Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 19,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    19117

[QUOTE=tjoekse;417258]het is geen vergelijk , ik dacht dat het juist andersom was . :)[/QUOTE]\nKlopt, ik begreep je verkeerd omdat mijn opinie eigenlijk geen diagnose is, meer een sfeerverslag, dus dat zag ik niet zo snel als \"second opinion\", terwijl het natuurlijk wel een opinie is.\n\nIk wil het niet voor mijn rekening nemenen om diagnoses of stempeltjes uit te delen, daar heeft niemand wat aan.\nHet kan niet leuk voor iemand zijn om anderen op die manier te zien argumenteren over wat je \"afwijkt\" of \"mankeert\", dus daar doe ik liever niet aan mee.\nIk heb al moeite genoeg mezelf te diagnosticeren, en ik stoot mijn hoofd dan snel tegen het volgende simpele feit[B]:[/B] het \"normale\" is datgene dat anderen het meest bruikbaar-, en het minst als last ervaren.\n\nIk zal een erg gedurfde uitspraak doen, welke uit zeer persoonlijke ervaring voortkomt, en verslik je maar niet in een diagnose[B]:[/B]\nde moderne samenleving zit zo gecompliceerd en technologisch in elkaar, dat het mogelijk is om individuele mensen aan de andere kant van de wereld [I]op afstand [/I]tot de dood toe te martelen, zonder dat iemand kan (of wil...) bewijzen dat dit zo gebeurt.\nDe absurditeit van dat feit is de dekmantel die het ongelofelijk- en voor de meesten onmogelijk maakt.\nHet is helaas een feit dat mensen naïever worden verder in een interbellum, en de levensechte ervaringen van hoe mensen zich [I]echt[/I] slecht kunnen gedragen steeds verder achter zich laten.\n\n\"[I]Just because you\'re paranoid, it doesn\'t mean they\'re not after you[/I]\" was voor mij een begripvolle uitspraak welke zo\'n perfect bruggetje vormt tussen een diagnose en de [I]die[/I] waarheid.\n\nDat wetend wordt het (voor mij) wel erg arrogant om een diagnose te willen uitspreken over een contact dat iemand op een forum heeft.\nZelfs al is er een vermeende afwijking, ik voel mij niet de aangewezen persoon om te bepalen welk deel van dat gedrag door welke invloed veroorzaakt wordt.
Link naar reactie
Erik, je vertelt het mooi. Trouwens, ik wil je zeggen, dat als je over mij zoiets denkt wat je liever niet wilt zeggen, ik het fijn zou vinden als je het toch doet ;) Dan zo, dan via Pb... Als ik weet waar het fout gaat, en waar jullie je aan ergeren, kan ik er iets aan doen. Maar soms, maar niet hier echt, zie ik dat mensen boos reageren, terwijl ik het zelf niet snap. Als ik dan snap waar ze zich aan ergeren, kan ik er iets aan doen... Zodat het ook voor hun minder vervelend wordt... snap je?\n\nIk ben moe en heb eigenlijk geen zin meer om te computeren, dus ga nog even langs satellitefun.org (van BT), en ga dan slaapjes doen.\n\nDagdag! Groetjes van Simon... :wink:
Link naar reactie
[QUOTE=Linkforsoad;417390]Trouwens, ik wil je zeggen, dat als je over mij zoiets denkt wat je liever niet wilt zeggen, ik het fijn zou vinden als je het toch doet ;) Dan zo, dan via Pb...[/QUOTE]\r\nEigenlijk had ik speciaal voor jou nog een P.S. neer willen zetten met daarin een opmerking dat wat ik daar schrijf [I]niet[/I] over jou gaat, maar o.a.naar aanleiding van de.omgang met kwade uitingen op dit forum ( b.v. reacties op jou) aan mijn gedachten is ontsproten. Wat ik daar schrijf is al veel langer een vast onderdeel van mijn beleving, en zocht gewoon een geldende aanleiding om verteld te worden. En die aanleiding werd het stellen van een \"diagnose\" bij een forumlid, en het daarmee het in een hoekje drukken van iemand.