Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 19,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    19117

[QUOTE=sjouwer;450946]roken mag in geen een cafe meer (tenminste als het in een gesloten ruimte is)\r\n\r\nop het terras wel[/QUOTE]\r\n\r\nKlopt, ik ben hier ook al eens terug gefloten door Modje.\r\nGelukkig rook ik al een tijdje niet meer...\r\n\r\nSjouwer stond jij net op of moest je nog naar bed.\r\nnachtdienst?\r\n\r\nDe koffie staat klaar en voor de thee is er honing.
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;450946]roken mag in geen een cafe meer (tenminste als het in een gesloten ruimte is)\n\nop het terras wel[/QUOTE]\nJa lekker hè, met zo\'n tig kiloWatt terras verwarmer er bij, die verbrandt in de centrale vele, [I]vele[/I] malen meer om je op het terras te kunnen laten roken.\n\nIn Groot Brittannië sluiten nu gemiddeld [B]4[/B] kroegen per dag hun deuren. Vooral de traditionele in de kleine dorpjes. \nIn veel dorpen is er maar één kroeg. Ze raken daardoor hun belangrijkste contactmogelijkheid van de hele streek kwijt, en ook prachtig ingerichte gebouwen.\n\nDe economische crisis zou daaraan ten grondslag liggen.\nA me hoela. Nog geen crisis heeft zoiets ooit kunnen veroorzaken.\nDe traditionele bezoeker is gewoon weggepest.\n\nDat alle regeringen niet toestaan dat er een tweedeling ontstaat tussen kroegen waar men wel- en waar men niet kan roken, en de mensen die keuze te laten.\nDat is de oorzaak. Koppig je mening opdringen, en alleen marktwerking toelaten waar zij zelf profijt van hebben.\n\nDoe mij maar een thee met honing dan....
Link naar reactie
Mensen met de meeste kritiek zijn meestal toeschouwer en geen deelnemer van een situatie. Mede onder druk van hen komt er een ander beleid, waar niemand zich meer in kan vinden, en zij zelf waren toch al geen participant en zullen het in de nieuwe situatie ook niet worden.\n\nIn gewoon Nederlands... Onruststokers maken de dienst uit.\n\nIk ben sinds 10 jaar geen roker meer, terwijl ik de geur nog steeds heerlijk vind. Ik heb dat verbod op roken in café\'s nooit begrepen. Als je niet rookt of niet mee wilt roken, zoek je toch een rookloos café.. Genereert ook weer werk, want die café\'s waren er nog niet. Ik beschouw café\'s ook niet als een openbare gelegenheid... meer als een besloten gelegenheid, waar meestal alleen vaste bezoekers komen.\n\nNouja... \'t is nu eenmaal zo geworden...
Link naar reactie
[quote] \nMensen met de meeste kritiek zijn meestal toeschouwer en geen deelnemer van een situatie. Mede onder druk van hen komt er een ander beleid, waar niemand zich meer in kan vinden, en zij zelf waren toch al geen participant en zullen het in de nieuwe situatie ook niet worden.\n[/quote]\n \nKlopt, helemaal mee eens, echter vind ik de discussie op zich wel te begrijpen. Ik ben zelf zo\'n 30 jaar \"roker\" en heb altijd rekening gehouden met anderen. Ik kan mij erg goed voorstellen dat mensen, die er last van heben of het simpelweg smerig vinden, het niet prettig vinden als er in hun nabijheid wordt gerookt. \n \nJammer genoeg is de \"discussie\" uit de hand gelopen (zie quote Reintje) en wordt je als een soort paria neergezet die nergens meer welkom is. \n \nSignant detail: op NS perrons staan rookzuilen, oke, dat is prima. Maar ik hoor maar weinigen over het feit dat de remvoeringen van treinwielen jaren lang gemaakt zijn van asbest. Wanneer een trein afremt op een station slijten er microdeeltjes af van deze asbest en blijft liggen. Zodra het flink waait of er rijdt een intercitty door dat station dan.......woeshhhhhhh ;) \n \n \nZo, ik ga buiten even een shaggie roken, kom dan nog even een bakkie doen, en ga er weer van tussen.
