Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 19,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    19117

Ik heb wat mensen hun Kerstmuziek zien plaatsen, en ik ontkom er niet aan om mijn \"mood\" hierin te laten kennen.\r\n\r\nEr is nogal wat discussie of dit nummer een Kerstnummer is, of juist een anti-Kerstnummer, maar eigenlijk doet het er voor mij niet toe, want ik wil het in deze tijd altijd een keertje horen. Al tientallen jaren.\r\nHet kwam ergens midden jaren 70 uit, en is geschreven door Greg Lake, die van Emerson Lake and Palmer.\r\n\r\nKeuze uit 4 versies, de eerste heb ik altijd al gekend, de andere drie vond ik deze week pas voor het eerst::\r\n\r\n[url=http://www.youtube.com/watch?v=FqOfXumI18A][b]Original[/b] by Emerson, Lake & Palmer on the album Works, Vol. 2[/url]\r\n[url=http://www.youtube.com/watch?v=0O_fCs5Buwg][b]Live[/b] by Greg Lake (Emerson, Lake & Palmer)[/url]\r\n[url=http://www.youtube.com/watch?v=gG3CBty1foc][b]Cover[/b] by Embrace[/url]\r\n[url=http://www.youtube.com/watch?v=4jgswWMlUN8][b]Cover[/b] by U2[/url]\r\n\r\nEmerson, Lake & Palmer - Album: Works, Vol. 2\r\n[I]I believe in father christmas[/I] - Lyrics\r\n\r\nThey said there\'ll be snow at Christmas\r\nThey said there\'ll be peace on Earth\r\nBut instead it just kept on raining\r\nA veil of tears for the VIRGIN BIRTH\r\nI remember one Christmas morning\r\nA winters light and a distant choir\r\nAnd the peal of a bell and that Christmas Tree smell\r\nAND EYES full of tinsel and fire\r\n\r\nThey sold me a dream of Christmas\r\nThey sold me a Silent Night\r\nAnd they told me a fairy story\r\n\'Till I believed in the Israelite\r\nAnd I believed in Father Christmas\r\nAnd I looked to the sky with excited eyes\r\n\'Till I woke with a yawn in the first light of dawn\r\nAnd I saw him and through his disguise\r\n\r\nI wish you a hopeful Christmas\r\nI wish you a brave New Year\r\nAll anguish pain and sadness\r\nLeave your heart and let your road be clear\r\nThey said there\'ll be snow at Christmas\r\nThey said there\'ll be peace on Earth\r\nHallelujah Noel be it Heaven or Hell\r\nThe Christmas we get we deserve
Link naar reactie
Ik zal ook ff mijn \"mood\" in de Kerstmuziek laten kennen.\r\n\r\nEr is wat discussie of dit nummer een Kerstnummer is, of juist een anti-Kerstnummer, maar eigenlijk doet het er voor mij niet toe, want ik wil het in deze tijd altijd een keertje horen. Al tientallen jaren.\r\nHet is ergens uit de vroege jaren 70, en is geschreven door Greg Lake van [I]Emerson Lake and Palmer[/I].\r\n\r\nKeuze uit 3 versies, de eerste heb ik altijd al gekend, de anderen vond ik deze week pas voor het eerst[B]:[/B]\r\n\r\n[url=http://www.youtube.com/watch?v=dEfu98jGttQ][b]Original[/b] by Emerson, Lake & Palmer on the album Works, Vol. 2[/url]\r\n[url=http://www.youtube.com/watch?v=gG3CBty1foc][b]Cover[/b] by Embrace[/url]\r\n[url=http://www.youtube.com/watch?v=4jgswWMlUN8][b]Cover[/b] by U2[/url]\r\n\r\nEmerson, Lake & Palmer - Album: Works, Vol. 2, - Lyrics:\r\n[I][SIZE=\"3\"]I believe in father christmas[/SIZE][/I]\r\n==========================================\r\n\r\nThey said there\'ll be snow at Christmas\r\nThey said there\'ll be peace on Earth\r\nBut instead it just kept on raining\r\nA veil of tears for the VIRGIN BIRTH\r\nI remember one Christmas morning\r\nA winters light and a distant choir\r\nAnd the peal of a bell and that Christmas Tree smell\r\nAND EYES full of tinsel and fire\r\n\r\nThey sold me a dream of Christmas\r\nThey sold me a Silent Night\r\nAnd they told me a fairy story\r\n\'Till I believed in the Israelite\r\nAnd I believed in Father Christmas\r\nAnd I looked to the sky with excited eyes\r\n\'Till I woke with a yawn in the first light of dawn\r\nAnd I saw him and through his disguise\r\n\r\nI wish you a hopeful Christmas\r\nI wish you a brave New Year\r\nAll anguish pain and sadness\r\nLeave your heart and let your road be clear\r\nThey said there\'ll be snow at Christmas\r\nThey said there\'ll be peace on Earth\r\nHallelujah Noel be it Heaven or Hell\r\nThe Christmas we get we deserve\r\n\r\n==========================================\r\n\r\nControversieel en vooral relatief is altijd die laatste regel geweest. Maar goed dan dat het in de laatste regel staat, en daardoor meer open voor discussie in je hoofd achter blijft...
