitkeringen één keer per jaar uitbetaald krijgt als [I]vakantiegeld[/I] ook maar anders gaan noemen.\nJe kan er vaak al niet van op vakantie omdat het de gaten in je budget meestal dicht, maar als je dan ook al geen recht op vakantie hebt (naar Animals idee) vind ik die naam helemaal misleidend. 8-|\n\nSpaargeld moet het maar gaan heten.\n\n[QUOTE=Animal;453620]Vakantie\nUit Wikipedia, de vrije encyclopedie\n[B]. . . .Mensen gaan, alleen, met vrienden, in groepen, of met hun gezin, naar een andere plaats, om daar andere ervaringen op te doen. . . .[/B][/QUOTE]\nDit vind ik het meest bij mijn gewilde beleving van vakantie horen, n.l.\nhet ervaren van vele positief andere zintuiglijke indrukken.
Link naar reactie
  • Reacties 19,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    19117

[quote=erikdenhouter;453685]\nJe kan er vaak al niet van op vakantie omdat het de gaten in je budget meestal dicht\n.[/quote]\nin mijn beleving is vakantie 3 weken lekker niks doen , en in dat opzicht hebben mensen met een uitkering altijd vakantie .\nstaat tegen over dat ze eigelijk meer vakantiegeld moeten hebben , want ze moeten er 52 weken mee doen . ;)
Link naar reactie
[quote=tjoekse;453692]in mijn beleving is vakantie 3 weken lekker niks doen , en in dat opzicht hebben mensen met een uitkering altijd vakantie .\nstaat tegen over dat ze eigelijk meer vakantiegeld moeten hebben , want ze moeten er 52 weken mee doen . ;)[/quote]\n\nSterker... mensen met een uitkering krijgen helemaal geen vakantiegeld. De gemeente reserveert voor hun een bedrag van hun eigen uitkering om dat vervolgens in juni uit te betalen wanneer iedereen al lang een vakantie heeft geboekt en betaald. Verder... je wilt niet ruilen hoor tjoekse... mensen met een uitkering lijken dan helemaal niks te doen, de financiële kopzorg die ze hebben kost 10 jaar van hun leven....
Link naar reactie
Krom praten wat recht is gaat best wel makkelijk.(liar)\r\n\r\nVakantiegeld van een werknemer wordt in mei uitgekeerd en van een uitkeringsgerechtigde ook.:confused:\r\n\r\nEn over welke rente heb je het, dat geld is gewoon al van de gemeenschap en dat sparen ze echt niet op voor het vakantiegeld.\r\nOok zijn er diverse uitkeringsinstanties, gemeenten voor de bijstand, wat overigens niet voor niets zo heet, UWV voor het gros van de andere uitkeringen.\r\n\r\nAlleen bij een WAO gat wordt het vakantiegeld gelijktijdig per maand uitgekeerd bij het aanvullende pensioen bedrag.\r\n\r\nDan doet de werkgever dat overigens ook, stiekum het vakantiegeld achterhouden voor de rente.:rolleyes:\r\n\r\nBla, bla.:(
Link naar reactie
[quote=dutch-online;453776]................................................\n \nJuist je spaart bij de uitkering instantie, en die plukt de rente over dat [ vakantiegeld] daar krijg je geen cent van mee. zo blijft de kas daar aardig op sterkte. kunnen ze dure managers en luxe gebouwen van betalen.;)[/quote]\n \n \nZo werkt het bij alle bedrijven ,niet alleen bij uitkerings instantie\'s.:confused:\n \n \nAlleen bij philips krijg je tegenwoordig je vakantie geld en dertiende maand ,iedere maand uitbetaald ,maar het heet dan \"persoonlijk budget\"
Link naar reactie
[quote=Lange Pier;453778]Krom praten wat recht is gaat best wel makkelijk.(liar)\n\nVakantiegeld van een werknemer wordt in mei uitgekeerd en van een uitkeringsgerechtigde ook.:confused:[/quote]\n\nWist je dat de uitkering altijd een maand achter loopt? Dus je krijgt de bijstand van mei in de maand juni... zo ook het vakantiegeld...!\n\n \nIk vertel hoe het zit - niet meer niet minder - omdat er altijd nog mensen zijn die denken dat je in luilekkerland leeft als je een uitkering krijgt (hetzij van UWV hetzij van de gemeente). Dat is dus in de meeste gevallen echt niet zo...