Link naar reactie
Dat roken niet meer mag.......\r\nEerlijk gezegd ben ik er blij mee.\r\nZien roken doet roken bij mij en nu kan ik het heel goed laten.\r\nEn ik zie de kroegen en feestzalen waar ik regelmatig kom ook langzaam weer vol lopen.\r\n\'t Was even wennen voor iedereen, dat was alles.\r\nEn ik ken ook echte rokers met die er zo over denken.\r\n\r\nEn bijvoorbaat zeg ik er nu even bij dat dit mijn mening is.;) want ik zie de discussies al weer losbarsten.:rolleyes:
Link naar reactie
[QUOTE=ronmar;451038]Klopt, helemaal mee eens, echter vind ik de discussie op zich wel te begrijpen. Ik ben zelf zo\'n 30 jaar \"roker\" en heb altijd rekening gehouden met anderen. Ik kan mij erg goed voorstellen dat mensen, die er last van heben of het simpelweg smerig vinden, het niet prettig vinden als er in hun nabijheid wordt gerookt. \r\n \r\nJammer genoeg is de \"discussie\" uit de hand gelopen (zie quote Reintje) en wordt je als een soort paria neergezet die nergens meer welkom is. \r\n \r\nSignant detail: op NS perrons staan rookzuilen, oke, dat is prima. Maar ik hoor maar weinigen over het feit dat de remvoeringen van treinwielen jaren lang gemaakt zijn van asbest. Wanneer een trein afremt op een station slijten er microdeeltjes af van deze asbest en blijft liggen. Zodra het flink waait of er rijdt een intercitty door dat station dan.......woeshhhhhhh ;) \r\n \r\n \r\nZo, ik ga buiten even een shaggie roken, kom dan nog even een bakkie doen, en ga er weer van tussen.[/QUOTE]\r\n:confused:\r\nBij mijn weten wordt en werd er helemaal geen asbest gebruikt voor remblokken bij treinen en in auto\'s is dat al decennia verboden.\r\n[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Trein[/url]\r\n\r\nZei hij, zuigend aan zijn peuk.:cool:
Link naar reactie
[quote=reintje;450975]\n\nIk ben sinds 10 jaar geen roker meer, terwijl ik de geur nog steeds heerlijk vind. Ik heb dat verbod op roken in café\'s nooit begrepen.[/quote]\n\nIk ook niet. Het ging er om dat horecapersoneel recht hebben op een rookvrije werkplek. Maar een café zonder personeel, of een café waar al het personeel rookt: daar is het geen recht meer maar een opgelegde maatregel. Alsof mensen zelf niet kunnen uitmaken of ze willen roken of niet.\nToen de discussie op gang kwam heb ik in ingezonden brieven voorgesteld de horecaondernemer zelf te laten beslissen of ze een rokers- of nietrokerscafé wilden hebben. gewoon een schildje naast de deur en de klant kan kiezen. maar nee, het moet weer van bovenaf opgelegd worden. \nEn het is ook nog zo dat er nog steeds, legaal(!), in een café gerookt mag worden, als er maar een speciale afgesloten ruimte voor is. \nEn daar knelt het, want wat als je daar geen mogelijkheid voor hebt? Dan verlies je je klanten en je boterham aan een café waar zo\'n ruimte wèl is. Ik noem dat concurentievervalsing. \nEn zo verdwijnen een voor een die gezellige kleine kroegjes.\nJammer.\n\n(En ja, ik rook, al 47 jaar, en ik ben nog zo gezond als de ziekte. Uche uche uche!) [IMG]http://forum.computeridee.nl/images/icons/icon11.gif[/IMG]
Link naar reactie
[QUOTE=Navy;451099]En daar knelt het, want wat als je daar geen mogelijkheid voor hebt? Dan verlies je je klanten en je boterham aan een café waar zo\'n ruimte wèl is. Ik noem dat concurentievervalsing. \r\nEn zo verdwijnen een voor een die gezellige kleine kroegjes[/QUOTE]\r\nDe grootste wint, alleen door het feit dat ze de grootste zijn.\r\nIk heb al een pliticus horen uitspreken dat het failliet gaan van die kleine kroegjes een \"[I]normaal bedrijfsrisico[/I]\" is.\r\nZeker een amateur-politicus.... Hoe kon je nou een paar jaar geleden verwachten dat ze dit door zouden drukken ?\r\n\r\nAlles staat en valt bij de mate waarin de mensen geloven dat roken schadelijk is. En daar is naar mijn idee een partij onzin bij, zeker op het gebied van passief roken.
Link naar reactie
[quote=reintje;451108]Je hebt gelijk. Dat was ik alweer vergeten. \n(en als ik me goed herinner was dat destijds een gevolg van iemand die problemen had met rokers op het werk (PTT?) en van de rechter gelijk kreeg.[/quote]\n\nJa, een vrouw eiste dat haar collega\'s niet rookten als ze met haar werkten. Was, als ik me goed herinner, bij een sorteercentrum of postkantoor in Breda of Tilburg.