\r\nWat ik eigenlijk sterk probeerde over te brengen is dat gedrag van een individu via zo verschrikkelijk veel kanalen gemanipuleerd, geïndoctrineerd en beïnvloed kan worden (en wordt...) dat ik zelf niet graag een spil in dat mechanisme wil zijn.\r\n[QUOTE=Linkforsoad;417390]Als ik weet waar het fout gaat, en waar jullie je aan ergeren, kan ik er iets aan doen. Maar soms, maar niet hier echt, zie ik dat mensen boos reageren, terwijl ik het zelf niet snap...[/QUOTE]\r\nEn dat snap ik dus ook regelmatig niet.\r\nWat ik zie is dat jij wel eens een reactie op het forum hebt over een onderwerp waar je eigenlijk nog te weinig over weet. Beter kan je dan alleen zoekhulp aanbieden (althans zo doe ik het), en daarmee de TS veel meer de vrijheid van toepassen van die info te geven.\r\nEn als forumlid kan ik alleen proberen om de info waar je je in verslikt aan te vullen, of je te vertellen dat het niet correct is.\r\n\r\n:@ worden is zo :@\r\n\r\nVoor de rest begrijp ik dat je gisteren genoeg van het \"computeren\" had, want ik had het wat zwaar gemaakt hier. Toch wel knap dat je reageerde.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;417466]Eigenlijk had ik speciaal voor jou nog een P.S. neer willen zetten met daarin een opmerking dat wat ik daar schrijf [I]niet[/I] over jou gaat, maar o.a.naar aanleiding van de.omgang met kwade uitingen op dit forum ( b.v. reacties op jou) aan mijn gedachten is ontsproten. Wat ik daar schrijf is al veel langer een vast onderdeel van mijn beleving, en zocht gewoon een geldende aanleiding om verteld te worden. En die aanleiding werd het stellen van een \"diagnose\" bij een forumlid, en het daarmee het in een hoekje drukken van iemand.\r\nWat ik eigenlijk sterk probeerde over te brengen is dat gedrag van een individu via zo verschrikkelijk veel kanalen gemanipuleerd, geïndoctrineerd en beïnvloed kan worden (en wordt...) dat ik zelf niet graag een spil in dat mechanisme wil zijn.\r\n\r\nEn dat snap ik dus ook regelmatig niet.\r\nWat ik zie is dat jij wel eens een reactie op het forum hebt over een onderwerp waar je eigenlijk nog te weinig over weet. Beter kan je dan alleen zoekhulp aanbieden (althans zo doe ik het), en daarmee de TS veel meer de vrijheid van toepassen van die info te geven.\r\nEn als forumlid kan ik alleen proberen om de info waar je je in verslikt aan te vullen, of je te vertellen dat het niet correct is.\r\n\r\n:@ worden is zo :@\r\n[/quote]\r\nHiermee ben ik dus al blij... iig bedankt voor dit verhaal... (Y)\r\n[quote]\r\n\r\nVoor de rest begrijp ik dat je gisteren genoeg van het \"computeren\" had, want ik had het wat zwaar gemaakt hier. Toch wel knap dat je reageerde.[/QUOTE]\r\nNee hoor ;) Ik was moe... heb het druk gehad... heel veel moeten doen in korte dagen en bijna niet thuis geweest ;) Alleen effe slapen...
Link naar reactie
\'t Kwam eigenlijk per ongeluk, en \'k heb het maar laten staan, want ik vond het wel iets hebben...\n\nDie toeter is nou net wat ik nodig heb... \'k Ben echt stokdoof geworden aan één oor... als ik op mijn goeie oor lig, maakt de stilte me schrikkerig... Is lastig hoor, want ik vind het erg vervelend als ik bijv. mijn kinderen niet hoor als ze me nodig hebben.... (bloedneus of zo... wat nog al eens gebeurd \'s nachts). Binnenkort wordt er een MRI-scan gedaan en dan zal hopelijk duidelijk worden wat er aan de hand is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...