Link naar reactie
De lonen lopen bij de meeste bedrijven ook achter .\nHet loon van mei wordt dan half juni betaald.(daar zit dan ook het vakantie geld bij)\nEr zijn echter ook bedrijven waar je precies voor het einde van de maand je salaris gestort hebt ,,maar als er dan bijzondere dingen verwerkt moeten worden zoals overwerk ,ofzo ,dan is dat ook pas de volgende maand verwerkt.\nMaar voor iedereen geld dat je altijd om de maand of om de 4 weken ,uitbetaald wordt.\nEn genoeg is het voor de meeste nooit.
Link naar reactie
Ik loop achter... ik herinner me van vroeger dat het vakantiegeld altijd in mei kwam.\nOverigens...je hebt wel gelijk..genoeg is het voor de meesten nooit. Want je moet de tering naar de nering zetten. Als je een boel hebt te besteden ben je ook vaak financiële verplichtingen aangegaan die bij dat inkomen horen en als dat door omstandigheden minder wordt, kun je met een aanzienlijk salaris ook behoorlijke kopzorg hebben...\nEen groot salaris ben ik ook nooit jaloers op... hangt meestal nauw samen met grote verantwoordelijkheden voor personeel en bedrijf...
Link naar reactie
[QUOTE=reintje;453784]Wist je dat de uitkering altijd een maand achter loopt? Dus je krijgt de bijstand van mei in de maand juni... zo ook het vakantiegeld...!\r\n\r\n \r\nIk vertel hoe het zit - niet meer niet minder - omdat er altijd nog mensen zijn die denken dat je in luilekkerland leeft als je een uitkering krijgt (hetzij van UWV hetzij van de gemeente). Dat is dus in de meeste gevallen echt niet zo...[/QUOTE]\r\n\r\nDat is per gemeente verschillend, bij sommige krijg je een vast voorschot aan het midden/eind van de maand en de definitieve na het inleveren van het inkomstenbriefje voor een bepaalde datum de maand erop, en andere doen alleen het laatste en dan vaak nog in de eerste helft van de maand erop.\r\n\r\nMaar een vetpot is het zeker niet, die voedselbanken zijn er niet voor niets, alhoewel dat wel met je besteedbaar inkomen te maken heeft.\r\n\r\nOverigens is een volledige afkeuring bij iemand met een 1½ x modaal of hoger inkomen toch wel redelijk te noemen, 75% van die 183 euro dagloon maximaal is toch nog redelijk.
Link naar reactie
[QUOTE=De moeder;453821]Pfff, eindelijk zon.:cool:\r\nWinterdepressie is bijna over......:|\r\nOp naar de voorjaarsmoeheid!!:rolleyes:[/QUOTE]\r\n\r\nMmm hier in limburg hadden we gister zon:) ik dacht ook hehe eindelijk 15 graden, blauwe lucht, de lente komt. \r\nEchter vanmorge was het 3 graden en de zon komt er vandaag ook niet echt uit:( Volgens de weerberichten gaat het ook weer vriezen (snachts) dus het duurt volgens mij nog wel ff voordat de lente [B]echt[/B] komt
Link naar reactie
[quote=dutch-online;453796].........................\nKortzichtig\n \nniet alleen bij Philips, er zijn er genoeg wie dat doen:D[/quote]\n \nNoem er dan maar eens een stel.\n \nEn je bent zelf erg kortzichtig ,om eerst te gaan klagen dat de uitkerings instantie\'s de rente van je vakantie geld opstrijken . Dat is bij ALLE bedrijven die in een keer vakantie geld uitbetalen.