Link naar reactie
Hallo hallo, zalig kerstfeest allemaal!\r\nIk ben naar de nachtmis geweest en dat is de enige keer in het jaar dat ik het leuk vind in de kerk.\r\nLekker zingen en zo..\r\nDe andere keren in het jaar zijn helaas begrafenissen en die zijn er soms iets te veel.\r\n\r\nGod vindt het niet hypocriet als je maar 1 keer per jaar gaat volgens mij. \r\nZolang er nog een restje geloof zit dat wil komen, is de zaak nog niet verloren.\r\nIk heb ook kennissen van wie ik het hele jaar niets hoor, maar wel een kerstkaart.\r\nKijk, dan is er toch nog contact, weet je even dat de ander aan je denkt en dat die ander nog leeft enz.\r\nEn heel af en toe gebeurd het na een kerstkaart, dat je e-mail adressen uitwisselt en er weer meer contact komt. Zoiets kan dan na de jaarlijkse nachtmis ook. Dat je denkt, hier moet ik vaker naar toe en dat ook doet.\r\nHet eerste denk ik ieder jaar wel, het tweede...wie weet dit jaar.\r\nDesalnietemin, fijne dagen allemaal!
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;433318]Oh, een beetje shit, maar die drie foto\'s daarboven zijn niet van mij :$ Heb ik van Internet geplukt om in te passen.\n\nIs altijd wat moeilijk, want het geeft inderdaad zo het vermoeden dat het mijn werk is, maar helaas.\n(Ik heb ze trouwens wel wat opgeknapt, dus een heel klein beetje zit er wel van mij in)[/quote]\n\nIk weet nu niet welke foto\'s je bedoelt..., maar je plaatst ook wel eens eigen foto\'s en die spreken me meestal erg aan... vind ik artistiek...
Link naar reactie
Goede morgen... en vandaag ook trouwens.\r\n[QUOTE=reintje;433392]Ik weet nu niet welke foto\'s je bedoelt..., maar je plaatst ook wel eens eigen foto\'s en die spreken me meestal erg aan... vind ik artistiek...[/QUOTE]\r\n\r\nDe twee in #17841 en eentje in #17851, die zijn niet van mijzelf.\r\nDat is vaak moeilijk om uit elkaar te houden, anders moet ik er steeds bij zetten welke ik wel- of niet gemaakt heb :rolleyes: Doe ik ook wel af en toe, maar dat soort mededelingen zijn na twee keer gewoon storend.\r\n\r\nDie in #17872 is weer wel van mezelf.\r\n\r\n\r\nVoor mij vanacht trouwens geen Kerst-mis, ik heb gewoon niets met de kerk als instituut.\r\nToch, al zou je je leven lang atheist zijn, dan nog kan je best een keertje de mis meemaken om die sfeer te proeven.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;433402]Goede morgen... en vandaag ook trouwens.\r\nVoor mij vanacht trouwens geen Kerst-mis, ik heb gewoon niets met de kerk als instituut.\r\nToch, al zou je je leven lang atheist zijn, dan nog kan je best een keertje de mis meemaken om die sfeer te proeven.[/QUOTE]\r\n\r\nEen kerstdienst of mis gaat niet om de sfeer maar om wat je er hoort en wat je zingt. Als je heengaat om alleen de sfeer even te proeven dan blijft het erg leeg allemaal volgens mij maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening. Dat neemt niet weg dat ook atheïsten welkom zijn natuurlijk ;)\r\nHet is natuurlijk altijd de mening van de één tegenover de ander wat het geloof betreft en dat zal altijd zo blijven.\r\nIk wens jullie allemaal een gezegend kerstfeest toe en een mooi en veillig uiteinde!! (D)(*)
Link naar reactie
Als je naar een mis of kerkdienst gaat voor de sfeer ,zouw het best wel eens kunnen dat de rest van zelf komt..Als je daar zit en luisterd ,en misschien ook wel mee doet ,ga je vanzelf over sommige dingen na denken.\nHet er naar toe gaan is het voornaamste ,en voor velen juist ook de drempel.\n \nLang geleden ,,echt pas middernacht in de kouw (of sneeuw) te voet naar de kerk ,warm en met veel kaarslicht . En daarna thuis ,voor het eerst de kerstverlichting aan( geen weken van te voren al) ,en kaarsen op tafel ,en dan warme chocomel met worstenbrood .Dat zijn toch mooie herinneringen.\nZo ook een zogenaamde herders tocht ,,door een donker bos met vele kinderen er bij met lampionnen en kaarsjes ,tot je na een kwartier lopen bij een kerstal kwam waar dan een verkorte mis werd opgedragen en kerstliedjes werden gezongen ..Door zulke dingen kreeg je het echte kerstgevoel.\n \nEn in die tijden waren er geen kerstmannen of cadeau\'s voor onder de kerstboom ,maar de kerst was er niet minder gezellig om ,,eerder gezelligger.
Link naar reactie
@erik... voor mij hoef je er niet bij te zetten welke van jou zijn..., ik denk dat ik dat wel zou herkennen.... tenzij je echt expres iets plaatst om mij op het verkeerde been te zettten...\n\n\'k Heb niet zoveel praatjes vandaag. Ben ziekjes. Evengoed gecourmet met de kids hoor.... \'k Ben dan heel blij dat ik een vaatwasser heb... Geluk zit in kleine dingen...
Link naar reactie
Nou en ik ben gelukkig ook weer een stuk beter. Echinaforce doet echt wonderen hoor... (dank erik voor je medeleven :D).\n\n... en wat dit draadje betreft.. de ene dag is het wat drukker hier dan de andere, maar ik weet zeker dat dit draadje nooit zal doodbloeden. \'t Is een plek geworden waar je even van alles en nog wat kwijt kan en je niet hoeft te bekommeren of het wel on topic is... :D Hier is alles on topic!\n\n\nDeze draad loopt trouwens al veel langer dan 2005... wanneer begon die nou precies?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...