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;451117]De grootste wint, alleen door het feit dat ze de grootste zijn.\nIk heb al een pliticus horen uitspreken dat het failliet gaan van die kleine kroegjes een \"[I]normaal bedrijfsrisico[/I]\" is.\nZeker een amateur-politicus.... Hoe kon je nou een paar jaar geleden verwachten dat ze dit door zouden drukken ?\n \nAlles staat en valt bij de mate waarin de mensen geloven dat roken schadelijk is. En daar is naar mijn idee een partij onzin bij, zeker op het gebied van passief roken.[/quote]\n \nDat roken of meeroken schadelijk is hoeft niemand te geloven ,dat is allang bewezen.
Link naar reactie
[quote=Lange Pier\nBij mijn weten wordt en werd er helemaal geen asbest gebruikt voor remblokken bij treinen en in auto\'s is dat al decennia verboden.\n[URL]http://nl.wikipedia.org/wiki/Trein[/url]\n \nZei hij, zuigend aan zijn peuk.:cool:[/quote]\n \n[URL]http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=openmailart&art_id=4203[/URL]\n \nCitaat: \n[B]Remvoeringen, remblokjes en koppelingsschijven[/B]\nAsbest werd vroeger heel veel gebruikt bij het maken van remmen en koppelingsschijven. In oudere personenwagens, vrachtwagens, bussen, [B]treinen,[/B] vliegtuigen en liften is het dus zo goed als zeker aanwezig. Voor nieuwe auto’s wordt geen asbest meer gebruikt.\n \n;)
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;451131]De meerderheid bepaalt. :D en de minderheid heeft krijgt vaak de grootste aandacht, kijk maar als voorbeeld de politiek of in een gemeente raad,:p;)[/QUOTE]\r\n\r\nAls je de mensen in het land ondervraagt over rookvrije cafés, dan blijkt toch een meerderheid liever de gezelligheid van eerder te kunnen ervaren of vermijden, dan géén café :cool:
Link naar reactie
[quote=Animal;451130]Dat roken of meeroken schadelijk is hoeft niemand te geloven ,dat is allang bewezen.[/quote]\n\nMeeroken is zeker niet gezond, maar mag een mens kiezen?\nAls iedereen recht heeft op gezonde schone lucht, hoe moet dat dan met:[LIST]\n[*]Autoverkeer in steden en dorpen.\n[*]Chemische en petrochemische industrieën.\n[*]Vervuilende fabrieken.\n[*]Energiecentrales\n[*]Boerenbedrijven.\n[*]Woningen en bedrijven in de buurt van auto(snel)wegen.\n[*]Dorpen/steden/woningen in de buurt van vliegvelden.[/LIST]Want niemand kan mij wijsmaken dat het in de stad, of langs de snelweg of bij een industrieterrein erg gezond leven is: overal wordt teveel fijnstof gemeten. \n\nIk bedoel maar: wat als stedelingen bijvoorbeeld massaal gaan eisen dat ook zij recht hebben op gezonde en schone lucht?
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;451160]Mag ik dat hier deels in twijfel trekken ?\nIk had het over twijfel over de [I]mate[/I] waarin het schadelijk is.\n \n\"Bewezen\" zegt mij helaas niet zo veel meer :([/quote]\n \nAls je de schadelijkheid van roken in twijfel trekt ,kun je ook de schadelijk heid van asbest ook wel in twijfel trekken.,want daar wordt veel moeilijker over gedaan.\nIs gewoon een natuurprodukt ,en werd in alle huishoudens gewoon gebruikt ,in kachels ,onder kachels ,in kookplaatjes ,en heel veel in de bouw.\n \nAutoverkeer wordt zo veel mogelijk uit steden en dorpen geweerd.\nBij woonwijken langs snelwegen wordt al vaak de maximum snelheid verlaagd ,,of er wordt niet meer langs snelwegen gebouwd. In Belgie wordt met mistig weer al heel snel de maximum snelheden verlaagd ,en dat is niet vanwege het zicht.\nVoor fabrieken gelden ook steeds strengere maatregelen en worden ook steeds meer uit woonwijken geweerd. Bestaande bedrijven moeten hun vervuiling beperken of helemaal voorkomen.\nBoeren bedrijven stinken dan wel ,maar dat wil helemaal nog niet zeggen dat dit ongezonde lucht is.\n \nMaar al zijn er nog te veel lucht vervuilende toestanden ,dan wil dat helemaal nog niet zeggen dat roken maar overal moet worden toegestaan.\nIemand die astma heeft kan de meeste luchtvervuiling ontlopen ,behalve de rokers.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...