Link naar reactie
Even mijn neus laten zien.\n\nVandaag even met de auto rond gereden in gronigen, op zoek naar \'spookgebouwen\' nou weet ik dat er tussen het spoor van CS groningen en Station Noord een leeg paintball gebouw staat, maar daar kwamen we niet binnen, dus zijn we (vriend en ik) verder gaan zoeken, kwamen we een gebouw tegen naast de Hanos. Daar hebben we wat foto\'s geschoten.\n\nResultaat van mijn foto\'s [URL]http://www.flickr.com/photos/boylang[/URL]\n\nResulaat van vriend [URL=\"http://www.flickr.com/photos/boylang\"]http://www.flickr.com/photos/nielskim[/URL]
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;453817]Maar een vetpot is het zeker niet, die voedselbanken zijn er niet voor niets, alhoewel dat wel met je besteedbaar inkomen te maken heeft..[/QUOTE]\nJuist, die voedselbanken zijn nodig geworden (vooral in de grote steden) toen begin jaren 90 het kabinet Kok huurverhogingen tot[B] [B]6½ %[/B][/B] toe liet, en tien of elf jaar lang zo\'n soort verhoging voor de laagste huren ook werkelijk door de verhuurders berekend werd.\nDat was nooit gezien sinds de tweede wereldoorlog, het was altijd rond de 3½ procent geweest, en elke tiende procent werd bevochten (\"[I]De olifant door de porseleinkast[/I]\" noemde ik hem toen).\n\nGevolg: huur (veelal voor laagste huren) verdubbelde in elf jaar.\nEn in de vier grote steden zijn de huren al een stuk hoger dan in de rest van het land, waardoor juist daar steeds moeilijker werd.\n\nWie vooral niet klaagden waren de huizenbezitters, die zagen korte tijd later de waarde van hun huis namelijk slapend verdubbelen.\nDat alles heeft naar mijn overtuiging een enorme invloed gehad op het ontstaan van de kredietcrisis nu.\n\n[QUOTE=tjoekse;453845]dat wil ik nog wel eens vergeten als ik s\'morgens om 5 uur in de auto stap . ;)[/QUOTE]\nVoor anderen praten kan ik niet, ik ga niet meer om met \"gelijkgestemden\" behalve misschien hier op het forum, maar ik kan eerlijk zeggen, dat ik elke dag, [B] 24/7 elke tien minuten, minstens één maal[/B] een minuut lang aan mijn inkomens-positie denk, of ik nu achter mijn PC zit, foto\'s maak, sta af te wassen, TV zit te kijken, buiten loop, in bed lig om in slaap te vallen, in bed lig na het wakker worden, naar de plee ga in het midden van de nacht, de was sta op te hangen, in de supermarkt loop, sta te douchen, de ramen op drie hoog aan de buitenkant lap, mijn haar aan het knippen ben or [SIZE=\"4\"]whatever[/SIZE]....\nHet maakt niet uit, het helpt niet, het veranderd niet, het leven gaat gewoon door, en het denken aan mijn positie ook.\n\nDus Tjoekse, ben je gezond ? Dan wil ik zo ruilen hoor, lekker om 5 uur \'sochtends weten dat ik \'smiddags al weer genoeg verdiend heb om mijn pensioen op pijl te houden, en daarbij ook nog wat afdraag voor diegene die dat geluk niet hebben.\nHet probleem komt pas als het werk wat je doet je helemaal niet (meer) interesseert, of je kan je helemaal niet meer concentreren.\nDan wil ik [I]echt[/I] niet met je ruilen....
Link naar reactie
[QUOTE=Ultimate;453955]Even mijn neus laten zien.\r\n\r\nVandaag even met de auto rond gereden in gronigen, op zoek naar \'spookgebouwen\' nou weet ik dat er tussen het spoor van CS groningen en Station Noord een leeg paintball gebouw staat, maar daar kwamen we niet binnen, dus zijn we (vriend en ik) verder gaan zoeken, kwamen we een gebouw tegen naast de Hanos. Daar hebben we wat foto\'s geschoten.\r\n\r\nResultaat van mijn foto\'s [URL]http://www.flickr.com/photos/boylang[/URL]\r\n\r\nResulaat van vriend [URL=\"http://www.flickr.com/photos/boylang\"]http://www.flickr.com/photos/nielskim[/URL][/QUOTE]\r\n\r\nIk heb even gekeken naar die van jou.\r\n14 is een erg mooi plaatje!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...